fredagskos tips??

mammatil3lykketroll

Gift med forumet
Junibarna 2015
tenkte invitere foreldra mine på kvelds imårå, og har lyst å lage noe godt t kvelds...noen som har noen deilige middags/kvelds mat tips???

Chilli concarne (er ikke helt sikker på hvordan det skrives). Hot curry. Fløtegratinerte poteter. Apelsin kyllig..nam nam. Nå ble jeg sulten.

PAI med salat og gode rundstykker ved siden av. Har en oppskrift på en knall god en, som du kan få hvis du vil...! Det er godt det!

ORIGINAL: LovaLova

PAI med salat og gode rundstykker ved siden av. Har en oppskrift på en knall god en, som du kan få hvis du vil...! Det er godt det!

jeg tar gjerne den oppskriften [:)]

Deig:
200 gram Melange margarin
300 gram hvetemel
3 ss vann
Bland sammen og elt til en deig. Sett den i kjøleskapet i 15 minutter. Fordel deigen ut i pai form og prikk den med en gaffel sånn at du lager små hull i den hele veien (ellers blåser den seg opp i ovnen) Stek den ca en halv time på 170 grader.

Fyll:
3 dl fløte
4 stk egg
Litt gulost
Pisk fyllet sammen og ha i den halvstekte paien, sammen med hva du måtte ønske av fyll. Jeg pleier å ha fetaost, oliven, tomat og spekeskinke. Knall godt!

Så steker du alt sammen videre på 170 grader til fyllet blir stivt. Ca en halvtime.

KNALL GODT...MMMM

Kyllingvinger, løkringer og rømmedip av noe slag.. Oj, nå fikk jeg virkelig lyst på det [;)]

Back
Topp