Frokost, lunsj og mat..

squakky

Elsker forumet
Jeg sliter med at jeg reagerer på hvete og gjær. Får vondt i magen når jeg spiser det.. Men er skikkelig sløv med å gjøre noe med det. Spesielt når jeg er morgenkvalm, så er det lettvint å døyve kvalmen med en brødskive. Så etter en uke så ender det med 3 dager sengeliggende i magesmerter og brekninger..

Når jeg står opp har jeg ikke tid til frokost. Mini spiser i bhg, så vi bare kler og oss drar. Jeg spiser raskt noe på jobben. Så har vi minipause på jobb hvor vi spiser kjapt. Og en lunsj hvor jeg typisk ender opp med en baguett i kantinen.

Så nå trenger jeg hjelp! Hva kan jeg spise til frokost, pause og lunsj som ikke inneholder hvete og gjær??
Tar imot alle tips!

lage frukt salat, yogurt, nudler, det var det jeg kom på 

Vi spiser smoothie til frokost for tiden. På den måten får jeg i meg en del frukt også :)
Går overraskende raskt å lage.
Frossenfrukt etter ønske i fryseren og juice i kjøleskapet. Kan evt slenge oppi en _liten_ bit banan om man vil det, men den smaker fort mye om man bruker for mye.

Du kan også kjøpe fersk frukt, dele opp i biter og fryse ned selv. Feks ananas og stenfrie druer.

Lykke til :)

Prøv disse rundstykkene :) De er glutenfrie: http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/02/frokostrundstykker.html

Og best av alt, de er faktisk veldig gode, og veldig mettende. Vi spiste dem masse i sommer. Tips er å bake 3-dobbel oppskrift, og ha dem i frysern. De er best når de er helt ferske eller akkurat tint opp.

Her blir det mye havregrøt  eller musli med yoghurt naturell. Smootie er jo perfekt, kan eventuelt tilsette litt yoghurt og havregryn for at den skal mette mer

Klarer aldri å lage en god nok smoothie :p men skal øve meg..
De rundstykkene så veldig gode ut, skal teste oppskriften!

Tusen takk!

Back
Topp