Friskmelding til arbeidsformidling

Sollos

Glad i forumet
hei :)
Er det noen her som har vært frisk meldt til arbeidsformidling og kan fortelle hvordan prosedyren er ? Med tanke på behandlingstid og hvordan søke?
Må man fylle ut skjema eller holder det med bekreftelsen fra legen?

Setter stor pris på all tilbakemelding :)

Opp ☺️

Her ordnet legen det for meg, var så mye styr med jobb, nav å lege på en gang så husker ikke helt om jeg skrev under noe på nav om det men mener det var legen som sendte inn for meg :)

Ok, legen ba meg gå til NAV med sylmeldingen. Det eneste han gjorde var å skrive et notat på sykemeldinger min. Fikk du "lønn" måneden etter at du var sykmeldt?
Takk for svar

Legen skriver en sykmelding. Du skal levere en del, mens han skal levere den andre. Du må huske å registrere deg som arbeidssøker å si opp jobben ganske raskt! Så får du lønn som vanlig fra nav i 12 uker:)

Tusen takk for
Svar :) hvordan melde seg som arbeidssøker? På nettet eller? Har aldri vært arbeidsledig ,? Dette var nytt for meg

Takk for all svar ☺️

Tusen takk for
Svar :) hvordan melde seg som arbeidssøker? På nettet eller? Har aldri vært arbeidsledig ,? Dette var nytt for meg

Takk for all svar ☺️
Du kan melde deg som arbeidsøker på nav sine sider:) skjønner spørsmålene. Hadde aldri vært arbeidsledig jeg heller da jeg sa opp jobben i september i fjor. Mye en skal sette seg inn i! Du må også sende meldekort hver 2 uke så lenge du skal stå som arbeidssøker. Står mye info på nav.no å viss du blir usikker så kan du ringe eller bruke chatten på nav sidene :)

Back
Topp