Ja, menn går også på Roede-kurs! Men vet ikke om det pleier å være litt flere kvinner enn menn. Jeg har bare bra ting å si om kurset, egentlig er det vel sunn fornuft (og helsedirektoratets anbefalinger) som gjennomsyrer alt. Fokuset er ikke bare på vektnedgang, men på et sunt liv generelt. Man kan sikkert gå ned mye i vekt uten å spise så mye grønnsaker eller drikke så mye vann, spise av det sunne fettet, få i seg nok magre melkeprodukter osv., men på Roede-kurset er det en viktig del av pakka. Jeg ser at jeg egentlig alltid har spist sunt, ,men at jeg har spist mye annet i tillegg.. og at jeg ikke alltid har nådd opp i så mange antall gram grønnsaker som det anbefales. Nå spiser jeg alltid 200 gram gulrøtter i tillegg til alle grønnsakene vi har til middagen, da vet jeg at jeg får nok.
Jo, Luna vrir på haka si på noen bilder og det stemmer sikkert at Alma gjør det og. Luna gjør det helt klart på dette bildet. Jeg synes også de ligner, har i grunnen syntes det lenge, samtidig er de ganske ulike og. Men i kroppsform er de omtrent identiske (lengde og vekt er omtrent helt likt, ser jeg på helsekortene- Luna var litt rundere de første mnd. da hun bare fikk morsmelk, men nå er hun like tynn som Alma var selv om hun spiser veldig, veldig bra. )
Akkurat nå hører jeg dem fra rommet til Alma, til tider kan de kose seg så veldig i hverandres selskap. Jeg vet det ikke er noe farlig der inne (alle små deler/leker er ryddet bort), så jeg lar dem være litt alene. Hører Alma småprater, og Luna kommer med fornøyde lyder, og kan tenke meg at Alma holder på med sitt mens Luna holder på med noe annet. Men de er begge to så glad for å hverandre i nærheten.. De gangene Luna krabber ut, kommer Alma ropende etter "Luna, kom tilbake, jeg vil ikke være her inne alene!"