Fremovervendt bilsete 3åring

Tiemi

Flørter med forumet
Vi skal kjøpe nytt bilsete til treåringen (akkurat fyllt 3 år), hun veier 13 kg (92 cm høy) og vi ønsker å kjøpe fremovendt bilsete. Har dere noen tips til seter vi burde se på? Og hvorfor ville dere valgt akkurat det setet?

Hvorfor skal dere kjøpe nytt? Her sitter treåringen i britax maxfix og britax maxway, begge er bakovervente seter og kan anbefales. Barn skal ikke sitte forovervent før de er minst 15 kg og over 4 år!

Du vil nok ikke ha mitt svar, men det finnes ikke ett fremovervendt sete jeg ville kjøpt så lenge barnet er under 15 kilo eller 4 år. Ditt barn er for liten til å bruke bilensbelter, så må bruke fempunkt og det er livsfarlig for barnet om ulykken skulle være ute.
Jeg ville ha ventet med å bytte sete til barnet var stort nok til å sitte i beltestol :)

Hmm, vet alle her er negative til fremovervendt bilsete. Kan ikke anbefale et spesielt, men min 3 åring sitter i et maxicosi fremovervendt. Vet ikke hva det heter, men fungere greit for oss.

Vi skal kjøpe nytt bilsete til treåringen (akkurat fyllt 3 år), hun veier 13 kg (92 cm høy) og vi ønsker å kjøpe fremovendt bilsete. Har dere noen tips til seter vi burde se på? Og hvorfor ville dere valgt akkurat det setet?
Ville valgt britax trifix. Scorer høyt i tyske sikkerhetstester.

Har hørt veldig mye bra om cybex pallas!

Det er ikke anbefalt å snu barnet før de er tidligst 4 år! Gjerne lenger også. Så liten som deres 3-åring er ville jeg hvertfall ikke snudd.

Takk for svarene, skal se på setene dere har nevnt :) Er fullstendig klar over at det ikke er anbefalt, men må desverre bytte setet hun har etterhvert og da blir det fremovervendt av ulike årsaker.

Takk for svarene, skal se på setene dere har nevnt :) Er fullstendig klar over at det ikke er anbefalt, men må desverre bytte setet hun har etterhvert og da blir det fremovervendt av ulike årsaker.
Det er ikke anbefalt nei, men det er jo foreløpig ingen lov mot dette heller. Her må vi mest sannsynlig gjøre det samme som dere ganske snart, og vi vurderer da cybex pallas.

Back
Topp