"Fremmovervendt" morkake

Chupachups

Glad i forumet
Noen som har hadd det?

Fikk beskjed om at den lå forran fødselskanalen, når jeg var på UL, og at jeg må tilbake på UL i uke 32, for å sjekke om den har flyttet på seg.

Noen som vet hva som kan skje om den ikke flytter på seg?

Jeg opplevde det. Min flyttet seg, så det ble ikke mer oppstuss. Og som oftest gjør de det. Alternativet er keisersnitt, regner jeg med.

jeg hadde det.. men i uke 30 lå den bare foran på magen min. så den flyttet seg. det som skjer er bare at hvis den ligger foran åpningen så blir det planlagt snitt.. i god tid.. for fødselen kan ikke starte av seg selv for da er det fare for barn og mor siden barnet ikke har noen utvei.

ORIGINAL: Cullen

jeg hadde det.. men i uke 30 lå den bare foran på magen min. så den flyttet seg. det som skjer er bare at hvis den ligger foran åpningen så blir det planlagt snitt.. i god tid.. for fødselen kan ikke starte av seg selv for da er det fare for barn og mor siden barnet ikke har noen utvei.

Okei [:-]

Da får jeg virkelig håpe den flytter på seg, for jeg har lite lyst på keisersnitt [&o]

Men gjør jo selvfølgelig det som er best for gutten da [:)]

Det er ganske mange som opplever dette (jeg selv inkludert), men i de aller fleste tilfeller flytter morkaken seg oppover i takt med at magen vokser. Om det ikke skjer, blir det keisersnitt, men sjansen er stor for at den flytter seg (såfremt den ikke er festet helt ved fødselskanalen)

Jeg hadde det med sistemann, den flytta på seg og de sa på sykehuset at det gjorde den i over nitti prosent av tilfellene.

Alle jeg kjenner som har hatt det samme, har også opplevd at den har flytta på seg.

Back
Topp