Fremkalling av bilder

Fru Mill

Andre møte med forumet
Er det noen som fortsatt fremkaller bilder? Hvor gjør dere det og hva koster det? Har mange bilder av mini jeg vil fremkalle, men det er år og dag siden sist jeg gjorde noe med bildene mine. Aner ikke hvem som er flinke og billige. Tror ikke jeg har fremkalt bilder siden før digitalkameraet kom i hus! ;)

Det har jeg ikke gjort på hundrede år, men er sikker på at alle fotobutikker fremdeles gjør det. De selger jo filmer så...

Jeg fremkaller ofte, men sjeldnere og sjeldnere. Nfoto.no er billige og har god kvalitet. Akkurat nå tror jeg det er 50 % også:)

Nfoto.no, Foto Knudsen, Japan Foto er blandt de jeg bruker:-)

Har pleid å bruke fotoknudsen, de har et enkelt oppsett,men denne gange ville de ikke godkjenne bildene som var i ukurante str (jeg hadde beskjært dem og laget noen helt kvadratiske) og ba meg beskjære dem på nytt. Det var uaktuelt så jeg lastet dem opp på japanphoto og der var det ikke noe problem:)

Jeg har gitt opp å gjøre det over nett. Hadde vært greit om det var maks 20 bilder jeg skulle fremkalle, men med 400-500 bilder om gangen fks, hadde det vel tatt omtrent et døgn eller så å få lastet opp alle bildene.

Jeg fører de over på minnepenn jeg, og fremkaller de i en Elite foto butikk, på sånn maskin:)

Troor det er 99 øre pr bilde, men er ikke helt sikker.
Om du har god tålmodighet har de - 50 % på  fremkalling på nfoto.no på:)

Jeg sitter med det samme nå. Laster opp på fotoknudsen og det tar så laaaang tid. Urk!
Men det er verdt det da :P

Fru Mill skrev:
Er det noen som fortsatt fremkaller bilder? Hvor gjør dere det og hva koster det? Har mange bilder av mini jeg vil fremkalle, men det er år og dag siden sist jeg gjorde noe med bildene mine. Aner ikke hvem som er flinke og billige. Tror ikke jeg har fremkalt bilder siden før digitalkameraet kom i hus! ;)

Gjorde det i fjor. Det var svinedyrt, men fortsatt fotobutikkene som ordner det:)

Nå tenkte jeg du skulle fremkalle gammeldags filmrull jeg da;) Om det er digitalbilder er det jo bare å velge hvem som helst på nettet:)

foto.com bruker jeg. Fremkaller gjerne 600-700 bilder i gangen og det tar ikke særlig lang tid å laste opp. Det tar derimot litt tid i posten da de sender fra Belgia eller hvor det nå var.. 

Jeg bruker også Japan foto ettersom jeg beskjærer bildene i ukurante størrelser. Jeg lagte en fotobok da, det var veldig greit. Bilder fra ca to år. Boka kom på 1400 kr, men verdt hver krone. Den var knallfin. Men jeg husker overhodet ikke hvor mange bilder jeg hadde, og det er jo litt vesentlig for prisen. Uansett var det utrolig deilig og ikke trenge å lime inn bildene når de kom. Jeg kopierte noen ekstra som jeg limer inn i ungenes babyalbum. Tror det var 1,50 pr bilde. Men igjen, ukurante størrelser som jeg har kuttet til selv gir økt pris.

Har brukt japanphoto og er fornøyd med de. De har fast lavpris på 0,29kr pr bilde. Fikk nettopp hjem ca1400bilder! For 450kr :)

Back
Topp