Fredag og vi skravler

Anjalef

Gift med forumet
God morgen.

I dag tok vi drosje te bhg, altfor kaldt å trille i denne kulda i dag, over 11 minus. Dyrt med drosje ja.

Fyrt opp i ovnen, satt på tørketrommelen og vaskemaskina. Nå skal det bli varmt her.

Trur jeg skal finne senga igjen snart. Er trøtt og sliten.

Tven vår synger på siste verset, dårlig bilde på den.

Her og er det kaldt i dag! Det er bare fint at det er kaldt ute, men her blir det da så kaldt inne.. [&:] Var 13(!!!!!) grader i stua når vi sto opp.. Men fikk fyrt opp ovnen så nå er vi oppe i 15.. [8D] Nesten så Maren bare skal få beholde dressen på seg.. [:D] Vi er jo bare NØDT å få oss varmepumpe..
Sindre er på nissefest i barnehagen, men han blei rett og slett litt skremt når alle ungene kom ut og møtte han.. i nisseklær! [:D] Da begynte han å gråte og sa: "NEI JEG VIIIIIIIL!" Hehe.. Men det kom seg da, når han fikk gi pakkene til de ansatte.. (Hver sin innpakka Freia melkesjokoladehjerter..)
Så ellers i dag skal jeg prøva å få gjort litt i huset.. Skal ha alle tremenningene til Sindre her på søndag (og mammene deres) hvor vi skal bruke opp resten av pepperkakedeigene våre, og pynte de med melis og non stop osv.. Så avslutter vi med nissegrøt etterpå.. Blir kos.. [:)]

Huff, her er det også kaldt! Minus 10 er ganske kaldt her på vestlandet[&:] Vi som er vant med desembervær med regn eller sludd[8D] Bare såvidt min franske bil ville starte - og det hadde jo ikke vært noen krise for har kort vei til både skole og jobb sånn sett. Bare litt stress med alle tingene som skal med, for ikke å glemme barna[8D]

Nå sitter jeg og slapper av litt, men vurderer å ta en handletur for å kjøpe noen gavekort til de eldste "tantebarna" som skal ha julegave. Og så har jeg jo noen andre å kjøpe til også da. Vurderer å kjøpe noen fine klær til mannen - han trenger det[:D]

I kveld skal jeg lage pepperkakedeig tenkte jeg - den skal ligge kaldt til i morgen og jeg har LOVT at det blir pepperkakelaging da. Blir jo spennende å følge med på X-faktor også - selv om jeg merker at det blir litt mange fredager med synging og avstemming[8|]

Ha en finfin dag![:)]

Forresten har jeg lært meg en ny sang - Amalie hadde en godnatt-sang for dukka si igår og den lød så her: "Bæ bæ lille lam nå er dagen over, alle mus i alle land ligger nå å sover - bæ bæ lille lam nå er dagen over"[:D][:D]

13grader i stua var lite, vi har aldri under 20 vi. Bortskjemt jeg? Nei da. Er glad vi har peisen jeg, den varmer utrolig mye, pluss at vi har en liten varmeovn som sambo setter på når han står opp om nettene før han drar på jobb.

Nei nå skal jeg sove litt.

Vi brukte opp veden vår i går kveld.. hmm rart å ha vedovn! Er ikke helt kommet i det moduset med å ha ved i garasjen til en hver tid! hehe MEN nå har vi tent mange stearinlys.. og de varmer de også! [:D] Solveig våknet i natt kl 4.. hørte at hun sprang inn på rommet sitt igjen og slo på lyset. Så mannen hentet henne tilbake og så sovnet hun i vår seng. Vi sov til kl var 9 DET var herlig! Nå har vi juleferie så det er ingenting vi skal rekke! Eneste er at vi skal pakke i dag. Reiser til sørlandet for helgen.

Her er det også kaldt ute.. aner ikke hvor mange grader! For mannen har ikke fått opp den måleren vår enda! JA det er mannfolkarbeid! Nettopp fordi han har lovet meg at han skal gjøre det! [8D] 

Nå ser Solveig på barneTV.. (Ole brumm og tigergutt.. hehe). Aslak har et prosjekt med lekekassen sin! [:D] Og jeg pakker klær for helgen!

halloen!

ja, her er vi hjemme, både m og jeg.. vi driver og styrer litt til jul.. dte har vært litt mye å tenke på med eksamen og morfar etc.. at.. julen og følelsen av julehøytid har ikke helt kommet over oss enda.. og nå går jeg fortsatt i vakuum.. for begravelsen er ikke før tirsdag[&o][:(] syns det har vært sååå fryktelig vanskelig å vente...[&:] tung tid..

ja, nå er vinteren her.. herlig altså!! det er kaldt og godt! -12 ute, og det blir såååå friskt.. selv om det var litt kaldt ute da jeg leverte frøkna på nissefest.. (for jeg er ikke sånn superglad i å skrape is....[8D])

nå har jeg hatt litt lunsjpause.. så nå skal jeg opp igjen og få tatt siste rest oppe.. gjenstår å vaske rommet til malin, skifte sengetøy hos henne, og få ferdig gjesterommet.. eller iallfall det som skal bli hobbyrommet... i håp om at mamma kan sitte her en kveld slik at m og jeg kan komme oss ut å kanskje spise, kino etc..[:)] men mamma vil ikke være her sent om hun ikke kan sove over.. hun har ca en time hjem igjen herfra..[:)]

nei.. nå må jeg sparke meg bak og komme i gang igjen! kos dere i kulda jenter!! det herlige med det er jo at vi mest sannsynlig får hvit jul...................... åh herlige vinter!![:D][:D][:D]

Hallo damer

Da var fredagen og helgen her igjen. Jeg gruer meg litt fordi jeg fortsatt er så sliten og Frida har våknet veldig mye i natt og er helt sikkert utslitt. Vi har tenkt å hente henne tidligere i barnehagen i dag i håp om at hun har litt energi igjen til resten av dagen. Jeg har vært en tur på hs. Nå er mannen på søppelfyllinga og tømmer hengeren mens Maja og jeg sløver på sofaen. Senere skal jeg og Frida se om vi får baket loff til jul.

Herlige Amalie. Det er sikkert to timer siden jeg leste om sangen hennes og jeg har tenkt mye på den.[:)] Supersøt!

tiden mellom dødsfall og begravelse er veldig tøff. Det syntes jeg var den verste tiden da jeg mistet morfar i februar også. Jeg håper det føles lettere for deg etter begravelsen også, trillemor.

God helg alle sammen!

Her er det ikke mer enn -6,5 idag. Men det kjennes mye mer ut [&:]
Sambo tente opp i iovnenn før han og Linnea dro i mårres, men så ¨sov jeg leeeeenge,
og nå må jeg fyre opp igjen [&:] Jeg er IKKE flink til det [&o]
Men en, jeg får bare prøve igjen. MÅ jo ha det varmt her til gullet kommer hjem

Da de skulle gå idag, så fikk jeg kos og nuff...som vanlig. Men da de skulle ut døra, så
snudde ho seg og sa: gla' i dæ!
Jeg ble så overraska og glad, at tårene sto i øynene mine
Ho sier det jo hver dag, men ikke sånn på eget initiativ. Da sier ho det når vi sier det først.
Gjett om det var noe som varma et mammahjerte i kulda da!!!!!!!!

Ellers skjer det lite her idag. Skal lage ferdig gavene til de ansatte i bhg. og lage middag.
Det er det tror jeg...

Ha en super dag alle sammen [:D]

Actrine: er det til oss dere kommer? [:D]
Kan rydde på gjesterommet altså...[:D]

Trillemor: ikke lett å komme i stemning og kose seg når det er som det er [:(]
Men jeg håper dere kan komme i stemning etterhvert. Det er jo tida frem til
begravelsen som er det verste syns iallefall jeg.
Masse lykke til! Klemmer til deg [:)]

Back
Topp