Fredags-kosemat!

Cameleon

Gift med forumet
Hva skal dere spise idag??

Har så lyst på noe kjempegodt, som vi ikke spiser hele tiden... [8D]
Bruker alltid å bli taco, lasange eller pizza med oss på fredager, så jeg trenger inspirasjon!! [:D][:D]

vi skal ha gratinert kyllingsuppe (fra toro- se alternativ oppskrift bakpå) og pommes frit :)

Sniker litt [;)]

Vi skal ha thai curry wok (Toro pakke)
Denne er forhåpentligvis ikke så veldig sterk, står mild på pakka, så da håper vi halsbrannen holder seg laaaangt unna [:)] Syntes det er så deilig med wok mat for tida...

Vet ikke enda, kanskje hjemmelaga pizza?[:)]
Skal i allefall spise godteri[8D] Må huske å be sambo kjøpe flere påskeegg[:D]

Ostesuflè [:)]
Det er så syyykt godt med skinke i og loff ved siden av... Så det skal vi ha i morgen, i kveld skal vi til byen og forhåpentligvis spiser vi middag der [:D]

jeg skal bake focaccia brød og ha kylling med spekeskinke på. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Hjemmelaget chicken tandooroi.. kanoon godt... kjøper trandoori krydder fra santa maria blander det med matyoghurt, deler kylling i biter og legger de i en ildfast form og heller marinaden over, serveres med ris og salat.. kanooon godt..

Vet ikke om vi skal ha det i dag - men kan tipse deg alikevel.

Kylling fajitas - kyllingfilè med fajitas krydder
                     stek litt paprika og rød løk etterpå, så får du surret det litt inn i krydderet.

Fajitas lefser - Ha på salsa saus på lefsen, pluss ting du syns er godt. Jeg bruker masse mais og ost, har på kylling, paprika og løken.
Ruller de sammen å fester med 2-3 tannpirker (uten smak) Legges i ildfast form, eller i langpanne. Strø over litt ost over alle fajitasene.
I ovnen til osten er smeltet, og lefsene begynner å bli gylne..

Serveres med hjemmelaget guacamole, rømme, evt mere mais [;)], salta og hvitløksbrød.

SNADDER!!!!!!!!!!!!

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=12022 pleier å ha til meksikansk ris når jeg har fajitas og lignende [:D] denne er kjempegod, bare bytt ut tomatene med et glass salsa!!!

håper jeg får overtalt sambo til crispy chicken i kveld!!!! DET har jeg lyst på!!!!!

Vi skal ha sursøt wok med masse chilli og hvitløk så kanskje jeg blir fort frisk igjen [:D]

Jeg skal ha noe så fancy som pølser til middag[8D] Samboern er på jobb, og da gjør jeg minst mulig innsats på kjøkkenet! hehe[:)]

Tviler på at jeg kan inspirer deg så voldsomt, siden vi alltid spiser hjemmelaget pizza på fredager[8D] Men i dag skal jeg unne meg en brus, fortjener det etter å ha kranglet med NAV i dag igjen. Dessuten drikker jeg jo aldri brus, så jeg gleder meg[:D]

Her har vi spist laks, ris grønnsaker med pesto/rømmesaus...nam, nam[:D] Luksus å være to hjemme hele dagen. Eirik har vært på skitur med onkel, kusine og bestemor, jeg har vært på kafé en tur med vesla og samboer har ryddet litt hjemme. LUKSUS[:D]

Hjemmelaga pizza her også[:D] Og påskeegg til dessert[;)]

Back
Topp