Frisk men litt feber?

Evette

Gift med forumet
Har ei jente på 2,5 år som har vært hjemme siden sist fredag. Hoste og snørr og var skikkelig dårlig hele helgen. Men på mandag kviknet hun til. Spiser, leker og er seg selv. Men så fort klokken bikker 17.00 omtrent så kommer febern.. Måler den til 38.5 ca hver kveld.. I morgen er det en kritisk dag på jobb og jeg kjenner jeg gruer meg til å ringe sjefen og si jeg må bli hjemme enda en dag siden lillesnupp har fått feber igjen... Hva hadde du gjort her? Allmenntilstanden på jenta er fin, det er kun febern på kvelden som gjør at jeg holder henne hjemme..

Feberen er jo et tydelig signal på at hun ikke er helt frisk. Ville selvfølgelig holdt henne hjemme.

Legger til at det er vanlig at feberen går opp på kvelden. Ved sykdom så svinger gjerne formen. Det er en av grunnene til at det er lurt å vente i 24 feberfrie timer før barnet sendes i barnehagen.

God bedring :)

Hvis allmentilstanden er god og hun ikke har feber på dagtid hadde nok jeg sendt i barnehagen. Men hadde samtidig informert om at hun har hatt feber og at personale må ha lav terskel for å ringe hvis hun får feber el er i dårlig form. Så hadde jeg også forbredt meg på å få en slik tlf på jobb og måtte slippe alt og reise å hente.
Hvis jeg hadde fått tlf om at hun måtte hentes hadde jeg ventet med å sende henne i barnehagen igjen til etter 24 feberfri timer.

Har hun en far/medmor som kan ta seg av henne?

Kan du ta med Ipad/tab på jobb og ha henne i kulissene. Vet nå ikke hva du jobber med da. Men iogmed at hun føler seg så bra på dagen så hadde jeg nok prøvd noe sånt.

Hvis allmentilstanden er god og hun ikke har feber på dagtid hadde nok jeg sendt i barnehagen. Men hadde samtidig informert om at hun har hatt feber og at personale må ha lav terskel for å ringe hvis hun får feber el er i dårlig form. Så hadde jeg også forbredt meg på å få en slik tlf på jobb og måtte slippe alt og reise å hente.
Hvis jeg hadde fått tlf om at hun måtte hentes hadde jeg ventet med å sende henne i barnehagen igjen til etter 24 feberfri timer.

Det er en grunn for at barnet skal være hjemme feberfri. Og hvis hun fortsatt har feber på kvelden så viser jo det at kroppen fortsatt jobber med noe..

Det er en grunn for at barnet skal være hjemme feberfri. Og hvis hun fortsatt har feber på kvelden så viser jo det at kroppen fortsatt jobber med noe..

Tenker at det er mange grunner til at et barn får feber. Så lenge det kun er snakk om feber på kvelden og ikke på dagen + god allmenntilstand hadde jeg ikke hatt noe problem med å sende. På samme måte som jeg hadde gått på jobb hvis det var meg. Men ved feber på dagen og/ eller dårlig allmentilstanden hadde jeg selvfølgelig holdt barne hjemme.

Tenker at det er mange grunner til at et barn får feber. Så lenge det kun er snakk om feber på kvelden og ikke på dagen + god allmenntilstand hadde jeg ikke hatt noe problem med å sende. På samme måte som jeg hadde gått på jobb hvis det var meg. Men ved feber på dagen og/ eller dårlig allmentilstanden hadde jeg selvfølgelig holdt barne hjemme.

Glemte å skrive at det også er forskjell på 40 i feber om kvelden og 38. I trådstarters tilfelle var det snakk om litt feber.

Enig. Hun skriver at det har vært slik i flere dager nå, litt feber kun på kvelden og i fin form. Da tenker jeg at det er innafor å prøve en dag i bhg og se hvordan det går.

Men det er med sånn innstilling man aldri blir kvitt virusene som går rundt om. Feber er feber, uansett om den er på morgningen eller ettermiddagen.. Vi har hatt 2 runder med 40 i feber (2 dager) deretter 4-5 dager med 38, bare de siste 2 mnd.. Har uansett holdt de hjemme fordi de har hatt feber på kvelden! Barn sendes i barnehagen og skolen før de er helt frisk og det går utover den de smitter. Ja man kan få virus på bussen og butikken, men uansett stiller det seg spesielt annerledes med barn i barnehage.

Det er stor forskjell på meg som voksen og et barn. Ungen skal ikke få en slitsom hverdag fordi foreldrene setter jobben foran. Det er stor forskjell på barnehagehverdag og hjemme. Frisk og feber hører ikke sammen i samme setning.

Må ungene være kjempesyke for å få fri? Kan de ikke få slappe av til de er helt i form igjen, uten å måtte tyne ut siste rest av «arbeidskraft»? Hva slags samfunn lever vi i?

Det er stor forskjell på meg som voksen og et barn. Ungen skal ikke få en slitsom hverdag fordi foreldrene setter jobben foran. Det er stor forskjell på barnehagehverdag og hjemme. Frisk og feber hører ikke sammen i samme setning.

Må ungene være kjempesyke for å få fri? Kan de ikke få slappe av til de er helt i form igjen, uten å måtte tyne ut siste rest av «arbeidskraft»? Hva slags samfunn lever vi i?

Jeg tenker at barnet ikke får en slitsom hverdag fordi det ikke har feber når det er i barnehagen og allmentilstanden er god. Om barnet løper rundt hjemme akkurat som vanlig og får litt feber på kvelden uten at det utvikler seg videre så tenker jeg at barnet har det like bra i barnehagen - om ikke bedre når det kan være med vennene sine. Nei barnet må ikke være kjempe syk for å få fri. Jeg tenker at allmentilstanden er det avgjørende punktet her. Ved Nedsatt allmentilstanden uavhengig av feber holdes barnet hjemme. Har selv holdt storebror hjemme x antall dager dette året uten å ha noe problemer med det.

Vi vil begge det beste for våre barn, men her må vi nok enes om å være uenig :)

Og viss noen lurer så er vi hjemme i dag. Sa ifra til jobb i går kveld at jeg ikke kom :) jenta sin temp ligger på rundt 38, så hun er ikke helt frisk ennå. Vi vurdere og ringe lege om det ikke gir seg snart siden vi har gått slik en uke..

Enig med deg

Jeg tenker at barnet ikke får en slitsom hverdag fordi det ikke har feber når det er i barnehagen og allmentilstanden er god. Om barnet løper rundt hjemme akkurat som vanlig og får litt feber på kvelden uten at det utvikler seg videre så tenker jeg at barnet har det like bra i barnehagen - om ikke bedre når det kan være med vennene sine. Nei barnet må ikke være kjempe syk for å få fri. Jeg tenker at allmentilstanden er det avgjørende punktet her. Ved Nedsatt allmentilstanden uavhengig av feber holdes barnet hjemme. Har selv holdt storebror hjemme x antall dager dette året uten å ha noe problemer med det.

Vi vil begge det beste for våre barn, men her må vi nok enes om å være uenig :)

Det er ganske vanlig at foreldre ikke skjønner den greia der. Barnehagen ringer å forteller at barnet ikke virker i form, og foreldrene skjønner ingenting fordi ungen er i helt fin form når de kommer hjem.

Nei jeg synes ikke det holder å «enes om å være uenig», jeg taler barnas sak når foreldrene synes jobben er viktigere. Så får du heller bare synes jeg er kjip ;)

Back
Topp