Fredag skjer det

alexine

Elsker forumet
På fredag blir jeg satt igang, om det ikke skjer noe før da naturligvis... hehe.... Skal være på sykehuset halv ni, så innen helga bør jeg vel ha blitt mamma igjen[:D]

Dere som har blitt satt igang, vil dere fortelle litt om det? Er nysgjerrig på tid, hva som skjer og sånn... Ble helt tom når jeg var hos jordmor istad, og rakk ikke å spørre om særlig mye[&:] Er kjempespent og gruer meg litt....

her blei jeg satt i gang me en tab, fekk den halv 12 på kvelden og kl 5 sto riene på sek, det er veldig intenst. men det er forskjell fra person til person, av og til må mann 2 tab før det funka.
men som sakt når mann blir satt i gang så går det fortere enn normalt

Jeg fikk ballongkateter tirsdag 23.02. Dette skulle jeg ha til jeg ble lagt inn dagen etter kl 13.00. I det jeg gikk inn døren på sykehuset datt ballongkateteret ut, og dette tyder på at det har blitt større åpning[:)]

Fikk første modningspille kl 14, og da må du ligge stille i en time etterpå med ctg-registrering. Hvis ikke noe skjer innen 6 timer får du en ny pille. Det fikk jeg. Pillene skal gi deg rier.

Kl 02.00 var det ny sjekk og ny pille(trodde vi). Hadde avtalt med sambo at han kunne dra hjem og sove hvis det ble ny pille. Men ctg-en viste svake, men hyppige sammentrekninger og åpningen hadde kommet til 4 cm. Så da bestemte de seg for å ta vannet[:)]

Vannet ble tatt kl 04.00, og etter det haglet riene på. Snuppa var ute kl 12.45, 25.02
Det var min historie[:)]

Så kort fortalt kan de gi deg modningstablett hver 6 time i 2 dager(hvis det ikke virker før), så tar de vannet for å sette fart på ting(hvis ikke tablettene klarer jobben alene), og til slutt kan de sette deg på drypp etter vannet er tatt hvis du ikke får rier[:)]

Vannet mitt gikk, men ingen rier, så etter ca 72 timer så ble jeg satt i gang med 2 modningstabletter (4 timer mellom hver), og drypp ca 12 timer etter den siste modningstabletten. Var veldig intense rier og smerter, og det er vanligvis vondere og bli satt i gang enn at ting skjer naturlig. Men verd det, ja det er det. :)
Fra riene mine startet til hun var ute, så tok det ca 14 timer. :)

Jeg fikk ballongkateter søndagen klokken fire og første tablett mandagen klokken 15:30, 2 tablett mandag klokken 21:30, 3 tablett tirsdag 08:30, 4 og 5 tablett tirsdag klokken 14:30 og når klokken var 8 om tirsdags kveld så begynte riene å bli litt sterkere og når vannet gikk kvart på ni så begynte riene for fullt (styrtrier) og holdt på uten stopp til småen var ute 01:35 om natten. Jeg hadde hatt små rier på mandags kveld og tirsdag formiddag også men ikke skikkelige
Det kan gå fort og det kan gå lang tid. Uansett lykke til [:)]

Lykke tiiiil på Fredag Alexine [:D] endelig din tur :)

vannet mitt gikk om natta og dagen etter på kvelden måtte dem sette meg i gang pga fikk temp 37,9 og dem ville unngå feber. dagen etter tok dem resten av vannet, hva litt igjen og fikk drypp 2 timer etter men ble ikke noe mer åpning enn 4-5 cm. kl 21.30 bestmte gyn at må få ut babyen nu mistet hjertelyden, kl 21.39 hva leah født.

Eg blei satt i gang 12 dagen på overtid.
Var så rastlaus dagen før, og så sinnsjukt nervøs når vi kjørte til sjukehuset, så eg skal tenke masse på deg i morra:D

vi møtte på sjukehuset kl 08.00
Da tok de Blodtrykk, puls, temp, urinpørve og CTG-registering.
Og satt inn ei modningspille (må ligge en time i senga med den)
Pilla virka ikkje i det heile tatt på meg.. vi gikk ut å spiste middag og slappa av i mellomtida, hadde avtalt at vi skulle komme tilbake til sjukehuset klokka 14.00

kl 14.00: Ny CTG-registreing
15.00, ingenting hadde hendt og vesla hadde litt for rolig hjerterytme så de tok vannet.
Det var ikkje vondt i det heile tatt!
Etter ca 10 min kom riene, de begynte som murringer og økte på ut over ettermiddagen.
kl 16.30 hadde eg 3 cm åpning
kl 19.00 hadde eg 7 cm åpning
og kl 21.00 kom vesla ut[:)]

Eg hadde ikkje lyst å bli igangsatt, men i ettertid ser eg at det var heilt supert for meg!
Eg var på sjukehuset heile tida, omringa av trygge rolige jordmødre og leger som kontrolerte meg heile tida. og eg hadde den gode senga å klamre meg fast i.

Tenker i ettertid at det må vere forferdelig å ha SÅ vondt, og gå heime å trakke, og måtte inn og ut av bil osv...

Om igangsetting er vondere enn vanlig fødsel veit eg ikkje, for eg er førstegangsfødende. Det var heise vondt ja! Ingen kan vel si noke anna, men det er vel son det skal vere[;)]

Lykke lykke til!!

Jeg ble satt igang 2 uker før termin pga svangerskapsforgiftning.
*Fikk første modningstablett klokken 16.30. Merket ikke stort etter denne, men utover kvelden fikk jeg litt murringer.
*Kl. 20 var det ny CTG som viste at jeg hadde ganske jevne tak, uten at jeg kjente noe særlig til det. Skulle etter planen ha ny modningstablett kl. 22.30, men vaktlegene var opptatt og hadde ikke tid så ved midnatt ble det bestemt at jeg skulle få ny neste morgen istedet. På denne tiden hadde murringene i magen/ryggen tatt seg opp litt, men la meg for å sove.
*Kl. 02 hadde jeg regelmessige rier og det begynte å gjøre ganske vondt, men fortsatt ikke noe særlig til åpning. Ble kjørt til fødestue rundt kl. 03, og klokken 04.30 hadde jeg fortsatt bare 2 cm åpning.
*Kl. 05.10 hadde jeg 4 cm og riene haglet på uten pause. Kl. 06 hadde jeg 9 cm åpning, kl. 06.10 var det blitt 10 cm og kl. 06.19 kom lillegutt [:D]

Masse lykke til imorgen! [:D]

Takker for alle svarene[:D] Merkelig nok er jeg verken nervøs eller stressa for morgendagen, bare gleder meg og tenker "ENDELIG!" [:D]

Tusen takk for lykkeønskninger[:D] Hopper til sengs nå, og håper at tankene ikke kommer sånn at jeg får sovet og er litt uthvilt[;)]

Masse lykke til i dag [:)]

Da var endelig dagen kommet [:)] Masse lykke til i dag :)
Gleder meg til å høre oppdatering [:)]

lykke tiiil idag[:D][:D][:D] endelig din tur[:D][:D]

Back
Topp