Fritt sykehusvalg

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Nevø har byttet sykehus på sønnen min og fikk sendt henvisning til nytt sykehus. Det forrige avviste oss. I dag etter gastroskopi så sa de at de skulle ringe det andre sykehuset og diskutere svarene med dem. Vi hører egentlig til der forrige sykehuset men valgte ett annet pga deres erfaring og at min sønn har vært der før siden det andre ikke kunne operere min sønn når han var baby. Vi har ingen god erfaring med det gamle og har kun blitt avvist der. Vil egentlig ikke at de skal ha noe med min sønn å gjøre som også er grunnen til at vi bytta. Men føler ikke at det er fritt sykehus valg hvis de skal ringe det gamle og det er det sykehuset som skal følge oss videre. Det nye tok bare denne undersøkelsen og sender oss tilbake til ingen hjelp. Jeg ble kalt hysterisk mor på det forrige sykehuset og min sønn har selv etter medisinering( som de så ikke var nødvendig) hatt mange plager som følge av sykdommen. Jeg føler liksom vi er tilbake til start og at min sønn ikke får hjelp. Noen råd om hva en kan gjøre for å bli på det sykehuset vi vil? Han har refluks og hatt brokk to ganger( mest sannsynlig pga refluks og hard mage gang nr 2) hvor han har blitt operert der vi vil at han skal følges opp. Det andre sykehuset har avvist oss og sagt at det ikke feiler han noen ting uten å undersøke han orfentlig. De tok og måling på medisiner og nektet etterpå for at han gikk på medisiner. Ph målingen slo ut på medisiner men ikke nok når man tenker at han ikke gikk på medisiner. Føler meg helt hjelpesløs og aner ikke hva jeg skal gjøre for at min sønn skal få hjelpen han trenger.

Jeg hadde ringt legen på sykehuset der dere vil være og prøvd å forklare problemene en gang til. Si at du ønsker behandling og undersøkelse der og referér til at det er fritt sykehusvalg. Fortell om erfaringene fra det andre sykehuset, beskriv konkret hvilke problemer dere opplever i dag og hvilke medisiner han bruker. Hjelper ikke det hadde jeg snakket med fastlegen og bedt om ny henvisning til et annet sted der de tar problemene på alvor.

Jeg hadde ringt legen på sykehuset der dere vil være og prøvd å forklare problemene en gang til. Si at du ønsker behandling og undersøkelse der og referér til at det er fritt sykehusvalg. Fortell om erfaringene fra det andre sykehuset, beskriv konkret hvilke problemer dere opplever i dag og hvilke medisiner han bruker. Hjelper ikke det hadde jeg snakket med fastlegen og bedt om ny henvisning til et annet sted der de tar problemene på alvor.
Høres ut som veldig gode råd.. :)

Nevø har byttet sykehus på sønnen min og fikk sendt henvisning til nytt sykehus. Det forrige avviste oss. I dag etter gastroskopi så sa de at de skulle ringe det andre sykehuset og diskutere svarene med dem. Vi hører egentlig til der forrige sykehuset men valgte ett annet pga ......

Håper dere får god hjelp og at du føler at deres behov, og ikke minst sønnen din sine behov blir ordentlig ivaretatt.. Er nok ikke godt å gå rundt å kjenne på den fortvilelsen.. Sender deg en god klem og håper dere får god og riktig hjelp snart! :Heartred

Back
Topp