Fristelsen ble for stor!

*AJJ❤️*

Elsker forumet
Februarbarna 2023

Jeg MÅTTE ha fårepølse her en kveld.. Så jeg hev den i stekeovnen til den var gjennomstekt (gikk fort :P) og NAM! Nå er jeg hekta :P Spist fårepølse hver dag :) Nå har jeg litt salami i ovnen så er snart klar for lunsj :)

Er seff ikke like godt som fersk fårepølse men ikke langt unna :)

Hehe;-) Eg ha so sjukt lyst på spekeskinke og brie!! Trur eg må laga meg ein pizza me spekeskinke snart;-))

HAHAHA!!! kooooos deg :)

æsj :( Salami var ikke like godt stekt :P holder meg til fårepølse tror jeg :)

hehe

Gubben foreslo at vi kunne drikke sprit samtidig som vi spiste salami, for da ble vel bakteriene drept uansett... 

Mener at ei la ut en link om at man fint kan spise salami, fersk vel og merke! Ser videre på nett at det er delte meninger.... Nettopp fulgt med på jordmødrene på nrk nett tv ( gammel serie ), og hun ene jordmora som jobbet på en fødestue, var gravid.... La merke til at hun hadde salami på brødskva ; ) Hehe, man får lyst på det man ikke kan få!

Haha :D Kanskje jeg skal prøve det også! Fårepølse var vel noe av det første jeg spiste da jeg kom hjem fra sykehuset sist ;)

Pannekaker med fårepølser (delt i biter) er forresten veldig godt! :)

salami stekt??

jeg fikk beskjed ved forrige svangerskap at så leng det har vært fryst så kan en spis det. så jeg legger alt av spekemat i frysern for 3 dager før jeg spiser det.

AlfaOmega skrev:
Mener at ei la ut en link om at man fint kan spise salami, fersk vel og merke! Ser videre på nett at det er delte meninger.... Nettopp fulgt med på jordmødrene på nrk nett tv ( gammel serie ), og hun ene jordmora som jobbet på en fødestue, var gravid.... La merke til at hun hadde salami på brødskva ; ) Hehe, man får lyst på det man ikke kan få!

Det har jeg og sett, og jeg spiser salami om jeg har lyst på det ;-) Uten å fryse eller steke den eller noe. Rett fra pakken!
Men strandaskinke holder jeg meg unna, uansett hvor lyst jeg har på det.. Nystekte rundstykker med myye smør, eggerøre, strandaskinke og et stort glass melk... Mmm, det og en eske snus ønsker jeg meg etter fødsel! Trenger ingen diamantring om jeg får det, for å si det sånn ;-)

sydama skrev:
salami stekt??

jeg fikk beskjed ved forrige svangerskap at så leng det har vært fryst så kan en spis det. så jeg legger alt av spekemat i frysern for 3 dager før jeg spiser det.

Selv om den har vært fryst tar det ikke knekken på listeriabakterien som er svært skadelig for fosteret. Det å tine den kan faktisk gjøre bakterien enda mer aggressiv... :-/

Jeg vet at det er mange artikler osv som sier forskjellige ting ang hva man kan og ikke bør spise i svangerskapet, men jeg har valgt å følge helsedirektoratets anbefaling ang spekemat, og både fårepølse og salami er spekemat så da holder jeg med unna det i 9 mnd :) Med mindre den er varmebehandlet da seff :) Gidder ikke risikere noe fordi jeg har lyst på spekemat når jeg vet hva utfallet kan bli.. har nok av tid senere i livet til å spise spekemat :)

*Annie86* skrev:
Jeg vet at det er mange artikler osv som sier forskjellige ting ang hva man kan og ikke bør spise i svangerskapet, men jeg har valgt å følge helsedirektoratets anbefaling ang spekemat, og både fårepølse og salami er spekemat så da holder jeg med unna det i 9 mnd :) Med mindre den er varmebehandlet da seff :) Gidder ikke risikere noe fordi jeg har lyst på spekemat når jeg vet hva utfallet kan bli.. har nok av tid senere i livet til å spise spekemat :)

Veldig veldig veldig enig!

Back
Topp