Frisører, se her!

Charl0tte

Gift med forumet
Fikk beskjed av ei bekjent som er utdanna frisør at man ikke kunne bruke Head & Shoulders fordi den tetta et eller annet som gjorde at man kunne bli skalla.
Har igrunn brukt den lenge nå, for samboeren min begynner å klø av andre shampoo'er og jeg synes den igrunn lukter godt.
Er det ingen av de på butikken man kan bruke??

Det stemmer at alle shampoer fra butikken tetter igjen hodebunnen. Enten av silikonstoffer (som er det mest vanlige) eller andre fyll- og slaggstoffer som de fyller disse opp med. Det er jo en grunn til at de koster hva de koster. 

Jeg skal innrømme jeg aldri har sett noen bli skalla av de, men jeg vet det KAN skje. Man kan utvikle alvorlige hodebunnsproblemer, eksem o.l. 

I matbutikken selger de mat, til og med brød hvis du er der litt tidlig på dagen. Hvis man skal ha noe til håret går man til frisøren. :-)

Labambie skrev:
Det stemmer at alle shampoer fra butikken tetter igjen hodebunnen. Enten av silikonstoffer (som er det mest vanlige) eller andre fyll- og slaggstoffer som de fyller disse opp med. Det er jo en grunn til at de koster hva de koster. 

Jeg skal innrømme jeg aldri har sett noen bli skalla av de, men jeg vet det KAN skje. Man kan utvikle alvorlige hodebunnsproblemer, eksem o.l. 

I matbutikken selger de mat, til og med brød hvis du er der litt tidlig på dagen. Hvis man skal ha noe til håret går man til frisøren. :-)

*LIKER*

Du frisør!:) Kva synes du om balsam-metoden?

Der skal ein jo kjøpe ein shampoo (kan faktisk bruke nokon av dei som dei har på butikken) for å vaske vekk eit eller anna silikon eller noko som legger seg  over håret og får det til å sjå betre ut. mange  frisørshampooer er på svartelista..
Og så skal ein etter å ha vaska håret med sånn renselsesshampoo vaske håret med balsam! Er blant anna ein frisørsalong i Sverige  som ambefaler denne metoden.

sorciere_ skrev:
Du frisør!:) Kva synes du om balsam-metoden?

Der skal ein jo kjøpe ein shampoo (kan faktisk bruke nokon av dei som dei har på butikken) for å vaske vekk eit eller anna silikon eller noko som legger seg  over håret og får det til å sjå betre ut. mange  frisørshampooer er på svartelista..
Og så skal ein etter å ha vaska håret med sånn renselsesshampoo vaske håret med balsam! Er blant anna ein frisørsalong i Sverige  som ambefaler denne metoden.

Har hørt om det ja, blir noe ala den Wen som de selger på TV-shop. Jo, fett fjerner fett. MEN fett vil ikke fjerne støv, forurensing og annet som legger seg i og rundt håret. Det er jo ikke bare fett som kommer i håret. Vi trenger tensider i shampo. Det er min mening iallefall. De vil fungere som fiskekroker på møkka, og dra det ut av håret. Kort fortalt. 

ikke at jeg er frisøer ell sånn men har en sover som er det, han jobber på inch.. å jeg bruker kun aveda sine produkter etter dette, de annbefales på det sterkeste!! de lukter ikke sånn kjempe godt men de er fantastiske for håret!

Back
Topp