Frisør vs. hjemmeklipp på jenter og gutter?

Labambie skrev:
Jeg klipper selv. 

Du kan jo svare ja på alt du. Klippe selv er akuratt det samme som å sende til frisøren. 

gutten klipper jeg, men ikke jenta. da kunne hun ikke gått ut offentlig etterpå tror jeg hehe.
lettere å stille inn marskina på 3-6 mm og kjøre over nepa på gutten :p

Han går til frisøren. Syns ikke maskinklipp er fint (ihvertfall ikke bånnraka, og det er det som hadde blitt resultatet om vi skulle gjort det selv) og han er fryktelig utålmodig - best to leave it to the experts!

Klipper både mann og barn selv Mannen har prøvd frisør, men blir ikke fornøyd!

Sender alltid til frisør. Men datteren min har stort hår med mye floker (generelt sett et bustetroll - som sin mor) og da blir det best resultat å sende til frisør. Jeg har ingen kunnskaper om barneklipp. Jeg blir som regel alltid fornøyd med resultatet hos frisør.

Rekekreke skrev:

Labambie skrev:
Jeg klipper selv. 

Du kan jo svare ja på alt du. Klippe selv er akuratt det samme som å sende til frisøren. 

Klipper også mannen min og foreldrene mine. Og noen venninner.  Nei, helt det samme er det jo ikke. Men har ikke den komfortable greia som hos frisøren. Men jobben blir jo gjort på samme måte da. 

hadde aldri tatt sjagsen på å klippe de selv...

Ikke faen om jeg hadde klippet Sofie selv. Kanskje om hun hadde hatt krøller, da vises jo ikke ujevnheter riktig like godt tenker jeg? Men hun har ganske slett hår, så det blir ikke snakk om. Det er frisør, eller ingenting.

Hadde jeg hatt en gutt kunne jeg vel ha gått med på en maskinklipp av og til, men jeg syns ikke det blir noe særlig fint, så helst frisør da også. 

Klipper selv, han klipte seg hos frisør sist, men jeg var så misfornøyd at jeg måtte klippe over da vi kom hjem.. Aldri mer frisør.

Svigermor klipper hele familien ;) Jeg stusses bare da, men mannen blir klippet kjempe fint! :D Sønnen min også! :)

Klipper selv om hun må klippes, men jeg klipper tuppene i økende lengder, synes hel form er gørr stygt (hun har ikke hatt langt nok hår til det enda, men det kommer nok heller aldri til å bli noe av).

Her tar jeg han med maskin, seinest i går. Jeg har vært til frisøren en gang før, men det var bare grining og sånn er det enda når jeg klipper håret så blir nok med maskinen noen år til.

Klipper jentene mine selv, men guttungen må til frisøren :)

Jeg klipper ham ofte selv, men tar han til frisøren innimellom. 
Håret hans gror vanvittig fort, akkurat som mitt - så jeg trenger en fagkyndig til å skrelle det ned skikkelig en gang i blant. 
Har en kollega som tidligere jobbet som frisør, som har lært meg en enkel teknikk på gradering. Veldig mange synes han er fin på håret, så jeg har ikke skamklipt ham!

Dollface skrev:
bruker maskin på han hjemme.. hender vi går til frisøren men tar det oftest hjemme.. :)

Samme her. Frisørturene er noen mareritt, så hver gang sverger jeg at jeg for all framtid skal gjøre det selv.

Ingen får komme i nærheten av jenta mi med noen saks, så hennes hår bare vokser.

Faren klipper de to eldste. 

Lillemor ble klippet av min mann en gang, men han var ikke så flink, så vi måtte ta henne til frisøren etterpå. Har ikke klippet henne etter det, fordi hun vil spare langt hår. Det tok veldig lang tid før hun fikk langt hår, og det var kommet nedenfor skuldrene da vi måtte klippe henne sist :P Nå er det vel til tja, litt over midt på ryggen. 

Eller, guttungen skal med mannen min til frisøren i dag, om han ikke feiger ut hehe. 

Jeg syns at hvis man har råd til å gå til frisøren selv 3-6 ganger i året for å farge og klippe seg så har man råd til å ta med ungen til frisøren. Det at de blir klippet like fint hjemme som hos frisøren tror jeg lite på desverre. Det fins mange som tar rimelig for barneklipp. og hvis det bare koster noe mellom 100-300kr for en klipp og man kan klippe dem hos frisøren 3 ganger i året så blir man langt ifra blakk av den grunn. Kjøp heller 2-3 plagg mindre i året bare.

Back
Topp