FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Ifølge kalenderen skulle jeg hatt mensen i går, men ingen tegn til den ennå. Tok en graviditetstest for sikkerhets skyld (litt for spenningens skyld også haha), som selvfølgelig var negativ. Nå må bare mensen komme ...

Fortsatt ingen tante rød ... Mistenker en syklus uten eggløsning :rolleyes:

Nå ser det ut til at tante rød kommer, så da hoppet vi over februar ... Det ble en laaang første syklus. Håper den blir mer stabil fremover, men skjønner det kan ta litt tid før ting normaliserer seg.

Og mannen er stadig like positiv til å lage et søsken til datter. Det er jeg som holder igjen, men vi bruker ikke prevensjon og prøver ikke aktivt. Så skjer det noe før sommeren, er det ingen krise. Selv tror jeg at det vil ta tid med en evt. nestemann også.

Så koselig, tusen takk! :Heartred Skal dere i gang eller har begynt ny ferd?
Jeg har akkurat ferdig med pillene, vi oppsøker ikke aktivt de mest fertile dagene, men skjer det så skjer det har vi sagt :Heartred Etter bryllupet vårt i mai så går vi fult inn for prøving, så gleder meg:love7 Men som testetøsa jeg er så ligger det en pakke på posten og venter på meg nå, fint å kunne tracke litt sier jeg til meg selv :laughing001

Jeg har akkurat ferdig med pillene, vi oppsøker ikke aktivt de mest fertile dagene, men skjer det så skjer det har vi sagt :Heartred Etter bryllupet vårt i mai så går vi fult inn for prøving, så gleder meg:love7 Men som testetøsa jeg er så ligger det en pakke på posten og venter på meg nå, fint å kunne tracke litt sier jeg til meg selv :laughing001
Så herlig, og så gjenkjennelig :hilarious: :hilarious: :Heartred Har allerede siden januar svidd av noen tester:smiley-ashamed008:smiley-ashamed005 Og så spennende med bryllup da! :Heartred
Blir spennende å følge deg her inne :)

Hvordan går det ?
Beklager, denne så jeg ikke før nå :oops: Jeg får ikke alltid varsel når det er noe. Er i tenkeboksen for om jeg skal begynne å teste etter eggløsning. Jeg mistenker at forrige syklus var en uten, og den var kjeeempelang, hoppet glatt over februar liksom. Jeg ammer fortsatt mye, så det kan jo kanskje klusse det til. Ble nettopp tante og jeg ble sååå babysjuk, helt ødelagt altså, selv om jeg har ei på 8 måneder:hilarious: Hvordan går det med deg?

Beklager, denne så jeg ikke før nå :oops: Jeg får ikke alltid varsel når det er noe. Er i tenkeboksen for om jeg skal begynne å teste etter eggløsning. Jeg mistenker at forrige syklus var en uten, og den var kjeeempelang, hoppet glatt over februar liksom. Jeg ammer fortsatt mye, så det kan jo kanskje klusse det til. Ble nettopp tante og jeg ble sååå babysjuk, helt ødelagt altså, selv om jeg har ei på 8 måneder:hilarious: Hvordan går det med deg?
Du får neppe mensen igjen uten å ha sluppet et egg. Vanlig at de første syklusene er helt ute og kjører. Jeg fikk tilbake mensen mye senere enn deg, og den første syklusen var over 50 dager! Hadde flaks og ble gravid da. Nå er jeg i samme situasjon igjen. Spent på hvor lang første syklus etter ammeslutt blir denne gang. Så ja, du hadde trolig EL ca. 14 dager før mensen kom. Følg med og logg ukene fremover. Kan ta tid å komme i gjenge (så en må bare ha seg ofte, hahaha).

Her går det fint.

Grattis med at du nettopp har blitt tante.

Du får neppe mensen igjen uten å ha sluppet et egg. Vanlig at de første syklusene er helt ute og kjører. Jeg fikk tilbake mensen mye senere enn deg, og den første syklusen var over 50 dager! Hadde flaks og ble gravid da. Nå er jeg i samme situasjon igjen. Spent på hvor lang første syklus etter ammeslutt blir denne gang. Så ja, du hadde trolig EL ca. 14 dager før mensen kom. Følg med og logg ukene fremover. Kan ta tid å komme i gjenge (så en må bare ha seg ofte, hahaha).
Nei, sant det. Før første mens var jeg i alle fall sikker på når eggløsning var, men denne gangen som var nå hadde jeg ingen symptomer, men den var nok der ca 14 dager før :p Tror den syklusen var på 42 dager ... Nå er jeg spent på når eggløsning kommer. Har på følelsen av at det skjer nå snart, men mannen er bortreist. Dårlig med aksjelegging da :hilarious: Håper det ikke tar veldig lang tid å få orden på syklus ... Hadde vært greit å komme i seriøs prøving til sommeren.
Hvor gammel er din lille?

Begynner endelig å få hodet litt over vann. Begge datters fortenner oppe er ute nå, og hun sover mye bedre om natten. Da melder lysten på nestemann seg straks igjen :hilarious:

Begynner endelig å få hodet litt over vann. Begge datters fortenner oppe er ute nå, og hun sover mye bedre om natten. Da melder lysten på nestemann seg straks igjen :hilarious:

Haha, om prøvingen drøyer så er det vel også en del tenner igjen :hilarious:
Men håper såklart det klaffer snart for dere om du ønsker det ❤️ :)

Nei, sant det. Før første mens var jeg i alle fall sikker på når eggløsning var, men denne gangen som var nå hadde jeg ingen symptomer, men den var nok der ca 14 dager før :p Tror den syklusen var på 42 dager ... Nå er jeg spent på når eggløsning kommer. Har på følelsen av at det skjer nå snart, men mannen er bortreist. Dårlig med aksjelegging da :hilarious: Håper det ikke tar veldig lang tid å få orden på syklus ... Hadde vært greit å komme i seriøs prøving til sommeren.
Hvor gammel er din lille?
Det er så rart. Noen ganger har man symptomer på alt, og så er det ingenting der. Andre ganger er det motsatt. I tillegg har mange av oss (meg inkludert) gått på hormonell prevensjon så lenge at vi ikke kjenner kroppens signaler så godt som vi tror! Tenkte dere å vente pga. den evinnelige barnehagegreia? Eller dere har jo ei som er ganske lita, så det gir mening. Vurderte å vente litt selv, men bestemte oss for å hoppe i det og leve på luft og kjærlighet om det blir januarbarn.

Eldste er 3,5 år og yngste er 16 måneder. Sluttet med nattamming ved 9 måneders alder, trappet ned ammingen drastisk ved 12 måneder og sluttet helt ved 14 måneder. Likevel tok det to måneder fra siste melkesup til mensen endelig kom! Eksepsjonelt tregt her. :hilarious: Går i det minste litt fortere for deg!

Haha, om prøvingen drøyer så er det vel også en del tenner igjen :hilarious:
Men håper såklart det klaffer snart for dere om du ønsker det ❤️ :)
Haha du sier noe der. Hun har fått 4, så det er en god del igjen ... :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Back
Topp