Frokostblanding

TePa

Elsker forumet
Har to små gutter som er veldig glad i frokostblandinger. Men så vet jeg at 90% av de er jo proppa av sukker. Så i steden for å undersøke selv spør jeg dere kloke august-mammaer.

Hvillke frokostblandinger kan jeg gi gutta med god samvittighet (sånn i tillegg til choko pops [8D])?

harvregryn [8|]
med rosin, linfrø, litt cornflakes.. evt litt yogurt

kopierte denne..
Frokostblanding er det jo kjempelett å lage selv! Bland av hjertens lyst havregryn, hirseflak, kruskakli, linfrø, nøtter av ymse slag, solsikkekjerner, økologiske gresskarkjerner, osv. Hvis du vil ha søtsmak kan du også tilsette f.eks. rosiner, tørkede aprikoser, bananchips o.l.

ellers bare søk på f eks sunne fokostblandinger på google..[;)]

Havregryn går ned på høykant. Var bare for variasjonen sin del. Greit å ha litt forskjellige sorter. Det å sånn Cheerio med 92 % fullkorn.

Jeg selv spiser den økologiske fra ica.(ja jeg reiser dit for å handle bare den og kommer hjem med masse annet)

Ådne får havrefras og branflakes.

AXA's frukt - kornblanding [:)] (grønn pakke)
Og forøvrig de andre liknende blandingene fra AXA, guttungen her spiser kun det til frokost [&:]

Hvordan er det å gi frokost blanding til dem små da? Bare litt melk på? Eller bare sknasker dem i seg frokostblandingen?

Har på litt melk og mater han [;)]

ORIGINAL: sgj

Har på litt melk og mater han [;)]

Ok. For han har vell ikke tjangs til å spise det selv med melk på enda??

da blir det vel mye gris ja [;)]

Back
Topp