Frisør vs. hjemmeklipp på jenter og gutter?

Minerva

Forumet er livet
VIP
Ja, tittel og avstemning sier vel det meste?

Får dessverre ikke satt opp mulighet for å krysse av for flere alternativer, så vidt jeg kan se - så dersom du klipper jentene hjemme og sender gutta til frisøren, f.eks., så får du bare si det i tråden. :)

Hittils har jeg klippet G hjemme. Har tenkt å ta ham med til frisøren, men det blir alltid utsatt, og så mye styr, og plutselig blir det klipp hjemme når jeg har sett meg lei på lang lugg i øynene, hår over ørene og svett "hale" i nakken.

Gikk på Clas Ohlson og kjøpte en frisørsaks, og har brukt den både på ham og meg selv flere ganger. :D
Har fått noen kommentarer fra pappan på "frisørkunstene" mine, men faktisk fått komplimenter fra flere andre som ikke vet at jeg har klippet ham selv, så HELT galt kan det vel ikke være.
Prøver å klippe relativt jevn lengde over det hele, vil ikke ha sånn superkort "skoleguttklipp" som 9 av 10 gutter på barneskolen ser ut til å ha, men ikke for langt heller; G har ganske tett hår, blir veldig lett svett (=klissvåt i hodet), og HATER å vaske håret. Nå er det kort nok til at vi slipper å gre det også - en annen "pyton" ting å gjøre, i følge ham. ;)

Jeg klipper stort sett hjemme. Da får jeg det slik jeg vil ha det. Blir nesten aldri fornøyd hos frisør.

Frisør, uansett kjønn. Kan til nød klippe litt tupper hvis de blir for langt ned i øynene eller noe, men der stopper mine frisørferdigheter.

Jeg klipper jentene selv.
Men de skal til frisør for første gang til uken:)

bruker maskin på han hjemme.. hender vi går til frisøren men tar det oftest hjemme.. :)

Klipper selv, men har gått frisørskolen....

Klipper panneluggen til jenta mi selv ihvertfall.
Hender jeg tar henne med til frisør en gang iblandt, men det er jo så pokkers dyrt.

Helt klart frisør:)

Jeg ble klippa hjemme,å det var skjevt å fælt,så det utsetter jeg ikke mi frøken for;)

Jeg klipper selv. 

Sender han til tanta til faren hans. Hun er utdannet frisør.

Blir sjelden sånn som jeg vil ha det da, for beskjedene går jo igjennom faren hans:p

Hun blir klippet hos frisøren, jeg tørr ikke å klippe selv for trur ikke det blir noe bra.
 Men har "rettet" opp en gang etter noen andre klipte vekk en floke istedet for å børste den ut...

Jeg tar de til Jan Thomas.

Jeg klippet yngstejenta selv en gang... Resultat?

Hun skvatt i det jeg skulle klippe, og fikk sakse"enden" på øyet.. IKKE den skarpe siden, men skarpt nok til at hun fikk et liten rift.

Idag var hun sin første tur hos frisør, og jeg har sverget av saksen. Mine jenter skal KUN til frisør så lenge jeg bestemmer!

Yikes! Da hadde nok jeg også fått skrekken, ja!
De første gangene jeg klippet satte jeg ham foran barne-TV og tok de verste lange lokkene i nakken i neven og klippet dem rett av. *knegg*

Nå bestikkes han med løfte om sjokkis (og trusler/advarsler om klipp i øret) og jeg klipper så lenge han gidder å sitte stille.

Klipper jentene hos frisør, og har gjort det siden de var 15 mnd gamle begge to. :) Jeg tøøøør ikke, hehe!

Det varierer ut i fra økonomien når han trenger en klipp, enten sender jeg han til frisøren eller så tar jeg det med maskinen selv :) 
Tar jeg det selv ender han med hanekam, altså laaang tykk hanekam hvor jeg bare skreller sidene. Han har så tykt hår og svetter som en idiot, så minst mulig hår på sommeren er bra.

Helt fra første klipp har jeg sverget til clas ohlson sin klippemaskin med maaange klippelengder, saks og div som man får i en koffert til 500kr. Gjett om vi har spart på det da..Klippet han en gang hos frisør rett før jul i forfjor, men det ble ikke bra, pluss kostet 400kr..kunne søren meg gjort det bedre selv. Har sef blitt skamklippet et par ganger, men det vokser ut igjen heldigvis..haha..,men øvelse gjør mester og etter en stund får man jo dreisen på det..og så er det jo bare å prøve seg litt frem.

Back
Topp