Frisører!! Går dette virkelig ann??

fruktbar

Elsker forumet
Onkelen til de to elste, tok permanet når han var 13 år. Han hadde helt stritt hår (har sett bilder) men har hatt krøller siden.. Ja, det høres skikkelig sykt ut.

Men nå har det seg sånn at dattern min tok permanet i sommer og nå i mars, blir krøllene bare mer og mer.. Er dette mulig da?? Hun har veldig langt og tykt hår, og hun bruker rette tang så å si hele tiden, men krøllene kommer like herlig igjen.. Hun har veldig mye hår, men ser ut som krøller i etterveksten også.. Er ikke det litt spesielt? Noen andre som har hørt om dette? Hun hadde bitte litt fall i håret før permanenten, men det var ikke mye.

alt hår går jo i 7års sykluser sies det, så kan vel utvikle krøller kanskje?

ORIGINAL: lykkeligmamman

alt hår går jo i 7års sykluser sies det, så kan vel utvikle krøller kanskje?

Høres veldig rart ut, men mulig det er derfor.. Hun var forresten også 13 når hun tok permanent.. Nå er hun 14, så 7 + 7 er 14...
Ble litt mer forstålig da.. Altså at det ikke her noe med permanenten å gjøre, og at håret ville bli krøllete uansett.. Snakk om bortkasta penger da ;) hehe...

Men er dette virkelig mulig?
Og hvor lenge kan permanent sitte i håret?

Dytt :) 

Aner ikke, men er det vanlig og ta permanent som 13åring? Trodde det var noe bare gamle damer gjorde, jeg [X(]

ORIGINAL: [Malin]

Aner ikke, men er det vanlig og ta permanent som 13åring? Trodde det var noe bare gamle damer gjorde, jeg [X(]

Vi gjorde det når jeg var på den alderen og det er vist kommet tilbake nå [;)]

ORIGINAL: fruktbar

ORIGINAL: [Malin]

Vi gjorde det når jeg var på den alderen og det er vist kommet tilbake nå [;)]

Der ser du hva jeg får med meg;) eneste jeg kjenner som tar det er mormor og farmor [:D]

Nei, det er ikke mulig. Jeg har hørt mye rart iløpet av min karriere, og det der er en ganske vanlig ting å høre. Også dette med at noen bleka håret, så ble det blondt.

Dette har med kroppens naturlige sykluser å gjøre. Det mest vanlige er at "alt" byttes ut hvert 7. år, da kan man i teorien gå fra mørk til lys, stritt til krøllet. Dette kan også forekomme i forbindelse med svangerskap og fødsel (da kvinnfolk altså).

Takk for svar.. Men hvor lang tid tar det egentlig før en permanent går ut av håret?

Takk for svar.. Men hvor lang tid tar det egentlig før en permanent går ut av håret?

Den går aldri ut av håret. Den må klippes vekk og sitter i håret helt til det permanentede håret klippes av. [:)]

ORIGINAL: Labambie

Den går aldri ut av håret. Den må klippes vekk og sitter i håret helt til det permanentede håret klippes av. [:)]

men atte, jeg tok masse permanent når jeg var fjortiss, og mener bestent at krøllene forsvant fort som  faen... Mulig det kommer ann på hvordan type hår man har???
Jeg har sånt tynt pristrete hår, mens datteren min har skikkelig tykt flott hår..

men atte, jeg tok masse permanent når jeg var fjortiss, og mener bestent at krøllene forsvant fort som  faen... Mulig det kommer ann på hvordan type hår man har???
Jeg har sånt tynt pristrete hår, mens datteren min har skikkelig tykt flott hår..

Ja, hos noen kan den skli ut!

ååååååå der sa du noe, kanskje d er d jeg skal gjøre, få meg litt lette krøller igjen <3 i love it =) følte meg alltid fresh =)

ORIGINAL: trusa

Nei, det er ikke mulig. Jeg har hørt mye rart iløpet av min karriere, og det der er en ganske vanlig ting å høre. Også dette med at noen bleka håret, så ble det blondt.

Dette har med kroppens naturlige sykluser å gjøre. Det mest vanlige er at "alt" byttes ut hvert 7. år, da kan man i teorien gå fra mørk til lys, stritt til krøllet. Dette kan også forekomme i forbindelse med svangerskap og fødsel (da kvinnfolk altså).

Dette stemmer ganske bra på meg. Da jeg var gravid(22 år) fikk jeg mørkere hår og har hatt det siden. Det ble mørkere da jeg var rundt 14 også.

Jeg ble lysere i håret etter jeg var gravid, og fylte 22 det året, så var altså 21. [:D] Så når jeg var hos frisøren 3 mnd etter svangerskapet, hadde jeg en ettervekst etter det fargede håret, og en ettervekst som var LYSERE. [:-][:-] Frisøren bare klødde seg i huet [8D] Altså ettervekst i etterveksten [8D]

tok perm når jeg var lita, hatt store bølger i håret siden! hadde 100% stritt hår før det. helt snålt da at det blir ''hårskifte' akkurat da?

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

tok perm når jeg var lita, hatt store bølger i håret siden! hadde 100% stritt hår før det. helt snålt da at det blir ''hårskifte' akkurat da?

Sånn er det. Det er ikke fysisk mulig for noen form for hårprodukt å forandre hårrota eller hvordan håret er kjemisk bygget opp nedi der. Det er enda ikke mulig.

Back
Topp