Fritak fra heimevernet pga syk gravid samboer?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Mannen er i HV.. Og de skal i vår ha øvelse. Han har kontorjobb i HV som han fint kan gjøre i normal arb dag slik at han kan levere og hente barn i barnehagen.. Men det er alle de andre øvelsene/jobbe kveld og natt i tillegg jeg ser mørkt på.. Å være alene med 2 barn i barnehage når bekkenet er så ille eg ikke greier hjelpe minste inn og ut av bil engang uten å ikke greie å gå etterpå f eks.. Ikke greie å ta te med ut.. Øvelsen er en hel uke også.. Jeg er mye alene med de på helg og da drar vi til besteforeldrene nettopp fordi jeg ikke orker ha de alene. Det blir bare kragel og dårlig stemning..

Hva trenger man i såfall av dokumentasjon? Kopi av Sykemelding godt nok? Egen legeeeklæring?

Han kan høre med troppsjef for min mann er i HV innsatstyrke å der er det pålagt 73%oppmøte så kan droppe en øvelse uten legeerklæring om han møter på andre. Lykke til :)

*sniker fra mai ;)*

Han kan høre med troppsjef for min mann er i HV innsatstyrke å der er det pålagt 73%oppmøte så kan droppe en øvelse uten legeerklæring om han møter på andre. Lykke til :)

*sniker fra mai ;)*
Møter de ikke opp må de ta den igjen et annet sted i fylket ig da må han være borte hele uka tidlig i høst.. Og det enda nesten værre med 3 barn der en er nesten nyfødt.. Men skal høre med legen om legerrklæring og tilrettelagt øvelse :)

Da har de det strengere i hannes tropp en der mannen min er ;) Da satser vi på at det ordner seg med legeerklæring, lykke til :)

Da har de det strengere i hannes tropp en der mannen min er ;) Da satser vi på at det ordner seg med legeerklæring, lykke til :)

Ja, de har blitt kjempe strenge.. Må møte opp på alt.. Kan søke fritak men da må den tas igjen senere og langt unna.. Men kan og søke delvis fritak, da blir øvelsen godkjent.. Da håper jeg legen er villig til å skrive legeeeklæring på at jeg vil ha store helsemessige utfordringer om han er borte ettermiddager/kveld/natt og tidlige morgener. Da er han nemlig super flink med barna..

Back
Topp