Frokost/lunch

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hva pleier dere å spise til frokost og lunch?

Frokost; 1 glass vann, 1 herbalife shake med melk/frosne bær/isbiter, urtete

Lunsj; 2-3 speltlomper/fiber balance knekkebrød med 100g skinkepålegg/paprika/avokado/tomat e.l. Evt omelett med 2 egg og skinke, 1 glass melk

Frokost; 1 glass vann, 1 herbalife shake med melk/frosne bær/isbiter, urtete

Lunsj; 2-3 speltlomper/fiber balance knekkebrød med 100g skinkepålegg/paprika/avokado/tomat e.l. Evt omelett med 2 egg og skinke, 1 glass melk

Det holder deg mett? :) Sist jeg prøvde en slik shake var jeg sulten etter en time :P

Sjelden jeg spiser begge deler når jeg er hjemme, men når jeg er i jobb spiser jeg begge måltidene.

Jobb frokost:
Te, sjokolademelk, rundstykke med ost eller spekeskinke, litt eple/druer.

Jobb lunsj:
Middagsrester.

Hjemme brunsj:
Loff, egg, bacon, ost, druer/eple/juice og te+cola.

ååå det varierer veldig, men her er noe av det jeg kan finne på å spise til frokost:
  • Brødskiver/rundstykker med egg, kaviar og majones
  • Brødskiver/rundstykker med eggerøre
  • Brødskiver med makrell i tomat
  • Brødskive/knekkebrød med leverpostei og majones
  • Rundstykke med skinke + tomat og agurk
  • Havregrøt med kanel og eple, eller peanøttsmør og banan
Til lunsj liker jeg å spise varmmat, det beste er hvis vi har middagsrester :D

Knekkebrød med ost å en halv paprika på :p eller leverpostei med paprika eller agurk. Havregrøt eller youghurt med frokostblanding med nøtter :) å masse vann først når jeg står opp :)

Frokost: Bær, noen frokostblanding korn, cottage cheese og vaniljekesam blandet sammen. Kaffe.
Lunsj: Enten tynne knekkebrød med pålegg (på kontoret) eller egg og bacon (hjemme).

Spiser 1 eller 2 skiver eller knekkebrød (som oftest hjemmebakt) til frokost eller havregrøt alt etter om jeg er sulten og hva jeg skal :) til lunsj spiser jeg som oftest 2 skiver med div pålegg eller 1 med omelett. Ikke så spennende :p spiser alltid noe tomat, agurk, paprika, gulrot osv ved siden av brødet :)

Frokost i ukedager er vanligvis 2 husmann knekkebrød med pålegg. Varierer hva jeg har på. Spekeskinke, makrell i tomat, kalkunkorv. Går en del majones :p
Spiser på jobb kl 8.30, så hvis jeg har tidligvakt (6.45), så spiser jeg gjerne litt hjemme (havregrynsgrøt, et par kokte egg, pytt i panne og egg) og utifra om jeg er sulten 8.30 igjen så spiser jeg kanskje et knekkebrød da.

Til lunsj går det som oftest i samme som frokost, spiser på jobb i barnehage, sammen med barna. Varierer på turdag er, da har jeg med meg salater, eggruller, ostesmørbrød om vi skal båle.

Er veldig glad i proteinpannekaker fra Proteinfabrikken :p

Det holder deg mett? :) Sist jeg prøvde en slik shake var jeg sulten etter en time :p
Det med å bli mett er litt en vanesak tror jeg. Magesekken kan krympe etterhvert hvis du venner den til mindre mat.
Selv spiser jeg to ristede skiver med noe godt pålegg, og det samme til lunch. Iblant litt suppe eller nudler. Merker at jeg orker mindre mat enn før :)

Back
Topp