Frekke mennesker

Vintergullnr2

Elsker forumet
Hvorfor er det sånn at når vi forteller andre om graviditeten så må enkelte folk spørre tilbake: Var det planlagt??? Var det ønsket???

Ikke noe gratulerer, så hyggelig osv... Syns det er ett ganske så unødvendig spørsmål å komme med. Det er jo noe som ingen andre har noe med.

For min del, så har begge svangerskap vært planlagt. Men om det ikke hadde vært det hadde jeg ikke ville snakket om det til hvem som helst..

Når jeg lyser av glede og forteller de jeg treffer at nå kommer lillesøster/lillebror på nyåret hvorfor må da gleden ødlegges av sånne tåpelige spørsmål??? Enkelte mennesker klarer rett og slett ikke å glede seg for andre...

Regner med det sikkert ikke bare er jeg for har fått sånne spørsmål!!!

Det hadde jeg irritert meg over også. Det kommer an på hvem som hadde spurt, såklart, men hvem som helst har ingenting med det å gjøre. Da kan de isåfall komme med et velment "gratulerer" i tillegg.

Ikke alltid like lett å se forbi det, men ikke la det ødelegge gleden. Nyt tiden best mulig. [:)]

Har fått spørsmålet 2 ganger alt, og svarte begge ganger: Hva tror du??
Dumme spørsmål fortjener kun dumme svar! Ble to flaue damer begge gangene, og det passer meg bra... [;)]

Eg har ikkje fått spørsmålet, men kvar gang me har sagt det, så har eg etter jubel og tårer sagt at me prøvde men dei i familien veit også at me har hatt lyst på born, så eg har snakka litt om det, så dei fekk ikkje sjokk når nyheten kom[:)] 

Men hadde andre enn gode venner/familie sagt noko, hadde eg vorte irretert fordi det er frekt...

Skjønner hva du mener!
Jeg har svart de som spør via jobb (jobbsammenheng etc) at vi fikk en overraskelse i sommer..
de har ikke noe med at det var planlagt så vil heller la de tro at det ikke var det siden vi er midt oppi masse på jobb..
men jeg ljuger jo ikke.., vi fikk jo en overraskelse da det satt på første forøk for det hadde jeg jo ikke trodd!
Men til venner så VET de nok innerst inne (de som kjenner oss godt hvertfall) at det var planlagt!

Mange folk er veldig hyggelige også da - må si jeg er mest positivt overrasket over hvor glade folk blir på min og sambos vegne!!
Men de som er frekke.... argh*****

De spørsmålene har jeg fått hundre ganger... de vet at jeg ikke er sammen med barnefar... det gjør det nesten verre, for de viser liksom at de ikke syns noe om d...[:'(][:'(][:'(][:'(]

Jeg har heldigvis ikke fått det spm. Det plaget meg mer at alle tidligere maste og stilte spm "ja når kommer neste da?" "Kan ikke vente for lenge" "er på tide Isabell får seg lillesøster nå" . Nå var tilfellet med oss at sambo og jeg var litt uenige i når nestmann burde komme, men tenk om det ikke var det som var tilfelle da? Tenk om vi virkelig sleit? Syns det er alt for mange som ikke tenker over hva de egentlig spør om

Alle som kjenner meg vet at jeg har ønsket meg en til ganske lenge så kanskje derfor jeg ikke har fått spm.

Har ikke fått de spm. Vennene våre er veldig glad på våre vegne, men føler familiene våre selv om de gratulerte og alt d der, mener vi har nok allerede..... Svigerfars reaksjon var å sitte en halvtime å si "herregud", arrrg, vet han elsker barn og ikke mente noe vondt m d, men d var grusomt! Mistet helt lysten på å fortelle flere om d[&:]
Jeg har en sønn fra før (som gleder seg veldig, helt i ekstase! til å bli storebror. Sambo har tre fra før så ja vi er mange, men vi gleder oss veldig til å få lille prinsen som blir vår[:)] Blir så irritert og lei meg av alle som setter en demper på stemningen og gleden ved idiotiske kommentarer!
Vi får prøve å heve oss over d jenter, d er ingen andre som har noe de skulle sagt![;)]

det verste var da jeg fikk det spørsmålet fra legen min på første kontroll (det var en vikarlege), noe som jo er naturlig kanskje, men hun ble så tydelig overraska da jeg svarte at "ja det er planlagt". og ikke sånn hyggelig overraska, mer sånn som om hun så på meg som om jeg var en femtenåring som hadde blitt smelt på tjukka [:@] og jeg er 24 år gammel da, burde ikke komme som noe sjokk at jeg ville ha barn [8D]

grrrr.. jeg også hater det spørsmålet.. irriterende..
kan man ikke bare si gratulerer??
må man være så nysgjerrig på andres liv at man må spørre om det??
hvilken forskjell gjør det??

nei fy.. hehe.. har aldri spurt om det selv.. eller jo en gang.. når ei venninne spurte meg først [:D]

Første gang jeg var gravid fortalte vi det etter 2 mnd, og mange spm vi fikk. Men enda flere ble det da det gikk galt. Det var direkte ekkelt hvordan folk jeg knapt vet hvem er spør meg ang aborten på butikken f.eks......

Nå har vi kun sagt det til nærmeste familie, ingen har sagt det vidre. Men har såvidt begynt å synes. Så folk spør familien våres, sikkert fordi jeg svara rett å slett stygt tilbake forrige gang (jeg var deprimert og irritert over nysskjerrigheten til folk). Vi har bestemt oss for å si det etter UL da, til resten av omverden...... Får man se da om vi får noen nyss spm[&:]

Men som ei sa lengre oppi her, et dumt spm fortjener et dumt svar!!!!!

Vi har ikke sagt noe til noen, enda, vi, så sånne spm har vi ikke fått....men nå er jeg gravid med tredje mann, da, og kan ikke huske å ha fått sånne spm ved mine to andre sv.skap. Men, legen spurte meg faktisk ved 1 gangs sjekk ved 1 sv.skap, men jeg la mer i det at hun ville plassere meg i rett bås om jeg hadde fått meg et uønsket sv.skap...osv.

Jeg antar at dem som er i frekkeste laget sliter selv, jeg.....

hei =) har ikke fått noen negative tilbake meld og alle bare gratulerer meg når dem finner ut att jeg er gravid :) uansett så hadde det vært helt greit for meg om dem hadde spurt om det var planlagt, er 19 år og ganske ung så skjønne rom spm hadde kommet :) nei, var ikke planlagt men vi er veldig happy for att vi skal ha en liten en :)

er veldig sjokkert over hvor pratsomme folk er ang graviditeten og att dem setter seg ned og prater mer om det enn meg selv og spørr masse spm og syns det er veldig koselig :) har hørt veldig mange som syns det er så irriterende og høre om folk som bare prater om ungene sine og hvor søte dem er og hva dem har gjort hverdag ogsån, og det skjønner jeg..! så har vært veldig forsiktig med og prate for mye om det :)[8|]

Forstår veldig godt at du ikke liker det. Synes også det er frekt. Ikke engang fastlegen min sa gratulerer til meg. Jeg fikk: "Var det noe særlig økonomisk av deg?". De aller fleste har faktisk spurt om det var planlagt før de i det hele tatt sa noe annet. Og ikke minst det, ja nå får du det travelt du som har en liten en fra før liksom. Jeg tror jeg har hørt de fleste variantene nå.

Men er enig som sagt. Synes folk kan begynne å tenke seg om før de bare spytter ut kommentarene sine.[:@]

Det virker som om man er fritt vilt når man er gravid...

Eneste gangen jeg har blitt såret er når ei (i familien til sambo) spurte hvor langt jeg var på vei, før 3 mnd, og når jeg svarte, så sa hun " Oi, hvor stor kommer DU til å bli da???" Takk lissom...

Ellers har jeg blitt endel av den " Ja, det har vi skjønt for lengst" Okei.. likevel er det hyggelig å bli gratulert..

Ja det er rart hvordan folk ikke har folkeskikk overfor gravide. Jeg har også fått spørsmålet mange ganger.
Type:
- Jeg er gravid![:D]
- Åååå, var det planlagt da?
Da svarer jeg selfølgelig JA! (og tenker inni meg at det har da faen ikke du noe med!)
Først da sier ofte vedkommende gratulerer.

Akkurat som om ungen skulle være mindre verdt på en måte.

Back
Topp