Fritt sykehusvalg

Kengu

Forumet er livet
VIP
Leste at de har valgt å ta bort det ut året, betyr det at jegenten bare må stå i køenjeg står i, i lang tid til eller at jeg må betale i dyre dommer for privat time?
Noen som vet?
 
Leste at de har valgt å ta bort det ut året, betyr det at jegenten bare må stå i køenjeg står i, i lang tid til eller at jeg må betale i dyre dommer for privat time?
Noen som vet?

ja dessverre må du det. Sykehusene har gjort det for å frigjøre kapasitet til å behandle korona pas + sikre akutt hjelp funksjoner.
De fleste avd på sykehusene har vel et etterslep på opp til ett år med poliklinisk behandling og planlagte operasjoner.
 
ja dessverre må du det. Sykehusene har gjort det for å frigjøre kapasitet til å behandle korona pas + sikre akutt hjelp funksjoner.
De fleste avd på sykehusene har vel et etterslep på opp til ett år med poliklinisk behandling og planlagte operasjoner.
Ja jeg er klar over det, synd man da ikke kan få velge selv å bli sendt til private med 1/3 av ventetiden.
 
Ja jeg er klar over det, synd man da ikke kan få velge selv å bli sendt til private med 1/3 av ventetiden.

Får man ikke til privat lege heller? Det kommer kanskje an på hva det gjelder, men vi ble henvist til privat barnelege med minsten.
Når tok de det bort? Kanskje vår ble sendt før det.
 
Ser at inne på Helfo sine sider så står det at de midlertidige endringene er opphørt så hør med fastlegen kanskje? :)
 
Får man ikke til privat lege heller? Det kommer kanskje an på hva det gjelder, men vi ble henvist til privat barnelege med minsten.
Når tok de det bort? Kanskje vår ble sendt før det.
Står at man ikke får det, at det er tatt bort ut 2020.
Ble tatt bort i mars
 
Vi har annet sykehus på 2 av 3 barn og har spurt om henvisning på barn nr 3. Dette er pga dårlig kunnskap om sykdommen på nærmeste sykehus. Nærmeste sykehus ville ha en prat med min datter mens det vi har valgt ville ha Hu rett på gastroskopi. Sønnen vår hadde da allerede diagnosen etter 2 års kamp med det nærmeste sykehuset. Min datter har kronisk spiserørsbetennelse og hadde flekker i magesekken, som kunne blitt magesår ubehandlet. Så håper vi slipper nærmeste sykehus. Dumt hvis vi ikke kan få den hjelpen som barna trenger fordi nærmeste sykehus ikke kan noe om det.
 
Takk, rart det ikke står på de andre sidene jeg var på.
Ikke greit å vite hva som gjelder da egentlig, men syns det bør være riktig på helfo ihvertfall.
Er vel uansett bare å prøve, og evnt henvise til denne siden om legen ikke har fått det med seg selv.. :)
 
Kengubarnet ble henvist til mr privat av fastlegen, for på sykehuset var det minst 6 mnd ventetid..
Da er det håp for meg også
 
Last edited:
Kengubarnet ble henvist til mr privat av fastlegen, for på sykehuset var det minst 6 mnd ventetid..
Da er det håp for meg også

det var det som skjedde med oss også at vi ble henvist privat pga lang ventetid, men vi fikk som sagt ikke velge hvilke private, men kun de med avtale med «vårt» sykehus. Fritt sykehusvalg innebærer at man kan velge mellom alle private med avtale
 
det var det som skjedde med oss også at vi ble henvist privat pga lang ventetid, men vi fikk som sagt ikke velge hvilke private, men kun de med avtale med «vårt» sykehus. Fritt sykehusvalg innebærer at man kan velge mellom alle private med avtale
Her ble det valgt de med kortest ventetid såvidt jeg skjønte, får se hvordan det blir for meg neste uke når jeg har time. Får ringe litt rundt å høre, for synes det var vanskeligere å få oversikt over ventetid
 
Back
Topp