Frosne reker

Oline V2

Gift med forumet
er det noen som spiser det?
Har sett de selger i noen butikker...[8|]

Serverer man det på lik måte som ferske?
Har smakt det én gang, og det smaker jo [:'(]

De selges frosne, også tiner man de og spiser de. Er iallefall slik man skal gjøre det. [:)]

ORIGINAL: Labambie

De selges frosne, også tiner man de og spiser de. Er iallefall slik man skal gjøre det. [:)]

Jo, såpass har jeg skjønt.
Men etter at de har vært frosne, og tint, så smaker de jo ikke sånn reker skal smake...

ORIGINAL: Oline V2

Men etter at de har vært frosne, og tint, så smaker de jo ikke sånn reker skal smake...

Jeg har smakt ferske reker kanskje 5-6 ganger i hele mitt liv... Så jeg synes det smaker helt greit jeg. Er nok bare du som er bortskjemt. [8D]

Har aldri smakt frosne reker, synes ikke de ser så veldig gode ut. Reker skal være ferske... åå nå fikk jeg lysst på[:D]

Tiner du dei på normal måte så smaker dei like godt som ferske, synes ofte ferske kan være for salte eg, når dei blir kjøpt på torget i by'n iallefall

Jeg har smakt ferske reker kanskje 5-6 ganger i hele mitt liv... Så jeg synes det smaker helt greit jeg. Er nok bare du som er bortskjemt. [8D]

Ja, jeg er nok litt bortskjemt. Men sånn blir det vel bare når man bor rett ved sjøen...

Når det er sagt, så kan det jo være at jeg var uheldig de to gangene jeg har smakt.

Jeg har aldri vært uheldig med frosne reker og jeg spiser det ganske mye. Men de må tines langsomt. Hurtigtining er fyyy! Da blir de dvaske.
Reker i lake er [:'(]

Hvis man tiner dem i kjøleskapet smaker de nesten like godt som ferske.[:)]
Hurtigtining på kjøkkenbenk/i vann er fy-fy!!

Frosne reker er ikke vondt det. Om de er riktig behandlet. Men det er mange steder de har dårlige frosne reker. Om de er litt hvite i skallet kan de ligge i en for dårlig frysedisk (ikke kaldt nok) eller ha blitt tint litt på vei til disken.

Frosne reker er veldig fine å bruke i varme retter. De er veldig fine å bruke til å fritere f.eks. Der syns jeg ikke ferske rekre funker i det hele tatt. De blir rett og slett tørre.

ORIGINAL: Carta

Frosne reker er ikke vondt det. Om de er riktig behandlet. Men det er mange steder de har dårlige frosne reker. Om de er litt hvite i skallet kan de ligge i en for dårlig frysedisk (ikke kaldt nok) eller ha blitt tint litt på vei til disken.

Frosne reker er veldig fine å bruke i varme retter. De er veldig fine å bruke til å fritere f.eks. Der syns jeg ikke ferske rekre funker i det hele tatt. De blir rett og slett tørre.

Var akkurat sånn jeg tenkte.
At det sikkert var noen bruksområder hvor frosne var minst like bra som ferske[:)]

(vi spiser ferske ca 3 ganger i mnd, ALLTID med loff, majones og sitron[8D])

ORIGINAL: Mamma til 2 søte små

Har aldri smakt frosne reker, synes ikke de ser så veldig gode ut. Reker skal være ferske... åå nå fikk jeg lysst på[:D]

Ååååh..ferske reker på loff,med majones på og iiiiskald melk til.. MMMMMMMMMMMMMMMMH!!!!!

Her spises det bare ferske reker...de frosne ser herpa ut[8D]

Det er ingen frossenmat som smaker like godt som ferskvaren da [;)]

Tror vi vestlendinger er veldig bortskjemt med ferske reker![;)] Vi var på firmatur i Oslo for noen år siden, ute på noen seilskuter i Oslofjorden fikk vi servert vassen opptint reke... [:'(][:'(] Det var ikke noe å servere kresne vestlenninger kan du si!![:D]

Så nei, det smaker ikke det samme [:D]

Frosne remareker er det værste! vassne bløte ekle greier.. ! Prøvd d en gang for det var midt på vinteren å trodde ikke at rekeselgerne sto ute da!

Ferskt er best å da har jeg dem på nystekt loff med sitron på nam nam...... :D

Back
Topp