Frikort!

*Bambi*

Elsker forumet
Noen som vet max alder for frikort?[:)]

Okey, så hvis jeg er 30 år kan jeg få frikort hvis jeg bare tjener kanskje 12 000 i året?

Hva lønner jeg da? Skattekort eller frikort?

Jeg har frikort - 19 år.
Tjener ingenting akkurat nå.
Så hvis jeg forsto spørsmålet ditt så kan jo du som alle andre "bygge" deg opp til frikort [:)]

Frikortet gjelder vel uansett alder opp til den summen det er satt? (30 000 - og noe)

Noen flere som vet hva som lønner seg hvis du ikke tjener mer enn 39 000??
Er så usikker[&:]

Det lønner seg vel med frikort da?
Med mindre man får igjen alt man betaler i skatt da.. Da blir det jo som sparing.

ORIGINAL: fairy

Med mindre man får igjen alt man betaler i skatt da.. Da blir det jo som sparing.

Er det noen som vet om hvis man tjener så og så lite får man all skatt tilbake??[8|]

ORIGINAL: *Bambi*

Er det noen som vet om hvis man tjener så og så lite får man all skatt tilbake??[8|]

Fant dette på www.spleiselaget.no
2.6 Hvis jeg har skattekort, og betaler skatt jevnlig, men likevel når året er over ikke har tjent over fribeløpet (39.997), får jeg igjen de pengene jeg har betalt (skattepengene) da? Ja!  Dersom du ikke har tjent over fribeløpet på kr. 39.997 på ett år får du tilbake alt du har betalt i skatt pluss renter av beløpet. Pengene kommer normalt for vanlige lønnsmotakere til utbetaling i slutten av  juni. Alternativt kommer det i oktober.

ORIGINAL: *Bambi*

Fant dette på www.spleiselaget.no
2.6 Hvis jeg har skattekort, og betaler skatt jevnlig, men likevel når året er over ikke har tjent over fribeløpet (39.997), får jeg igjen de pengene jeg har betalt (skattepengene) da? Ja!  Dersom du ikke har tjent over fribeløpet på kr. 39.997 på ett år får du tilbake alt du har betalt i skatt pluss renter av beløpet. Pengene kommer normalt for vanlige lønnsmotakere til utbetaling i slutten av  juni. Alternativt kommer det i oktober.

Tusen takk[;)][;)][;)]

Back
Topp