FRISØRER?!?!.. lærling-issues..*frisørlærling*..

..*||Susanne89||*..

Elsker forumet
The case is:

Jeg er frisørlærling. Et stykke bort i fra hvor jeg bor. Jeg sliter med å få tak i modeller( folk til å sitte modell). Di fleste venner og familie, bor et langt stykke unna. Det er kjempe kjipt. Har prøvd å spre rykte rundt, om at jeg er lærling og trenger folk til å sitte modell. Har t.o.m oprettet facebook-gruppe. Men sliter.

Det kjipe nå er, at jeg har fått en form for "advarsel" fra regionsjefen over denne kjeden. Om at lærebedriften ikke vil fortsette læreforholde om det ikke skjer forbedringer. Kjenner jeg er helt stressa.

Ei veninnde som jobber i en annen kjede, mener det er helt på trynet- denne casen. Og mener jeg burde skjifte arbeidskjede/konsern.

Er det noen frisører, der ute som har noen formeninger?
Jeg vil virkelig bli frisør, er jeg helt doomed nå???[&o]

Frisør her... I den kjeden jeg jobber i skal lærlingene ha 2 modeller hver uke til treningsdagen + modeller til trening i salongen ellers... og her får de også refs hvis de ikke er flinke nok til å finne modeller...
Men her blir de sendt rett ut for å finne modeller... Da må de gå å lete etter modeller på kjøpesenter og cafeer for å finne noen de kan bruke... så er ganske strengt her også...
Nå veit jeg ikke hvordan det er hos dere om hvor mange modeller de krever at du skal finne...

Og veit at det er surt å gå å spørre ukjente, men det må gjøres desverre... [&:] hvis man ikke har venner og familie i nærheten...

Heng opp lapp utenfor ungdomskule og videregåandeskule, er garantert nåken som har lyst på ein billig/gratis klipp [:D].

ORIGINAL: littleM

Heng opp lapp utenfor ungdomskule og videregåandeskule, er garantert nåken som har lyst på ein billig/gratis klipp [:D].
+ butikker osv [:)]

Var ei som spurte meg om jeg ville være hennes modell. Jeg var egentlig positiv til det, men ble noe skeptisk når hun snakket om å farge håret mitt i forskjellige farger. Jeg er ikke 20 år lengre. Sen ønsket hun at jeg skulle gå fra mitt jobb for at tilpasse meg til hennes arbeidstid. Hm..
Kanskje du skal spesifisere om arbeidstider og hva du trenger opplæring i, så kanskje fler napper på. Tror folk er nervøse for å bli klipt som de ikke ønsker. [:D]

skikkelig teit at det er lærlingens ansvar å skaffe modeller!! ei jeg kjenner fikk ikke jobb videre der hun var lærling, fordi hun ikke hadde stor nok omgangskrets som kom og klippet seg der, til tross for at hun hadde nok kunder.

burde ha modell hver dag untatt torsdager.. og på formiddagen..
sliter med det, når fleste venner og familie bor så langt borte... og jobber langt borte.. enten rekker di ikke å komme til meg på jobb innen rimelig tid... eller s gidder di faktisk ikke reise land og strand for enklipp..

men tusen  takk for tips :D
skal prøve det; henge opp lapper rundt om kring :)

burde ha modell hver dag untatt torsdager.. og på formiddagen..
sliter med det, når fleste venner og familie bor så langt borte... og jobber langt borte.. enten rekker di ikke å komme til meg på jobb innen rimelig tid... eller s gidder di faktisk ikke reise land og strand for enklipp..

men tusen  takk for tips :D
skal prøve det; henge opp lapper rundt om kring :)

Får du ikke lov å ha plakat utenfor salongen da, at du trenger modeller? Vi fikk beskjed om at vi MÅTTE ha modell, ferdig med det. Hadde du ikke, fikk du gå på gate å spørre folk om de ville ha gratis klipp. Er faktisk enig i det min sjef da sa, at om man ikke har "guts" nok til å gå å gjøre det burde man revurdere frisørjobben..

Hos Preus frisør på Nærbø...

Herregud, de har vel ikke lov å kutte kontrakten på et sånt grunnlag [8|] Jeg jobber som frisør i en stor kjede hvor vi har mange lærlinger. Vi setter opp lapp ved disken. Og har jeg en kunde jeg ser kan være en god modell , spør jeg om ho vil være det [;)]

Hva er det du trenger modell i? og priser?
Tror eg er med i gruppa di på face......

Edit: ser eg er medlem i gruppa di.... Trenger en klipp altså, så hva er prisen på klipp?

høres jo helt sykt ut at jobben din går mer ut på å finne en modell som ønsker å klippe/style/farge håret sitt sånn halveis på sparken.. en det å faktisk gjøre en god og kvalitetsikker jobb!![:-]

merkelig!![>:]

ORIGINAL: Labambie

Får du ikke lov å ha plakat utenfor salongen da, at du trenger modeller? Vi fikk beskjed om at vi MÅTTE ha modell, ferdig med det. Hadde du ikke, fikk du gå på gate å spørre folk om de ville ha gratis klipp. Er faktisk enig i det min sjef da sa, at om man ikke har "guts" nok til å gå å gjøre det burde man revurdere frisørjobben..

Hvorfor det egentlig??[:-]

Sukk, jeg skulle ønske det fantes noen slike lærlinger i nærheten her..

ORIGINAL: Labambie

vet ikke ang. plakaten.. har liksom plakat om andre ting, som f.eks. DROP IN. Er litt på en halv"øde" plass. Så er lite folk så spør:P  Har guts:)

ORIGINAL: lille snegle

skikkelig teit at det er lærlingens ansvar å skaffe modeller!! ei jeg kjenner fikk ikke jobb videre der hun var lærling, fordi hun ikke hadde stor nok omgangskrets som kom og klippet seg der, til tross for at hun hadde nok kunder.

kjempekjipt!!!!!! er jo det jeg står i fare for!![&o]

ORIGINAL: Søtnos*

Herregud, de har vel ikke lov å kutte kontrakten på et sånt grunnlag [8|] Jeg jobber som frisør i en stor kjede hvor vi har mange lærlinger. Vi setter opp lapp ved disken. Og har jeg en kunde jeg ser kan være en god modell , spør jeg om ho vil være det [;)]

har hørt rykte gjennom ei veninnde som jobber i MD, at di ikke har lov til å sparke meg føre jeg har tatt svennebrevet. At det var dumt opplegg å sparke meg på slikt grunnlag.

ORIGINAL: ..*||Susanne89||*..

ORIGINAL: Søtnos*

har hørt rykte gjennom ei veninnde som jobber i MD, at di ikke har lov til å sparke meg føre jeg har tatt svennebrevet. At det var dumt opplegg å sparke meg på slikt grunnlag.

Det er ganske vanskelig å sparke en lærling. De er på linje med fast ansatte. Så skal være ganske god grunn for å få sparken.[:)]

ORIGINAL: ..*||Susanne89||*..

Hos Preus frisør på Nærbø...

Naa ble jeg nysgjerrig, bor nemlig paa naerbo(sorry skrivemaaten, er paa ipaden fra USA) er du ved megasenteret eller torgsenteret? Sitter gjerne modell jeg, men kan jeg jobber til kl 3 da..

Back
Topp