Friste friste

gravidlillemeg

Glad i forumet
I dag har vi begynt å forberede oss på barselbesøk [:)]

Vi har bakt 120 fylte horn [:D] Vet familien min kommer til å bli glade når de kommer hehe... (Er en lang familietradisjon fra mamma å bake det til bursdager... Det blir ramaskrik om det ikke er horn i familiebursdager hehe) Ser det ikke godt ut?

I bloggen til Lillemann  kan dere se bilder av min flinke mann som baker [:)]

Mmmm..De så gode ut.[:)] Hva er de fylt med?

De såg veldig gode ut!! Jeg har eplekake i ovnen nå!! Blir godt det også, har ikke energi til å bake boller ol :S Selv om jeg gjerne skulle gjort det.. Hadde sikkert orket dersom jeg hadde kjøkkenmaskin el. Men å elte for hånd nå klarer jeg bare ikke. Så da ble det eplekake..

Namm, tenkte kanskje lage pølse/skinkehorn snart eg også, ser digg ut![:)]

Ååå det så godt ut![:)]
Syns det er så sinnsykt kjipt at jeg ikke har stor fryser... Har bare en bitteliten en[:@]
Har så lyst å bake masse!

ORIGINAL: Tamiria

Mmmm..De så gode ut.[:)] Hva er de fylt med?

De er fylt med smøreost naturell (primulaost), kalverull og gressløk [:D]

ORIGINAL: MorStine

De såg veldig gode ut!! Jeg har eplekake i ovnen nå!! Blir godt det også, har ikke energi til å bake boller ol :S Selv om jeg gjerne skulle gjort det.. Hadde sikkert orket dersom jeg hadde kjøkkenmaskin el. Men å elte for hånd nå klarer jeg bare ikke. Så da ble det eplekake..

Har prøvd meg for første gang med å bake gjærdeig i kjøkkenmaskina i dag. Det reddet hele baksten for min del [:D]
Så til uka håper jeg å få tid til å bake et par omganger med skillingsboller [:D] Så er jeg ferdig med barselforberedelsene [:)]

ååååh de e såå godt.. men eg orke isje å stå å baga i ein evighet:P  når me fyst lage så lage me maaangen.. og di forsvinne så foooort.:P

Å så sulten jeg er - og du gjorde det ikke akkurat noe bedre!![:(]

flink du er![:D][:D]

de så knallgode ut!! Flinke dere er. [:)] Jeg har også ambisjoner om å få til en sånn superladning med bakverk før det kommer baby i hus her. Men, spørs om jeg har tid før skolen begynner neste mandag. [:D]

veldig glad jeg har to nystekte brød om ca 30min! hehehe.. har litt bakedilla om dagen jeg og, så burde vel bruke det til noe fornuftig sånn med tanke på barsel osv.. men mistenker at mine nærmeste kommer til å ta med seg kake osv sånn som sist.

men godt å ha litt i frysern utover høsten uansett da[:D]

ORIGINAL: MammaOkt

Å så sulten jeg er - og du gjorde det ikke akkurat noe bedre!![:(]

flink du er![:D][:D]

Mannen min tok største jobben! Han kjevlet ut, fylte og rullet horn. Jeg penslet, tok på frø og stekte... Tror ikke jeg hadde klart så mange uten han nei...

Godt å fylle opp litt i fryseren, vi har nesten ikke hatt noe egen bakst siden vi flyttet opp hit for to år siden, så det er vel på tide å finne frem husmorgenet igjen [:D]

Så mange du har laget! Heldige slekten din som kommer på besøk hos deg [:D] Her får jeg se om jeg får laget noe klart til besøk etter fødselen, men skal ihvertfall lage is-ostekake ikveld. Den skal jeg ha til imorgen når jeg får besøk av lillesøsteren min som er hjemme fra Sverige en liten tur.

ORIGINAL: ta|ie

Ååå det så godt ut![:)]
Syns det er så sinnsykt kjipt at jeg ikke har stor fryser... Har bare en bitteliten en[:@]
Har så lyst å bake masse!

Jeg og..off, har 3 fryseskuffer i i bunn av kjøleskapet...tviler på at det holder. Får heller spandere på meg kake fra butikken elns[8|]

Back
Topp