Frekt?

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
Absolutt ikke frekt å si det ikke passer. Trenger absolutt ikke å gi noen mere grunn ell det.
Men at folk har lyst til å komme på besøk til meg uten å være bedt syns jeg bare er hyggelig, men jeg ønsker at søike gjester gir beskjed noen min før de står på så jeg rekker å rydde overflater å kanskje slenge på meg andre klær. Og det har ikke noe med at jeg ikke ønsker besøk men ønsker å være pressentabel selv og huset mitt når de kommer :p

Har sagt nei flere ganger vi. Noen ganger passer det bare ikke:)

Synes ikke det er frekt å si at det ikke passer. Sånn er det jo. Skjønner det kan være slitsomt.

Synes heller ikke det er frekt å invitere seg selv om det er omgangsvenner. Jeg synes det er kjempegøy når noen vil komme på besøk.
Helt enig med deg.Veldig glad folk innviterer seg selv jeg

Det er da ikke frekt å si at det ikke passer, det forstår vel hvem som helst.

Synes det er litt spesielt at folk irriterer seg over at andre inviterer seg selv. Skal man ikke kunne spørre om det passer å komme på besøk? Sært.

Jeg mener at det er greitt at folk inviterer seg selv, men når jeg snart har termin så synes jeg ikke det...

Så klart det er greit å si at det passer dårlig eller man ikke orker. Hvis det føles lettere så kan du jo spørre om dere heller kan besøke dem, eller du kan ta en raincheck til du har kommet deg litt.

Nope!

Nei, du skal slappe av og gjera det DU vil den siste tida. Ikkje stresse med evt besøk osv.

Søstra mi inviterte seg selv med samboer og et barn på middag her en uke etter jeg fødte. Synes det var kjempekjipt for jeg klarte ikke si nei.. Det var kjempeslitsomt å lage mat til så mange, vi var 7 stk.. Men nå i ettertid ser jeg at jeg ikke hadde trengt å få dårlig samvittighet for å si nei.. Så du kan bare avslå, uten at du trenger å få dårlig samvittighet:)

Søstra mi inviterte seg selv med samboer og et barn på middag her en uke etter jeg fødte. Synes det var kjempekjipt for jeg klarte ikke si nei.. Det var kjempeslitsomt å lage mat til så mange, vi var 7 stk.. Men nå i ettertid ser jeg at jeg ikke hadde trengt å få dårlig samvittighet for å si nei.. Så du kan bare avslå, uten at du trenger å få dårlig samvittighet:)
Det var vel litt tidlig, ja..

Ja, det var det.. Og med et jernlager som ikke lignet grisen så ble jeg veldig fort sliten! Heldigvis hjalp søster meg med det som var igjen, da de kom :)

Skulle berre mangla!

Ja, det var det.. Og med et jernlager som ikke lignet grisen så ble jeg veldig fort sliten! Heldigvis hjalp søster meg med det som var igjen, da de kom :)
Hadde broren min kommet på middag en uke etter fødsel så hadde han vært hjertelig velkommen. Hadde bare bedt han om å lage litt middag til meg også samtidig :P :P

Her får alle komme uansett når på døgnet og situasjon, så lenge vi er hjemme. Er såpass komfortabel med alle jeg omgås at jeg ofte kan sovne mens de er her om jeg er syk eller sliten, at de får forsyne seg selv km jeg ikke orker/gidder og de vet jeg kan være stresset og holder på med litt multitasking osv - men har alltid tid til venner og familie. Forteller de situasjonen, så får de velge om de vil komme eller ikke :) jeg hadde nok ikke synes det hadde vært greit om jeg ikke var komfortabel med omgangskretsen min, så skjønner noen kan ha problemer med uanmeldt besøk, eller folk som gjerne vil komme på "feil" tidspunkt. Jeg er jo generelt glad i besøk, og blir ikke mer sliten av det enn å være alene, nettopp fordi jeg slapper så bra av med de som kommer.

Jeg synes bare det er koselig når venner inviterer seg selv på besøk, men da regner jeg også med at de tåler å få et nei en gang i blant. Viktig å kjenne på hva man klarer selv :)

Back
Topp