Frityrkoker

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Dere som har det.....

Hvilken type olje er best å bruke?
Hvor ofte skifter dere oljen? Er det etter tid eller antall bruk?
Hvor/hva gjør dere med den brukte oljen?

[:D]

må vel være noen som har en sånn her inne[:D]

Jeg bruker First price sin, billig og helt greit.

Bytter ut etter hver gang jeg[8|]

For min del hører frityrkokere hjemme på gatekjøkken. Makan til drittlukt som setter seg i alt av tekstiler etterpå er helt forferdelig. (Og JA, jeg prøvde mange forskjellige oljer, kjøpte til og med ny frityrkoker for jeg trodde det var noe galt med den gamle)[8D]

Men den beste oljen jeg brukte var vel den som heter frityrolje ? Husker ikke merke, men inbiller meg at det lukta *litt* mindre med den [;)]

Her bruker vi raps eller solsikkeolje.. Men det er virkelig ikke min jobb å skifte olje og rengjøre den, så resten kan jeg ikke svare deg på[:)]
Vi har vår ute da, for å slippe lukta[:)]

Vi bruker Landlord sin frityrolje.. Lukter ikke godt og blir skikkelig søl, men blir gode chips av det[;)]
Bruker sjeldent om dagen.. Bytter ut olje når den inneholder mye brunt..
Vi heller ut oljen baki hagen.. Oljen skal jo ikke helles ut i vasken...

Vi hadde men makan te lukt ja!!
Fant fort ut at det greiene der bruker vi ikke inne.
Men fikk en plass ute ved sidna gassgrillen, så det ble mye chips til grillmaten i sommer litt nuggets å mm..

Vi bytta olja når vi syntes den begynte å se litt grisete ut elr lukte ektra ille.
Syntes olja var best altså at f.eks chipsen ble best etter at olja hadde vært i bruk et par ganger.. [:)]

Rapsolja tror jeg vi brukte. Lurte også fælt på hvordan jeg skulle bytte olja. Sikkert ikket ett mega bra triks, andre som har funnet lurere måter.
Vi tok rett og slett 2-3 plastposer uten på hverandre og helte olja i - deretter rett i søppla....

Jeg gidder ikke ta den dritt frityrn inn for vinter så nå står den fortsatt ut å begynner sikkert snart å bli kaste klar.
Vi fikk hvertfall et år med frityrkoker, veldig godt men ja hører vell mest til på et gatekjøkken [:)]

Vi har fått en koker for lenge siden, men har ikke brukt den enda[8D] Så jeg tenkte at den skulle prøves ut i helgen, men har ikke tenkt over det med lukten engang....... kanskje jeg skal revurdere det å hive hele driten i bosset.

ORIGINAL: nussnøff

Vi har fått en koker for lenge siden, men har ikke brukt den enda[8D] Så jeg tenkte at den skulle prøves ut i helgen, men har ikke tenkt over det med lukten engang....... kanskje jeg skal revurdere det å hive hele driten i bosset.

kanongode chips,MEN vi heiv den pga lukta.. frityrolje fra hoff brukte vi meeener jeg.

Jeg bruker den røde kanna de har på Ica.. Trooor det er Hoff sin frityrolje.. Sjeeelden jeg bruker frityren,såeh..jah..

ORIGINAL: kricam

Vi hadde men makan te lukt ja!!
Fant fort ut at det greiene der bruker vi ikke inne.
Men fikk en plass ute ved sidna gassgrillen, så det ble mye chips til grillmaten i sommer litt nuggets å mm..

Vi bytta olja når vi syntes den begynte å se litt grisete ut elr lukte ektra ille.
Syntes olja var best altså at f.eks chipsen ble best etter at olja hadde vært i bruk et par ganger.. [:)]

Rapsolja tror jeg vi brukte. Lurte også fælt på hvordan jeg skulle bytte olja. Sikkert ikket ett mega bra triks, andre som har funnet lurere måter.
Vi tok rett og slett 2-3 plastposer uten på hverandre og helte olja i - deretter rett i søppla....

Jeg gidder ikke ta den dritt frityrn inn for vinter så nå står den fortsatt ut å begynner sikkert snart å bli kaste klar.
Vi fikk hvertfall et år med frityrkoker, veldig godt men ja hører vell mest til på et gatekjøkken [:)]

Trakt og tom flaske? [;)]

For å ikke få lukt, så er det bare å gå ut på verandaen å steke med den, det pleier mamma å gjøre...jeg har ikke slik.

Vi brukte å spare på beholderen som oljen kom i, og helte oljen tilbake i den når vi skulle skifte. Så kastet vi den i søpla. Veldig enkelt og greit :)

Men blir nok ikke noe frityrkoker her i hus igjen.. Da får heller chipsen smake "litt" annereldes, så tar vi den i stekeovnen. Er svært skjeldent vi har chips uansett..

Back
Topp