Frosting/buttercream?

Frøkenfriken

Forelsket i forumet
Har du en supergod oppskrift på frosting eller buttercream å dele?

Jeg skal nemlig prøve meg på å bake cupcakes! emoticon

Smørkremen virket jo ikke så altfor vanskelig å lage, *FruM*! Bruker du hurtigmikser? Og stivner den på cupcaken? emoticon

Denlille skrev:
Smørkremen virket jo ikke så altfor vanskelig å lage, *FruM*! Bruker du hurtigmikser? Og stivner den på cupcaken? emoticon

Ja til begge deler :) Bruker miksmaster og tilsetter litt og litt melis med noen minutter i mellom :) Den stivner ja... OG er KNALLGOD spør du meg :P

100gram smør (la det ligge i romtemperatur slik at det blir mykt), 300gram melis, 1,5ts vaniljesukker og ca 3ss melk eller annen væske. Kjør smøret litt med mixmaster, ha i det tørre og kjør littegrann og ha i væsken. Denne bruker jeg alltid :)

*FruM* skrev:

Denlille skrev:

Ja til begge deler :) Bruker miksmaster og tilsetter litt og litt melis med noen minutter i mellom :) Den stivner ja... OG er KNALLGOD spør du meg :P

Søren.. Jeg har jo ikke miksmaster! Kanskje det går like greit uten? Men 3pk Philadelphiaost, er ikke det innmari mye? Eller kanskje det er meg som har kjøpt litt store bokser..

3pakker philadelfia hørtes myyyye ut, jeg lager med 1 pakke, og 75g smør, og den holder til nesten 20cupcakes!:o

Jeg bruker denne: 
200 gr Philadelpiaost
75 gr smør
1-2 ts vaniljeekstrakt
ca. 500g melis

Også har jeg i melkesjokolade og oreo å annet digg innimellom!;)

Curlysuee skrev:
3pakker philadelfia hørtes myyyye ut, jeg lager med 1 pakke, og 75g smør, og den holder til nesten 20cupcakes!:o

Jeg bruker denne: 
200 gr Philadelpiaost
75 gr smør
1-2 ts vaniljeekstrakt
ca. 500g melis

Også har jeg i melkesjokolade og oreo å annet digg innimellom!;)

Oi.. Kanksje det holder med en pakke da, har ikke mer enn 16 cupcakes! Vet du om det går å lage den uten miksmaster? emoticon

Back
Topp