Fredrikstad sykehus

Memme

Glad i forumet
Noen som vil dele erfaringer med meg. Fødte på A-HUS sist og har ikke så lyst til å velge det igjen. Hører både negativt og positivt om Fredrikstad. [8|]

Hei!
Jeg fødte på fredrikstad sykehus for 3år siden,og har vel egentlig ikke lyst til det en gang til.
Selve fødselen var grei,jordmødrene jeg hadde iløpet av fødselen var kjempe hyggelige bortsett fra ei gammel sur dame,ho gikk heldigvis av skift rett etter jeg kom[:D]
De oppe på barsel avd. var lite koselige (muligens for at jeg var ung og alene) og jeg orket rett og slett ikke være der så vi dro hjem etter 2dager.

Har hørt mye bra og mye dårlig om det sykehuset...de kan jo ha blitt bedre da[:D]

Her kan du lese litt.

Det er bl.a. noen avisartikler der som viser at folk har vært mye mer fornøyde med dem det siste året enn tidligere år[:)]

Takk for linken :)

Skal selv føde på Fredrikstad sykhus i Desember.....

Det har blitt store forandringer på fredrikstad sykehus så i følge folk så må man ikke høre på de som fødte for 2-3 år siden og har dårlige erfaringer(noe som er synd[:'(]) Jeg har 5 venninner som har født det siste året og de kan ikke skryte nok av avdelingene. Man får all oppfølging man trenger og det er stort sett bare hyggelige og hjelpsomme mennesker der. Det er lagt enda bedre til rette for den enkelte og mine venner har bare gode minner fra oppholdet[:D]

Etter all negativ omtale har de virkelig lagt seg i selene for å få opp standarden både på "service" og ekspertise.Jeg har ingen problemer med å føde på Fredrikstad etter å ha hørt deres versjon[;)]

Hei mie83
Jeg var veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk. Ikke noe å klage på sånn sett, men det som var problemet var at det var så fullt at jeg måtte ligge en halv time på gangen med pressveer for å vente på fødestue. På barsel var det også helt fullt så de visste ikke hvor de skulle legge meg. Ble liggende 6 stykker på fire manns rom. Ikke kult!!!
Hadde en super jordmor som het Anita Sunde. Hun var helt topp!!!Ikke gru deg eller noe sånt. Det var helt fint, men jeg velger nok et anet sykehus denne gangen. Har hørt så mye godt om Fredrikstad.

heisann..
har hørt både negativt og positivt om sykehuset...selv har jeg født en gang på fredrikstad sykehus og ver veldig fornøyd med de som var der....

skal føde der nå i november igjen...

klem

hei memme! jeg har ikke erfaring fra fredrikstad sjukehus sjøl, men svigrinna mi fødte der i februar 2005, å etter det som skjedde med henne vil jeg ikke anbefale deg å føde der. det holdt på å gå skikkelig galt med både henne og babyen. hun ble sendt hjem derifra, etter at hun lakk fostervann, å når hun etter 4 dager til hjemme kom tilbake så satt junior fast.. da fikk hun beskjed av den ene legen der at hun aldri verden skulle vært sendt hjem! men heldigvis etter endel komplikasjoner så har det gått bra med både mor og barn. lykke til med fødselen.. klemz

Har født to barn på Fredrikstad,og nr 3 skal nok titte ut der ho og!
Første gangen hadde jeg ikke noen særlig god opplevelse,iallefall ikke på barsel,men var nok for at jeg var "ung/dum/naiv" ifølge et par gamle damer...
Men gang nr 2 var det ikke noe problem!!![;)]
Og nå er jo føde avdelingene der blitt nokså bra utbedret...Og du får jo også beholde det rommet du føder på- alene. Så jeg vil anbefale Fredrikstad- skal noe galt skje har de også dyktige barneleger!

Hei!

En fars synspunkt! Det var helt greit. Som alle steder finnes det greie og u-greie mennesker der. Men som far, ble jeg ikke så godt mottatt. De trodde ikke helt på ting jeg sa om tidligere fødsel også videre. Men jeg er sikker på at du kommer til å få det bra der. De er nøye og flinke. Husk at det man ser i media er bare den lille ekstreme biten som er negativ. Det positive blir sjeldent nevnt. Men det er en dame der som ikke er helt go i hue... En eldre dame med mange rare meninger.

Ta det med ro... Blir helt sikkert kjempe bra![:)]

Back
Topp