Friskt blod (med bilde)

Vickar

Forelsket i forumet
Sommerspirene 2025
Hei!

Med en MA i historikken så blir jeg bekymret for hver minste ting nå som jeg er gravid igjen.
Jeg hadde lyserosa utflod samt noe brunt forrige gang og en uke senere fortalte jordmor at det mest sannsynlig sluttet å vokse på samme tidspunkt.

Jeg skal nå være ca 4 uker på vei og IKM er i dag. Etter et toalett besøk nå har jeg noen dråper, veldig lite, men friskt blod på papiret når jeg tørker meg. Det blanke på papiret er utflod, så til å begynne med virket det mer som at blodet kom fra en rift på siden men jeg blir jo så usikker.

Vi hadde samleie i går morges (over 24t siden) men dette blodet kom altså nå. Jeg snakket med legevakten som ber meg holde meg i ro samt ikke jobbe de kommende dagene, så jeg holder sengen resten av dagen.

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende? Gikk det bra/dårlig? :sorry:

Vedlegg

• IMG_8936.jpeg
    IMG_8936.jpeg
    708,4 KB · Visninger: 121
Skjønner at du blir bekymret. Det er aldri kjekt å se rødt på papiret. Men så liten mengde som det er her hadde jeg ikke ofret en tanke altså.

Hva var grunnen til at de sa du skulle holde senga og ikke jobbe? Jeg hadde mer blod enn deg på papiret i dag, så er veldig bekymret selv nå..

Hva var grunnen til at de sa du skulle holde senga og ikke jobbe? Jeg hadde mer blod enn deg på papiret i dag, så er veldig bekymret selv nå..
Du det er jeg dessverre litt usikker på, hun sa bare at ved en blødning er rutinene klare: man skal holde seg i ro. Leste litt om det på nettet og før jeg ringte så jeg tenkte derfor ikke på å spørre da hun sa det…

Som de andre sier over her, så er det nok ingen grunn til bekymring. Jeg hadde veldig lite sist, kun rosa utflod og er derfor bekymret selv ved små mengder nå, men jeg vet at flere har blødd mye/ofte uten at det har vært noe «feil». Forstår at du blir bekymret:Heartred

Jeg har blødd i et par dager, veldig lite, men sammenhengende. Litt murring i magen (lik mensensmerter) og vondt i korsryggen, så er veldig redd. Skal på TUL i morgen. Håper det går veien for oss alle. ❤️ Hvordan går det med deg? Og ikke minst deg @Vickar ❤️

Jeg har blødd i et par dager, veldig lite, men sammenhengende. Litt murring i magen (lik mensensmerter) og vondt i korsryggen, så er veldig redd. Skal på TUL i morgen. Håper det går veien for oss alle. ❤️ Hvordan går det med deg? Og ikke minst deg @Vickar ❤️
Blir bra med en TUL i morgen, jeg er nok for kort på vei for det. Har du målt hcg enda via blodprøve? :happy:

Jeg hadde bittelitt rosa utflod på IKM for én uke siden, men ikke hatt mer før i dag. Er rosa utflod, ikke friskt blod liksom, men var en del da jeg tørket meg i sta. Var akkurat det samme da jeg hadde MA i 2022.
Kjenner litt murringer, men har hatt det i 1,5 uke nå. Jeg er bare 4+5, så UL er for tidlig. Tenker å kontakte lege i morgen og be om blodprøve for å måle hcg..

Krysser fingrene for deg ❤️

Sniker fra april. Har hatt små blødninger i mine to siste svangerskap, veldig tidlig, alt var fint på ultralyd. Krysser fingrene for deg, det var jo veldig lite blod!

Blir bra med en TUL i morgen, jeg er nok for kort på vei for det. Har du målt hcg enda via blodprøve? :happy:
Nei, jeg var hos jordmor på torsdag som sa at det var bedre med en TUL i morgen enn å begynne å måle HCG. Det eneste jeg har gjort selv er å ta en ny graviditetstest (i går) og den var mye tydeligere enn den første jeg tok. Heldigvis bare noen timer igjen. Rart, skremmende og fint å tenke på at på denne tiden av døgnet i morgen så har jeg kanskje svar ❤️

Sniker fra april. Har hatt små blødninger i mine to siste svangerskap, veldig tidlig, alt var fint på ultralyd. Krysser fingrene for deg, det var jo veldig lite blod!
Skal ikke på noen måte «stjele» tråden til deg @Vickar ❤️ men kan jeg spørre hvordan var «småblødningene» dine? Hvis det renner noen dråper i to før man tisser feks, eller får en del blod på papiret, kan det fortsatt regnes som småblødninger? Klem❤️

Tusen hjertelig takk! Det er veldig betryggende. Gleder meg til jeg er langt nok på vei til UL

Skal ikke på noen måte «stjele» tråden til deg @Vickar ❤️ men kan jeg spørre hvordan var «småblødningene» dine? Hvis det renner noen dråper i to før man tisser feks, eller får en del blod på papiret, kan det fortsatt regnes som småblødninger? Klem❤️
Ja, jeg blødde slik at jeg måtte ha bind, men allikevel mindre enn en mensblødning. Hadde i tillegg sterke murringer og var sikker på at jeg aborterte, men 6+0 var det hjerteslag på innvendig ultralyd. I forrige svangerskap hadde jeg tre blødninger i uke 6 og 7, i dette har jeg bare hatt en, det var i uke 5 eller 6.

Det har vært litt forskjellig. Forrige svangerskap som endte i MA så det ut som på bildene under og det var det eneste «tegnet». Alle symptomene ble sterkere og sterkere for hver dag som gikk.

Nå i dag drypper det ikke, men det blodet kommer på papiret når jeg tørker meg. Jeg er litt usikker på hva som defineres som lite og mye egentlig :/

Vedlegg

• IMG_7021.jpeg
    IMG_7021.jpeg
    406,1 KB · Visninger: 39
  • IMG_7022.jpeg
    IMG_7022.jpeg
    287,2 KB · Visninger: 40
Ja, jeg blødde slik at jeg måtte ha bind, men allikevel mindre enn en mensblødning. Hadde i tillegg sterke murringer og var sikker på at jeg aborterte, men 6+0 var det hjerteslag på innvendig ultralyd. I forrige svangerskap hadde jeg tre blødninger i uke 6 og 7, i dette har jeg bare hatt en, det var i uke 5 eller 6.
Fantastisk at det finnes solskinnshistorier også :love017

Det er akkurat sånn jeg også har det. Tror også jeg får mer kramper i magen fordi jeg «frykter» den kombinasjonen. Blir godt å få litt svar i morgen. Nå er jeg usikker på hvor langt jeg er på vei. Appen sier 6+3 men kan ikke skjønne at det kan stemme med siste eggløsningstest som viste positiv, 14 sep. Siste mens 23 aug. Har laaaange sykluser dog. Hvis det er for tidlig på en UL å se hjerteslag i morgen, kan man likevel få en bekreftelse på at ting går riktig vei? ❤️

Det er akkurat sånn jeg også har det. Tror også jeg får mer kramper i magen fordi jeg «frykter» den kombinasjonen. Blir godt å få litt svar i morgen. Nå er jeg usikker på hvor langt jeg er på vei. Appen sier 6+3 men kan ikke skjønne at det kan stemme med siste eggløsningstest som viste positiv, 14 sep. Siste mens 23 aug. Har laaaange sykluser dog. Hvis det er for tidlig på en UL å se hjerteslag i morgen, kan man likevel få en bekreftelse på at ting går riktig vei? ❤️
Ja, de kan jo kanskje se fosteranlegg! Men jeg håper du får se hjerteslag. :Heartred

Masse lykke til på UL i dag:love017

Hvordan går det med deg i dag? :Heartred
Takk som spør❤️ Jeg har fått legetime i ettermiddag, så kommer til å be om å måle hcg-nivå og en sykemelding. Jeg har ikke blødd noe mer i dag, men kjenner jo jeg er livredd for å miste. Sovet skikkelig urolig i natt og hatt masse slitsomme drømmer.

Hvordan går det med deg i dag? ❤️

Back
Topp