Freia Melkehjerter steg for steg

Fru Lotten

Forumet er livet
har kommet så mange spørsmål angående denne, så jeg laget en lite forklaring med bilder!
Beklager at bildene ikke er ås bra, men jeg har et dårlig kamera og ingen til å hjelpe meg her nå (god-kameraet har sambo med seg på jobb)
 
Du trenger Freia melkehjerter (så klart[:D]), 3 papirer, lim og brettekniv/bonefolder. Har du ikke dett, kan du bruke en strikkepinne eller baksiden på en smørekniv i stedet![:)]
Det enkleste er å bruke en boks som mal sån nsom jeg har gjort. (da har du litt å kose deg med mens du holder på også![:D])
 
Brett ut esken som skal brukes som mal. Viktig å ikke rive den i stykker[;)]
Men klipp gjerne bort den "lukke-flippen"-det glemte jeg her før jeg satte igang!

 
 
Lokk:
Vi begynner med lokket. Loket måler 14,2x13,1 cm. Vi trenger litt ekstra å gå på på alle kanter, så skjær til et papir til ca 18x20 cm.

 
Legg malen din på baksiden av papiret, og begynn å lage brettekanter.



Lag først brettekantene ved å brette rundt malen som på bildene, så går du over alle kantene uten malen inni til slutt. Det gir skarpe fine bretter.
 
Klipp til hakk og hjørner som på bildet. Dette gir fine hjørner på den ferdige esken.
 

 
 
Innmaten:
 
Legg malen din på baksiden av neste ark, og tegn rundt innmaten av esken. ta med litt ekstra, som skal brettes rundt og under fronten på esken.

 
Skjær/klipp ut etter strekene dine.

 
Legg så malen over igjen, og lag brettekanter på samme måte som med lokket.
 

 
Brett så flappen som komme inni eksen "feil" vei.
 

 
 
Bunn:
 
Skjær til en bit som måler ca 13x17 cm. Denne trenger også brettekanter, men bare i to sider.

 
da har vi alle delene vi trenger så langt:

 
 
Montering:
 
Vi begynner med innmaten. Legg den på plass, og snu esken opp ned. Lim fast alle flappeneog kantene, unntatt langsidene. de er det siste som skal limes på esken!
jeg bruker flytende lim, men tosidig tape funker like fint!
 


 
SÅ tar vi lokket. ha på godt med lim på ekselokket før du legger papiret på plass. Legg  på pairet og snu eksen opp ned, og limfast klaffene/papiret bak.

 
Lim så fast klaffene inni lokket. sånn ser den nå ut:

 
Lag en "lukeklaff" med brettekant.

 
skjær til et panel på 13x14 cm. lim fast panelet og klaffen inni lokket.

 
Til slutt limes bunnen på, og klaffene langs langsidene (fra innmaten) limes fast.
 
 
Vips! Boksen er ferdig kledd, og klar til dekorering av lokket![:D]
 
Håper dette ble forståelig, spør i vei om jeg har glemt av noe![:D]
 
Supert Lotten!![:)][:)]
 
 
Kjempe flott=)=) ja denne blir nok lagd ganske snart:D
kor får dere alle ideene fra? hihi. eg får de jo så klart hos dere. hihi.
 
ORIGINAL: Asil

*lagre*
*notere et par sjokolader på handlelista*

[8D]

[:D]
 
ORIGINAL: Thea og Ida`s mamma

et spørsmål til.. hva slags papir bruker du? scrappepapir ?

jeg jeg bruker det, men man kan i grunn bruke det papiret man vil her-er jo ingen bilder, så da trenger man ikke bekymre seg for syreinnhold heller![;)]
 
oh, skal definitivt prøve meg på en sånn!
Tror hvertfall mormor får en sånn til jul, men den er jo flott til bursdager osv også. [:)]
 
hehe flott forklaring for oss "dummies", sitter ennå med en freia melkeskjokolade eske kun med magneter, men ikke lenge [:D]
 
 
OPP
 
Tusen takk for at du delte den med oss! Dette skal prøves:)
 
Ok, så en bare kler den orginale esken altså, en lager ikke en helt ny eske sånn som f.eks med after eight.
Supert med oppskrift! Bør få lagt den inn blant topptrådene hvis det ikke alt er gjort[;)]
 
ORIGINAL: Tjukkebollepus

Ok, så en bare kler den orginale esken altså, en lager ikke en helt ny eske sånn som f.eks med after eight.
Supert med oppskrift! Bør få lagt den inn blant topptrådene hvis det ikke alt er gjort[;)]

 
jo du kan jo fint lage en egen en, men det blir mye stødigere om man kler orginalen![;)]
 
Dytter denne opp, for den må ikke bli borte, for jeg skal lage den etterpå[:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: mamma til 3 nå

Dytter denne opp, for den må ikke bli borte, for jeg skal lage den etterpå[:D][:D][:D]

 
den ligger under topptrådene![;)]
 
ORIGINAL: Lotten

ORIGINAL: mamma til 3 nå

Dytter denne opp, for den må ikke bli borte, for jeg skal lage den etterpå[:D][:D][:D]


den ligger under topptrådene![;)]
Okei, det var godt å vite[:D][:D]
 
Back
Topp