Frieri!! *inspirert*

hegeee

Glad i forumet
Hvem fridde??
Fortell gjerne litt om selve frieriet.. eller planer rundt dette!!!

Han fridde under talen til Propellus på navnedagen hans foran 37 gjester...

eg fridde.  han har sagt at siden han spurde om me skulle forlove oss,så var det min tur til å fri[8|][:D]  eg tente på alt av stearinlys i stua og venta på at han skulle komme inn døra. hadde en stor bukett med røderoser og gikk ned på kne og spurde om han ville gifte seg med meg[:D]

Han fridde.

Han gikk ned på kne på 5 årsdagen vår, og spurte om jeg ville gifte meg med ham. En helt ordinær "setting", på stua hjemme hos oss selv, men det kunne ikke vært mer romantisk synes jeg. Vi hadde spist en god middag sammen for å feire 5-årsdagen, og han oppførte seg litt "rart", men det var ikke i nærheten av mine tanker engang, at han skulle fri!

Et år senere giftet vi oss, og nå er det over 7 måneder siden allerede, du som tida flyr... Jeg husker det om det var i går, den skjønne mannen min, som ikke hørte at jeg svarte, fordi jeg var for opptatt med å PUSTE til å lage så mye lyd, men gispet "jaaaaaa" på innpust...

Jeg synes det er romantisk samme hvem som frir jeg, men i mitt eget forhold forventet jeg at G skulle fri... og det gjorde han.

Frieriet var kanskje ikke noe man leser om i eventyr, men jeg ble helt tatt på senga, og jeg så at han var utrolig spent og nervøs, så for meg ble det utrolig rørende og romantisk allikevel;

Vi var på julebord med jobben til svigers, og hadde nettopp avsluttet middagen med dessert og kaffe avec. Alle skulle gå fra matsalen og inn i baren da G holdt meg tilbake og ba meg vente litt. Så kikket han litt ned i gulvet og skrapet litt med føttene før han spurte om jeg ville gifte meg med han. Jeg ble så satt ut at jeg bare ropte "HÆ??", så han måtte spørre igjen. Da fikk han selvsagt sitt ja, hvorpå han tar tak i hånda mi og drar meg med ut i baren. Han løper bort til foreldrene sine, med meg hakk i hæl, og roper "jeg spurte om lene ville gifte seg med meg og hun sa ja!!"[:D]

Dette var 3. desember 2005, og som "betingelse" når han fridde sa han at han ville at vi skulle slutte med prevensjon med det samme. Vi rakk ikke å sette bryllupsdato for sommeren 2006, for jeg ble gravid 1 måned senere - så derfor stod bryllupet først den 7. juli 2007 [:)]

ORIGINAL: *Stella*

Han fridde.

Han gikk ned på kne på 5 årsdagen vår, og spurte om jeg ville gifte meg med ham. En helt ordinær "setting", på stua hjemme hos oss selv, men det kunne ikke vært mer romantisk synes jeg. Vi hadde spist en god middag sammen for å feire 5-årsdagen, og han oppførte seg litt "rart", men det var ikke i nærheten av mine tanker engang, at han skulle fri!

Et år senere giftet vi oss, og nå er det over 7 måneder siden allerede, du som tida flyr... Jeg husker det om det var i går, den skjønne mannen min, som ikke hørte at jeg svarte, fordi jeg var for opptatt med å PUSTE til å lage så mye lyd, men gispet "jaaaaaa" på innpust...

ååå..så herlig[:D]

Vi har snart 6 års dag.. og jeg har en følelse som håper han skal fri da.. men jeg tør ikke håpe på det... men selv om jeg ikke håper så kjenner jeg at jeg kommer til å bli skuffa når han ikke gjør det... sier når jeg.. for jeg tror ikke han kommer til å gjøre det altså!!

Jeg fridde tilslutt, etter ufattelig mye hinting fra han... men det var ikke noe alternativ - hvorfor det??
Jeg fikk grei beskjed at han kom ikke til å fri, og hvis jeg skulle fri, kom jeg mest sansynlig til å få et JA [;)]

ORIGINAL: Sicily

Vi ble enige om å forlove oss. Han brakte det på bane, men følte ikke at jeg kunne stemme på noen av alternativene. Er mange som gjør sånn, så burde være et alternativ at vi bare ble enige. 

Alternativ lagt til[:)]

Vi var på fjelltur med et vennepar av oss i Valdres. Når vi hadde kommet oss opp på den høyeste toppen i området forsvant han plutselig og kom tilbake i dressbukse og hvit skjorte(som han hadde klart å gjemme unna fra meg). Ned på kne med en diamantring.

Så reiste vi ned til hytta igjen og laga baby!

Produktiv tur egentlig det der...[;)]

ORIGINAL: Snappis

Vi var på fjelltur med et vennepar av oss i Valdres. Når vi hadde kommet oss opp på den høyeste toppen i området forsvant han plutselig og kom tilbake i dressbukse og hvit skjorte(som han hadde klart å gjemme unna fra meg). Ned på kne med en diamantring.

Så reiste vi ned til hytta igjen og laga baby!

Produktiv tur egentlig det der...[;)]

Hihi.. ja.. gikk fort i svingene der ...:)
Beundrer alle disse mannfolka som planlegger frieri!..Jeg krever ikke stort.. bare at det på en eller måte er planlagt.. altså at han har ofret det noen tanker, og planlagt noe...!!

Jeg fridde i avisa på skuddårsdagen[;)]
Gjett om han ble overraska! Hehe[:D][:D]

(Ble så innmari lei av å vente på at han skulle få ut fingeren...[8D])

ORIGINAL: HaLa

Jeg fridde i avisa på skuddårsdagen[;)]
Gjett om han ble overraska! Hehe[:D][:D]

(Ble så innmari lei av å vente på at han skulle få ut fingeren...[8D])

Den var å morsom!
Leste også innlegget her i går "Delerium"...http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=7815719
*tårer i øynene*

Ingen av oss som fridde, vi bestemte oss bare for å gifte oss på sommeren 2003.
Men da det kom en liten spire i magen, så flytta vi bryllupet frem til mars 2003.

Han fridde. Og det må være det MINST romantiske friere noen sinne, hadde det vært kåring på det hadde nok vi vinni[&:][:D]
Det skjedde på hytta vi har for nesten 5år siden, det kom fram en del fra oss begge som vi hadde gjort (en stund tidligere som bege angrer j**** på) den ene kvelden og vi krangla som et helvete[&:][:o] Det lå litt sinne og skuffelse inne hos oss begge såklart, og vi snakka skikkelig ut den ene kvelden som sagt, nå vi hadde roa oss, og snakka rolig til hverandre, så spurte han 'Hva sier du om jeg spør deg, vil du gifte deg med meg?'...
Jeg stoppa og puste tror jeg, for han hadde da sagt i kanskje 8år at han IKKE ville gifte seg[8|] Dumme meg begynte og le og sier ' ja ikke sant, ikke kødd slik'....![&o] Han ble jo såklart dødsfornærma, og jeg begynte og gråte og sa han måtte si det en gang til for jeg hørte ikke[:D] Jeg sa 'JAAA, selvfølgelig vil jeg det.... Nå blir det andre boller mellom oss..'
Det er vel ikke en ting vi har vært i mellom, så jeg tror vi en ment for hverandre, vi har faktisk tilgitt hverandre for det utroligste....[:D][:'(][:o][&o][8|][>:][&:][:D] Ting som mange sier at de ikke vil finne seg i og sånn, men jeg kan love dere at en vet faktisk IKKE før en har vært oppi situsjonen[;)] Litt 'off topic' men...

Vel det var min frier-historie, som sagt ikke mye romantikk...

ORIGINAL: ToveMora31

Han fridde. Og det må være det MINST romantiske friere noen sinne, hadde det vært kåring på det hadde nok vi vinni[&:][:D]
Det skjedde på hytta vi har for nesten 5år siden, det kom fram en del fra oss begge som vi hadde gjort (en stund tidligere som bege angrer j**** på) den ene kvelden og vi krangla som et helvete[&:][:o] Det lå litt sinne og skuffelse inne hos oss begge såklart, og vi snakka skikkelig ut den ene kvelden som sagt, nå vi hadde roa oss, og snakka rolig til hverandre, så spurte han 'Hva sier du om jeg spør deg, vil du gifte deg med meg?'...
Jeg stoppa og puste tror jeg, for han hadde da sagt i kanskje 8år at han IKKE ville gifte seg[8|] Dumme meg begynte og le og sier ' ja ikke sant, ikke kødd slik'....![&o] Han ble jo såklart dødsfornærma, og jeg begynte og gråte og sa han måtte si det en gang til for jeg hørte ikke[:D] Jeg sa 'JAAA, selvfølgelig vil jeg det.... Nå blir det andre boller mellom oss..'
Det er vel ikke en ting vi har vært i mellom, så jeg tror vi en ment for hverandre, vi har faktisk tilgitt hverandre for det utroligste....[:D][:'(][:o][&o][8|][>:][&:][:D] Ting som mange sier at de ikke vil finne seg i og sånn, men jeg kan love dere at en vet faktisk IKKE før en har vært oppi situsjonen[;)] Litt 'off topic' men...

Vel det var min frier-historie, som sagt ikke mye romantikk...

Kanskje ikke såå romantisk, men historien hadde jo sin sjarm alikvell[:D]

Da venninna mi ble fridd til så hadde de akkurat pratet om barn.. og hun hadde fortalt at hun ikke villle ha barn før hun var gift.. så dagen etter (de var på tur mener jeg).. så hadde de sitti å spist middag.. så hadde han sagt: neei... skal vi gifte oss da eller?...
Den syntes jeg enda mindre romantisk!! hehe..

Hehe, ja godt og høre det finnes flere mindre romantiske historier da[8|][:D] Det endte godt ja, men den uka vil jeg ikke ha igjen, uff og huff[:o][&o]

Mye artig og lese her da....[:)]

Back
Topp