fri fra jobb for å dra på luciafeiring i barnehagen????

¤Ida

Gift med forumet
hvordan tror dere det blir motatt??
tenkte jeg skulle spørre om å få avspasering...jeg har jo sinnsykt lyst å se martin i sitt første lucia tog...

På min jobb er det heldigvis en selvfølge at man deltar på barnas arrangementer.
Alle vet at det bare er å jobbe det inn igjen.
Men skjønner godt det er trøblete hvis man jobber et sted alene, f eks i en butikk, resepsjon, sentralbord, er lærer osv osv.

det er bare tl og spørre,det er jo synd viss ikke du får se han då...
vet også at mange barn reagerer litt viss de ser alle andre sine foreldre men ikke sine egne...
eg skal hvertfall få med meg lucia toget..
du må jo få lov å avspasere

Kjæm jo ann på arbeidsgiver det!! Kan de avse deg, så ser je ikke no problemer for at du får avspasere!![:)]

Hvis du ikke får fri til det så har du en lite forståelsesfull sjef! Mora mi kommer i barnehagen til snuppa og ser på hennes tog, og hun sier at ingen med barn eller barnebarn møter på jobben hennes før i ellevetiden denne dagen:) SKulle bare mangle om du ikke får fri til det mener jeg da.

jeg fikk[:D] eller byttet til en vakt som begynte kl 10, og fikk komme når det var ferdig i bhg[:D]

I sånne anledninger er det meningen at man skal avspasere, skifte vakt eller søke om foreldrepermisjon med lønn. Arbeidsgiveren din har sikkert et sånt skjema du kan fylle ut og så får du jo se hvordan det går.

Og jeg skjønner deg kjempegodt for dete r jo så koselig når barna er med på sånne ting. [:)]

vi skal på foreldrekaffe på torsdag (blir ikke noe lucia feiring her[8|]) den starter kl 1500, så da har jeg ordna med nesten tidligvakt(0800-1535) også var det greit at jeg går 40 min tidligere[:)]

Jeg takket ja til full dag som lærer den dagen de skal ha Lucia dag i barnehagen her[&o]
Det var da før jeg viste om at de skulle ha Lucia Kaffe i barnehagen...
Morgan har fri den dagen (fredager), men det er veldig mulig at han og pappa'en tar turen nedom for akkuratt den stunden.

Liker ikke å gå glipp av slike ting....[&o]

I barnehagen vår er det luciatog kl 7.30 med oppmøte 7.15!! [:o] vi bruker å stå opp 7.30 vi da... [8|] Ser litt mørkt på å vekke henne tidlig og muligens ødelegge ettermiddagen for det jeg, men får vel bare delta... [&:]

ORIGINAL: Teddyen

I barnehagen vår er det luciatog kl 7.30 med oppmøte 7.15!! [:o] vi bruker å stå opp 7.30 vi da... [8|] Ser litt mørkt på å vekke henne tidlig og muligens ødelegge ettermiddagen for det jeg, men får vel bare delta... [&:]

jøss, det var tidlig[&:]

ORIGINAL: * supermeg*

ORIGINAL: Teddyen

jøss, det var tidlig[&:]

Det er drittidlig!! [:o] Hvertfall når jeg ikke skal på jobb den dagen og vi egentlig skal reise bort den dagen og ha barnevakt i helga... [8|]  Så skal vurdere om hun har så mye utbytte av det og om det er vits.. Men er fint for de som jobber at det er så tidlig da, for da rekker de det før jobb! [:)] Hvertfall de med vanlige arbeidstider![;)]

Måtte søke om permisjon uten lønn jeg. Hadde jeg ikke sått det, hadde jeg blitt mystisk syk den dagen. [:)]

Her må alle som vil delta på Lucia opptog i bhg møte opp ferdig kledd klokka 7:45 [&:] Lucia opplegget varer til ca 9 tror jeg...

Hos oss får man fri. Jobber med barn selv da så skulle bare mangle om man ikke får følge opp egne barn og.

jeg fikk ordent så jeg fik begynne seinere den dagen

ORIGINAL: ~Firefly~

Måtte søke om permisjon uten lønn jeg. Hadde jeg ikke sått det, hadde jeg blitt mystisk syk den dagen. [:)]

Det er IKKE det sykedager er til for! Sorry, men sånn er det bare!
Jeg har jobbet det inn på forhånd, og tar det i avspasering den dagen.

har fleksitid her, så trenger ikke tenke på slikt.....jobber en ettermiddag forkant eller i etterkant så er d ikke noe problem[:)]
-men som andre sier her, du får sikkert lov, så lenge dere er flere på jobb og de kan klare seg uten deg de timene d er snakk om!

ORIGINAL: Gulljentå

ORIGINAL: ~Firefly~

Det er IKKE det sykedager er til for! Sorry, men sånn er det bare!
Jeg har jobbet det inn på forhånd, og tar det i avspasering den dagen.

2 andre på jobben (inkl. den jeg leverte søknaden til) kunne ikke skjønne at jeg søkte om permisjon, da får jeg jo ikke lønn, når jeg bare kunne ta egenmelding og få lønn.  

Tenkte jeg skulle prøve å gjøre det riktig hvertfall. [8|]

I stesønnen min sin barnehage så skal de feire det på fredag men da begynner det ikke før kl 15.00,men jeg jobber den dagen så da får sambo dra med alle 4 gutta alene!!![;)]
Blir litt vanskelig å ta meg fri siden jeg har tatt vakta for ei på jobben den dagen!!

Back
Topp