Frisørtime

camika

Forumet er livet
I dag skal vi til frisøren, og jeg gruer meg skikkelig mye[&:]

Gaute liker ikke å bli klipt, og gjør hva han kan for at de ikke skal få det til. I tillegg så har han et hårfeste som går alle veier, så å klippe han er ikke enkelt. Jeg tenkte egentlig at jeg skulle få time til han en lørdag så sambo kan dra med han, men det var ikke timer å oppdrive. 

Nå MÅ han klippes, så det er vel bare å utstyre seg med sjokolade og juice og dra!  

He-he, jeg skjønner at du har en utfordring foran deg i dag![;)]

Vi har ikke hatt Isabelle til frisør enda, hadde planer, men plutselig var det nesten påske og jeg hadde ikke fått somlet meg til å bestille time (har det fryktelig travelt for tiden, vet du[:-]). Så da klippet jeg henne, tenkte at hun har jo ikke SÅ mye hår heller.[&:] Ble vel ikke sånn veldig fint, for å si det sånn. Ikke er jeg noen frisør, og ikke satt hun rolig. Fikk nokså skjev, skamklipt og hakkete lugg. Det andre ble vel sånn ok, bare klippet litt på slitte tupper, rettet litt bak osv (det hadde vokst seg skjevt). Det ble nesten ikke hår på gulvet, men det syntes ganske godt på henne likevel.

I hvertfall kan hun se på begge øynene nå, vi ville egentlig at hun skulle ha lang lugg, men fikk ikke noe greie på hårspennebruk, så vi fant ut at vi måtte bare ta luggen og heller spare den senere.

Når håret hennes får grodd seg til litt til så skal hun til frisøren, altså. Håper hun får litt mer "frisyre" da. Jeg tenkte kanskje at hun kom til å sitte roligere hos frisøren enn hjemme jeg da, men selvsagt kan det hende hun slår seg helt vrang også.[:o]

Jeg klipper tassen ca hver andre mnd jeg[:D] Setter han i tripp trappen foran tv'n, og har gjerne pappan som underholdning ved siden av. Det er ikke BARE lett, men det går jo[;)] Litt skamklipping må man regne med[8D]

Her er et bilde fra bursdagen hans. Ikke akkurat det flotteste bildet vi har av han, men dere ser iallefall hvor langhårete han var![:)]

Dette er tatt for 5 min siden! Er han ikke fin![:D]

Det gikk med en halv stratos og en pakke juice! Gutten satt som et lys i stolen så lenge han fikk jevnlig påfyll med sjokolade[;)] Veldig greit for hun fikk til og med tid til å tynne håret hannes også[:)] 
Jeg lurer på hvor han har arvet håret fra, for jeg har tynt hår, og pappaen har vokst gjennom sitt[8D]

Ble jo kjempefin nå da[:D] OG så lenge de sitter ROLIG er det verdt å gi dem noen bestikkelser[8D]

ORIGINAL: snuppa80

Ble jo kjempefin nå da[:D] OG så lenge de sitter ROLIG er det verdt å gi dem noen bestikkelser[8D]

Det beste var at det ikke var noe trollskriking! Når han skjønte han skulle klippes så klemte han armene inntil kroppen så jeg ikke skulle få tak til å løfte han opp av vogna. Hele tida hylte han NEI NEI NEI!

Når jeg fikk fiska sjokoladen opp av veska var alt heeelt greit igjen! [8D]

Jeg skal aldri dra til frisøren med han uten å ha sjokoladen klar! Tro om det virker like godt ved legebesøk?[8|]

På det nederste bildet ser dere foresten kulen etter vakumet på siden av hodet hans! Legen dro godt ja[&:]

ORIGINAL: camika

Det beste var at det ikke var noe trollskriking! Når han skjønte han skulle klippes så klemte han armene inntil kroppen så jeg ikke skulle få tak til å løfte han opp av vogna. Hele tida hylte han NEI NEI NEI!

Jeg skal aldri dra til frisøren med han uten å ha sjokoladen klar! Tro om det virker like godt ved legebesøk?[8|]

Trur ingen ting virker på leger asså[&:] Der tar vi belønninga ETTERPÅ, for han hyler uansett...

Trur ingen ting virker på leger asså[&:] Der tar vi belønninga ETTERPÅ, for han hyler uansett...

Leger er jo noen ekle vesner da[8D][&:][;)]
Det er vel igrunnen bedre å ta belønninga etterpå ja[:)] 

Godt at det gikk bra til slutt da![;)]

Endre klipte seg forrige helg. morfaren som syns han hadde fått for langt hår[8D][8D] Han begynte å hyyylskrike da vi snakket om å klippe han. Han skreik og skreik til han ikke fikk puste mens han klipte han[8|][8|] Til slutt gikk det bra da...Au au au, ropte han..men hallo! Hehe...

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

Godt at det gikk bra til slutt da![;)]

Endre klipte seg forrige helg. morfaren som syns han hadde fått for langt hår[8D][8D] Han begynte å hyyylskrike da vi snakket om å klippe han. Han skreik og skreik til han ikke fikk puste mens han klipte han[8|][8|] Til slutt gikk det bra da...Au au au, ropte han..men hallo! Hehe...

Det er ikke bare bare når han har nerver i hårstråene[8D][:D]

det blei jo kjempe bra[:)] stratos og juice gjør susen [:D] søtt da..
ser en liten kul der ja....

tror ikke sjokolade eller noe ville funket om vi skulle ha dratt til legen.
han har ikke vært hos frisøren da. men han hylte som en gris når vi
klipte han hjemme.. vi var 4 stk som holdt han[&:] 

Så fin han ble[:)]
og høres da ut som om det gikk over all forventning, takket være stratosen[:)]

Jeg klipper lille gutt selv og det er ikke bare enkelt nei[8D]

Han ble kjempefin.[:D]

Vi brukte Non Stop når Isabelle skulle klippes, men det endte egentlig bare med at hun snudde seg hit og dit etter skåla, Non-Stop'en som datt i gulvet, skulle gi til mamma osv.[:-] Har tenkt å prøve uten bestikkelser hos frisøren jeg da, men det er kanskje lurt å ha noe på lur sånn i tilfelle.[8|]

ORIGINAL: Glad70

Vi brukte Non Stop når Isabelle skulle klippes, men det endte egentlig bare med at hun snudde seg hit og dit etter skåla, Non-Stop'en som datt i gulvet, skulle gi til mamma osv.[:-] Har tenkt å prøve uten bestikkelser hos frisøren jeg da, men det er kanskje lurt å ha noe på lur sånn i tilfelle.[8|]

Jeg har prøvd 3 ganger uten bestikkelser, og sist gang måtte vi ta oss en pause for å roe han ned[&:] Heldigvis var salongen i kjøpesenter, så jeg gikk bare en runde og kjøpte boller for så å gå tilbake å ta siste rest. Der og da bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle dra uten å være forberedt flere ganger[8D]

ORIGINAL: Glad70

Jeg har prøvd 3 ganger uten bestikkelser, og sist gang måtte vi ta oss en pause for å roe han ned[&:] Heldigvis var salongen i kjøpesenter, så jeg gikk bare en runde og kjøpte boller for så å gå tilbake å ta siste rest. Der og da bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle dra uten å være forberedt flere ganger[8D]

Av skade blir man klok, er det jo noe som heter![;)]

Back
Topp