Ja, merkelig den kroppen vår. Noen ganger under prøvingen på førstemann, var jeg sikker på at jeg var gravid. Men blenda test. Neste runde følte jeg ingenting, men testet jo likevel, og plutselig lyste den positiv. Og ja ... Jeg hadde også gått så lenge på prevensjon at jeg ikke kunne NOE om eggløsningsslim. Hadde ikke hørt om det engang (ei heller sett det)Det er så rart. Noen ganger har man symptomer på alt, og så er det ingenting der. Andre ganger er det motsatt. I tillegg har mange av oss (meg inkludert) gått på hormonell prevensjon så lenge at vi ikke kjenner kroppens signaler så godt som vi tror! Tenkte dere å vente pga. den evinnelige barnehagegreia? Eller dere har jo ei som er ganske lita, så det gir mening. Vurderte å vente litt selv, men bestemte oss for å hoppe i det og leve på luft og kjærlighet om det blir januarbarn.
Eldste er 3,5 år og yngste er 16 måneder. Sluttet med nattamming ved 9 måneders alder, trappet ned ammingen drastisk ved 12 måneder og sluttet helt ved 14 måneder. Likevel tok det to måneder fra siste melkesup til mensen endelig kom! Eksepsjonelt tregt her. Går i det minste litt fortere for deg!
Vi venter egentlig bare på at ks-arret mitt skal få litt mer tid på seg (så det er i grunnen jeg som venter, mannen er klar, han). Vi går gjerne for 2 tette, men jeg har hatt en del ømhet i magen og ikke følt meg helt i shape etter keisersnittet, så derfor har jeg tenkt at det kunne lønne seg å vente litt. Man vet jo aldri, vi brukte over 2,5 år på å få datter, så det kan jo tenkes at det aldri blir noen nummer 2, men samtidig kan vi jo være heldige, og det sitter en spire raskt. Det er jo det som er med kroppen vår, man vet aldri Vi hadde fått time til IVF da datter plutselig satt, helt naturlig.
Var selv spent på når mensen skulle komme tilbake ifht å prøve igjen, og tenkte at da den kom i januar, så var det rett i syklus. Hadde en MA der syklus ikke ble påvirket av den, men en fødsel og amming er jo noe annet, så får bare tracke i Fertility friend og følge med. Det blir spennende for oss fremover Blir det noe kluss ifht barnehage om dere får januarbarn?