Frossen kylling utgått på dato?

MammaJuni17

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
I sommer kjøpte vi 2 store poser med frossen kylling på Bilka. En med kyllingfilet og en med kyllingburgere. Begge er stemplet med "best før" og ikke siste forbruksdag. De gikk ut i november 2016, er det likevel trygt å spise? Har veldig lyst å spise de opp før juni :P

D skal vel ikke være noe problem hvis de er frossne også tine og spise det? Jeg hadde ikke tenkt på d siden d ikke er lenge siden de gikk ut på dato.

Tror ikke jeg hadde tatt sjansen. Vet de sies at kylling holder et halvt år i fryseren, men ikke lest noe om at det er fra utløpsdato.

D skal vel ikke være noe problem hvis de er frossne også tine og spise det? Jeg hadde ikke tenkt på d siden d ikke er lenge siden de gikk ut på dato.

Er det jeg også tenker, men nå som gravid er jeg kanskje litt mer obs på dette med datoer... nå er det slik at vi har kyllingburgere i ovnen nå, syntes ikke de lukter noe surt, men skal kjenne på dem når de er ferdig. Det står også "best før" og ikke "siste forbruksdag" så det må vel gå fint? :P veldig dumt å kaste 3kg kylling :o

Tror ikke jeg hadde tatt sjansen. Vet de sies at kylling holder et halvt år i fryseren, men ikke lest noe om at det er fra utløpsdato.

Har spist kylling før som har stått lengre enn 6mnd i frysen uten problem, men er litt mer obs nå som gravid :P har virkelig ikke lyst å kaste 3 kg kylling! Tenker at burgerene er litt mer trygge, de er nok ikke 100% kylling engang. Skal teste meg på en nå ikveld, så kan jeg evnt lage kyllingfiletene til samboeren heller :P

Kylling lukter jo veldig surt når den er dårlig. Prøv og goggle d?

Gjennomstekt er det ingen fare, da dør evt skadelige bakterier;) som du sier; best før. Det er smaken det evt går utover;)

Back
Topp