Fremdeles i 100 % jobb?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Dei siste 14 dagane har svangerskapet verkeleg gjort seg gjeldande.. Eg er veldig sliten for tida og etter jobb har eg ikkje orka nokon ting, gjerne sove ei stund før eg klarer noko. Og med 3 frå før som også treng mamman sin innsåg eg at eg må trappe litt ned.
Så var med legen på torsdag og vi vart enige i at vi prøver 40% sjukmelding/svangerskapspenger framover og håper det går. Samtidig set sjefen min opp litt tilrettelegging på jobb der det let seg gjere :)

100% sykemeldt med svangerskapsmigrene fra uke 7. Vil nok ikke være i jobb før fødsel.

Uffda.. Eg hadde det i starten med nr 2 og 3, heilt utslått frå veke 5-13. Konstant migrene var knalltøft. Denne gangen hadde eg berre eit par anfall men til gjengjeld en god del hovudverk!

Håper du slepp å vere plaga heile svangerskapet :Heartred

Har jobbet 100% helt fram til 15 august da jeg ble sykemeldt 50 % pga lavt blodtrykk. Svimmel,kvalm og hodepine og det svartnet for meg. Ble gradvis bedre å tenkte at jeg skulle klare 100% da sykemelding gikk ut 4 september. Holdt ut helt til torsdag før jeg måtte dra hjem fra jobb. Denne uka gikk rett i dass så ende med å bli 50% sykemeldt igjen. Å jobbe med 18 stk 1,2 og 3 åringer med fult kjør hele dagen og masse fravær vi ikke får vikar for ble for tøft. Det er dessverre ikke mulig å tilrettelegge for meg når vi nesten konstant går med for lite folk dessverre...

Dersom arbeidsplassen er IA bedrift så kan det søkast tilretteleggingstilskudd og då kan det gå ein person oppå deg!
Høyres ikkje ut som ein god arbeidssituasjon!

Dersom arbeidsplassen er IA bedrift så kan det søkast tilretteleggingstilskudd og då kan det gå ein person oppå deg!
Høyres ikkje ut som ein god arbeidssituasjon!
Det vet jeg,har prøvd det før hos samme arbeidsgiver men i en annen jobb å det funka dessverre ikke. Alt for lite folk den gangen Åsså,så det var ikke til noen nytte for meg. Alt høres fint ut på papiret,men realiteten er en helt annen dessverre. Blir slik når arbeidsgiver er mer opptatt av å spare penger enn å ta vare på sine ansatte.....

Det vet jeg,har prøvd det før hos samme arbeidsgiver men i en annen jobb å det funka dessverre ikke. Alt for lite folk den gangen Åsså,så det var ikke til noen nytte for meg. Alt høres fint ut på papiret,men realiteten er en helt annen dessverre. Blir slik når arbeidsgiver er mer opptatt av å spare penger enn å ta vare på sine ansatte.....

Uffda høres ikkje bra ut!
I lengda lønner det seg slettes ikkje av arbeidsgiver å "spare penga" på den måten..

Jeg er 100% sykemeldt med bekkenløsning. Prøvde å jobbe 40%, men det endte bare med dårlig samvittighet fordi kollegaene mine må jobbe mer for å dekke opp for meg og at jeg ble veldig sliten uten å få nok tid til å hvile før jeg skulle hente fireåringen og fungere som mamma. De har ikke erstattet meg ennå, men de leter. Det er egentlig bedre for de på jobb å vite at jeg er helt borte et år fremover og at de kan finne en erstatning.

Jobber 100% fremdeles ja. Men merker at jeg blir mye sliten! Alene med 17 førsteklassinger og gåing/ståing hele dagen er ikke akkurat avslappende :p vanskelig å tilpasse en lærerjobb på småtrinn også så håper jeg holder meg frisk så lenge som mulig.

Jobber 100% fremdeles ja. Men merker at jeg blir mye sliten! Alene med 17 førsteklassinger og gåing/ståing hele dagen er ikke akkurat avslappende :p vanskelig å tilpasse en lærerjobb på småtrinn også så håper jeg holder meg frisk så lenge som mulig.

Oj, har du ikke assistent? Det er ganske tøft..

Oj, har du ikke assistent? Det er ganske tøft..
Ingen assistent nei. Ressursene trengs mye mer i de andre klassene, og klassen min er helt overkommelig for en lærer i utgangspunktet, men kjenner jo jeg tar meg veldig ut på jobb nå som jeg er gravid også.

Ja. Jeg er jo vant med småskoleklasset på nesten 30 og der har hver klasse en assistent.

Var SM 100% pga bekkenet et par uker (rundt uke 20), ble litt bedre og ønsket selv å jobbe 60% fremover en stund, altså 40% sykemelding. Fortalte dette for jordmor, og hun skrev et tilretteleggingsark til meg hvor hun sier jeg ikke skal jobbe mer enn 60% og få det jeg antar er svangerskapspenger for resten.. dette fordi hun mener jeg ikke vil komme tilbake 100% i jobb igjen (noe jeg er enig med henne i, det er relativt vondt å være på jobb og særlig om ettermiddagen) og for at jeg ikke skal bruke opp eventuelle sykemeldingsrettigheter senere. Får tilrettelegging på jobb i tillegg slik at jeg skal greie å jobbe i de 60%. Jobber i barnehage, var pedagogisk leder på 1-2 åringer før SM, men er nå sammen med de eldste barnegruppene. Vil i tillegg få en halv dag på kontoret.

Så synes jeg har fått grei tilrettelegging, men synes det er vanskeligst at jeg har bedt om å ikke være så mye alene med barna, noe som er vanskelig å etterkomme når det er mye sykefravær og ingen vikarer å ta av (når man bor på bøgda er det ikke bare å ringe vikarbyrå..)

Sm 100% sidan 19+5 pga dårlig magefølelse og fare for premature rier/fødsel pga ekstremprematur fødsel sist. Skulle i utgangspunktet vera sm til 28 veker, men no vart eg "berre" til 26 veker. Var innom jobb for å planlegge å starte litt på jobb om to veker, med 30% jobb og rolige dagar på kontor. Hadde ubehag etter å ha vore innom jobb og kjenner på at eg ønsker å vera sm lenger, kanskje resten av svangerskapet. Det er forespeila at han kanskje kjem prematurt pga nebbing og mulig svak livmorhals, så eg ønsker å ruge lengst mulig. Må ta det med fastlegen før sjukemeldinga går ut.

100% i jobb enda, og syns det er greit :)

Jeg jobber 100% og har i tilleg 1 time reisevei til jobb. Jeg føler jeg jobber 120%. 3km til togstasjon og en halvtimes togtur. Jeg har ikke førerkort. Og jeg henter i barnehage hver dag. Blir fullstendig utslitt. Men jeg føler liksom at det er lite trøst å få hos lege og jordmor. Jeg burde tenkt på det da vi valgte å bo her/ jeg kan jo "bare" skifte jobb/ det er jo bare å ta lappen og kjøpe bil. Jada jada, alle de tingene er jo kjempelett når man jobber 37,5 timer i uka og bruker 10 timer på pendling og bruker de få resterende timene på kvelden med kvalitetstid med toåringen. Jeg er jo heldig som har god helse, men psykisk går jeg snart på veggen.

Jeg jobber 100% og har i tilleg 1 time reisevei til jobb. Jeg føler jeg jobber 120%. 3km til togstasjon og en halvtimes togtur. Jeg har ikke førerkort. Og jeg henter i barnehage hver dag. Blir fullstendig utslitt. Men jeg føler liksom at det er lite trøst å få hos lege og jordmor. Jeg burde tenkt på det da vi valgte å bo her/ jeg kan jo "bare" skifte jobb/ det er jo bare å ta lappen og kjøpe bil. Jada jada, alle de tingene er jo kjempelett når man jobber 37,5 timer i uka og bruker 10 timer på pendling og bruker de få resterende timene på kvelden med kvalitetstid med toåringen. Jeg er jo heldig som har god helse, men psykisk går jeg snart på veggen.

Oi, dette hørtes slitsomt ut! Hvordan er det partner? Kan han/hun hente i barnehage for eksempel, og gjøre ting litt enklere?

Oi, dette hørtes slitsomt ut! Hvordan er det partner? Kan han/hun hente i barnehage for eksempel, og gjøre ting litt enklere?

Han har også lang reisevei, men han har bil. Han leverer og jeg henter, det er eneste måten det går på. Han kan ikke hente i tillegg for da går han i minus. Men jeg vil jo ikke være så mye borte fra barnet mitt heller. Det er egentlig dagens høydepunkt når jeg kommer til barnehagen og hun løper mot meg og roper mamma! Jeg skal i alle fall jobbe redusert når jeg skal tilbake etter permisjon. Men prøver å holde ut 100% nå for å få full utbetaling.

100% sykemeldt, pga risikosvangerskap og bekkenproblemer.

Back
Topp