Frokostblandinger...

pupple

Forumet er livet
er deres glad i det???

tenker da på både corn-flakes, havregryn, musli-blandiger, honnicorn.. ja alt man har i ei skål sammen med melk..

her er han veldig glad i det.. selv er jeg veldig glad i den "god dag Frukt" (axa) og blander den med rugfras.. og gullungen syns og dette er godt. han kan gjerne maule tørre rugfras og[:D] og de er så lette å få på skjeia for han.
kjøpte just no nytt fra kellogs.. het det "raisins & weets" tro[:-] den tok han jo helt a på.. har styrt unna honni-corn og sjokoringer foreløpig iallefall[8D]
pleier ikke ha sukker på noe sånt selv, og det har heller ikke han fått..

ja, vi spsier cornflakes, havregryn, honnikorn etc.[;)] god start på dagen.[;)]

Malin elsker sånne ting.. synes det er en god avveksling fra brød av og til..
men hu kan ikke spise så mye av det siden hu reagerer litt på melkeprodukter...

Jeg kjøpte ei eske med Cheerios for lenge siden, og nå er den tom. Han har fått det som snacks, tørt i en boks.[8D]

Her om dagen fikk han smake honnikorn med melk, og de gikk ned på høykant! Jeg har tenkt å kjøpe cornflakes, men det har blitt avglemt hver gang vi er på butikken.

Digger corn flakes, men det er så sykt usunt at jeg holder meg unna.. ellers liker jeg vell ingen andre.. [&:] bortsett fra cocos frokost.. hehe..

ORIGINAL: Lillo_82

Malin elsker sånne ting.. synes det er en god avveksling fra brød av og til..
men hu kan ikke spise så mye av det siden hu reagerer litt på melkeprodukter...

laktose-intollerent??? da bør du være forsiktig!!!! prøvd laktoseredusert melk???
ikke like godt, men de som er vant til den liker det godt. litago yog er laktoseredusert, og yog er jo godt på musli og sånt[;)]

Jeg har aldri prøvd å gi Isabelle slikt. Tror ikke jeg har tenkt på det overhodet.

Men er det ikke veldig mye sukker i disse frokostblandingene? I hvertfall de som smaker ok? Havregryn er jo sundt da, men godt?[&:]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Glad70

Jeg har aldri prøvd å gi Isabelle slikt. Tror ikke jeg har tenkt på det overhodet.

Men er det ikke veldig mye sukker i disse frokostblandingene? I hvertfall de som smaker ok? Havregryn er jo sundt da, men godt?[&:]

tja, jeg prøver å unngå frokostblandinger med sukker.

Det med cherios som snakcs fikk jeg av tips av ei som er overhysterisk når det gjelder sukker og godteri. Så tviler på det er mye sukker i den.
Havrefras er det vel heller ikke mye sukker i[8|] Eller puffet ris/puffet havre[8|]
Er mest de produktene jeg gir til gutta mine.

Nei, det er mulig det ikke er noe særlig sukker i disse. Og hvis gutta liker det så er det jo bra. Men JEG må ha masse sukker og syltetøy på disse "kjedelige" for å få det i meg. Spiser ikke så ofte kornblandinger, men det hender jeg tar litt Sol Frokost. Og det er fullt av sukker...

Takk for råd pupple...
Visste ikke at litago yoghurten var sånn..

Nei hu er ikke lakt.intollorent heller..
Mathias har melkeallergi.. det er ikke det samme som L.intol.. han reagerer på noe helt annet..
Malin reagerer på reine melkeprodukter siden hu er følsom i tarmen..
Som melk, fløte, fløteis og rømme..
Men ost, og smør og små mengder yoghurt går fint... merkelig greier, men det er heldigvis noe hu vil vokse fra seg!

ORIGINAL: Lillo_82

Takk for råd pupple...
Visste ikke at litago yoghurten var sånn..

Nei hu er ikke lakt.intollorent heller..
Mathias har melkeallergi.. det er ikke det samme som L.intol.. han reagerer på noe helt annet..
Malin reagerer på reine melkeprodukter siden hu er følsom i tarmen..
Som melk, fløte, fløteis og rømme..
Men ost, og smør og små mengder yoghurt går fint... merkelig greier, men det er heldigvis noe hu vil vokse fra seg!

så bra da!!

ORIGINAL: Glad70

tror ikke det er no sukker i de musliblandingene.men er ananasbiter og rosiner, og det gjør det jo søtt. havre og rugfras kan det vel ikke være sukker i. men jeg bryr meg lite om sukker i sånt.. tenk å mye anna sundt det inneholler.. da utelukker jeg selvsagt honnicorn og denslags[;)]

Back
Topp