Frokostquiz

Shakira

Forelsket i forumet
Va d nån som så på frokostquis i dag da???
En slekning/nabo av meg va me i dag:) Kjell stian..hihi...morsomt å se folk man kjenner på tv...å ivertfall høre dialekten vårres på tvn..hehe...
2 gangen han har vært med nå...

Ja, den dialekta di kan jeg bli sprø av noen ganger! [&:] [:D] Må konsentrere meg om å lese innlegga dine når de blir litt lange, he-he [:D] 

Men det er gøy og da, for jeg får mer inntrykk av hvordan du er, når jeg leser innlegget sånn jeg vet du ville ha snakket [:)] [:D]

hehe.... ja dein e no spesiell..men kji så ulik trønder dialækt da..maing som ha spurt om eg e trønder.Men neida e no kji d...men heimplassn legg no kji så langt unna nord trøndelags grensa:)hihi...Leile me dialækti ja..hehe

Må bare spørre deg Shakira. Du bor vel i nærheten av Terråk / Bindalen / Bogen / Bindalseidet ?? Eller ikke så langt unna iallefall.

gøy å se kjente på tv ja! jeg gikk på skole med hun derre line victoria som er programleder der.hehe. men jeg haaater det programmet, så ser aldri på:)

Det har jeg lurt på... Når dere med dialekt skrev stil på skolen, skrev dere da på deres egen dialekt?

ORIGINAL: timtam

Det har jeg lurt på... Når dere med dialekt skrev stil på skolen, skrev dere da på deres egen dialekt?

Nei, vi skreiv nok bokmål... I hvertfaill vi... hehe

Men er det mer naturlig å skrive på dialekt enn på bokmål?

Hmmm... Vi skulle hatt en sånn avsporingsknapp er på forumet [:D]

Vi på Helgeland bruk å skriv dialekt når vi skriv sms osv.. Eller e brukt å gjør det.. No så e ha fløtta sørover  og hatt et par år i Bærum ha e gått over t å skriv bokmål, vess ikke føl e at ingen førstår me... Skriv egentle berre dialekt me vænna derfra de få gangan e snakka me dem på msn og sms.
Så dåkker bli nok mest å sjå at e skriv vanlig bokmål.[:D]

man måtte jo enten ha nynorsk eller bokmål som hovedmål, og motsatt som sidemål. bare lov å skrive dialekt når det var angitt som sitater, kommentarer osv i "hermetegn" eller med sånn foran: -, feks: - hu ække schpa ass, sa Fabian.
:)
ikke lov å skrive dialekt i den norske skolen, med mindre det er innenfor reglene av hva som er lov ifølge nynorsk eller bokmålsordbok, eller som jeg sa over her med sitater og kommentarer og sånne ting!
såvidt jeg vet da..

Back
Topp