Frokost - tips?

Frokoster her er ofte:
- chiapudding med kokosmelk/mandelmelk(melkeallergi), bær, nøtter og frø
- havregrøt med bær og kanel (ceylon)
- smoothie med bær, frukt, spinat, grønnkål, brokkoli, gulrøtter eller andre grønnsaker jeg har for hånden og som går godt i smoothien
- surdeigsbrød med avokado/hakket tomat og olivenolje, eller egg og majones
- grove scones med forskjellige vanlige pålegg, makrell i tomat, fleskepølse, italiensk salat, litt fan av den salamien som kan spises av gravide, etc
- tacolefse/potetlefseruller med fyll, f.eks. et kjøttpålegg med paprikastrimler, salat og remulade inni
- Frøknekkebrød med majones, egg og gastromat (eller annet pålegg)
- en croissant fylt med sjokolade når jeg sprekker :hilarious: (sjokoholiker)
 
Last edited:
Jeg har fastet i åresvis, periodisk hver dag med spisevindu fra kl.12 til 20, og et røsk i ny og ne med 72t faster. Elsker hvordan det frisker opp kroppen og alle de gode effektene det gir! men har ikke gjort det siden jeg ble gravid med forrige barn og under amming fordi kroppen min skrudde opp sulten noe helt enormt og ønsket å følge dens signaler. Har også lest at det ikke er anbefalt med fasting under graviditet og amming men det er jo mest fordi man har lite forskning og erfaring om akkurat det hos gravide, så man vet ikke helt hva slags effekt det har... Tenker at så lenge man ikke gjør det ekstremt, får i seg det nødvendige av næringsstoffer og kalorier så er det ikke så farlig om man har en litt lenger nattfaste enn akkurat de vanlige 8-10 timene. Altså kroppen er jo laget for å faste, hva har kvinner gjort oppigjennom tidene hvis det ikke var så mye mat tilgjengelig, de fikk babyer de og... Selvfølgelig alt med måte ;) :smiley-bounce012
Helt enig med alt du sier her! Jeg har slitt mye med magen, og er helt utrolig hva en god og lang faste gjør!
Det er akkurat det siste du sier der jeg tenker ofte og, vi er jo ikke laget for å måtte spise hele tiden, da hadde vi jo ikke overlevd som art frem til det ble overflod av mat! Men - det er det med mangel på forskning, ikke sant.
Akkurat nå om dagen er det greit å spise når sulten melder seg :)
 
Back
Topp