Fri fra arbeid?

Grete71

Forumet er livet
Har du noen gang tatt deg fri fra arbeid/meldt deg syk, når du egentlig ikke burde?

nei det har jeg ikke samvittighet til[;)]

Har ofte tatt meg fri, men det er ikke betalt og lovlig[:D]

Har ikke sagt at jeg eller ungene er syke kun for å få fri nei[;)]

Da får man betalt for å være hjemme og om man da ikke er syk og de finner det ut er det oppsigelses grunn så..

ORIGINAL: Oline

Er jo stor forskjell på å ta seg en fridag, og å melde seg syk når man ikke er det...[8|]

Ja men jeg mente da altså å ta seg "fri" på feil grunnlag liksom.. Fordi det er pent vær eller noe slikt.. Eller ikke gidder å gå på jobb.... [8D]

Jeg har problemer nok med å være vekke fra jobb når jeg er syk, så jeg kunne ikke vært borte om jeg ikke var syk!

Ja huff jeg også..... Har blitt litt fravær nå pga av Vetle, men det er jo gyldig fravær, da... På de 12 årene jeg har vært her, tror jeg at jeg har vært borte fra jobb 3 dager....

Nei aldri. Syntes det er kjempe ubehaglig å være hjemme selv om jeg er syk også. Hadde ikke klart å kost meg hjemme om jeg skulket jobben.

Meldte meg syk når jeg bare var slapp og ha litt hodepine i min forrige jobb. Hata å være der, og slet skikkelig.
Sa opp til slutt...
Nå gjør jeg det aldri. Eneste sykefraværet jeg har nå er pga syke barn.

Hmmmm mesteparten svarer jo JA her... Men ingen tør stå fram? [8D][:D]

Ja. Det har jeg... Jeg hadde en vanlig jobb og en sommerjobb, oppdaget for sent at jeg hadde fått dobbeltbukket en dag på begge stedene, da ringte jeg enbe stedet og sa jeg var syk.... Fikk veldig dårlig samvittighet, men oppdaget det dagen før....

ORIGINAL: Lilly85

nei det har jeg ikke samvittighet til[;)]

Back
Topp