Fredag og ny helg :)

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Heihei! :) Hva gjør dere på i dag da?

Jeg har hatt den beste dagen på lenge. Sov 14 timer i natt, og selv om jeg var trøtt fremdeles da jeg ble vekket, så har jeg hatt masse energi resten av dagen. Det har vært strålende sol, og jeg har vært ute og gått tur i bare t-skjorte.Våren og finværet har lokket fram flere nabobarn enn jeg visste at vi hadde, så nå er det alltid noen på lekeplassen som Felix kan leke med. På toppen av det hele så skåret lillesøster elendig på en hørseltest i dag. Det er flott, for nå blir hun henvist til mer hjelp. Håper det kan fikses med dren i ørene, men ellers er vi blitt lovt spes.ped. dersom ikke språkproblemet hennes løser seg. Til slutt så har Felix og jeg bakt togkake til min noe forsinkede bursdagsfeiring i morgen. Alt i alt en helt fantastisk dag.
 
For en herlig dag :-) Vi har også hatt det bra! Startet dagen med sv.skapskontroll og henvisning til hudlege pga det hersens utslettet! Håper de kan finne ut hva det er! Og så var vi med søs og sønnen på vegmuseet i kikket på kjøretøy og ruslet ute i sola :) i ettermiddag har vi hatt kaffe-/lekebesøk og Teodor er nå på badet, litt på overtid! Håper han sover godt i natt, for de to siste nettene har jeg sover dårlig pga kløe! I morgen er det tid for siste tur i Vinterparken med Ann Helen og gutten hennes, det blir veldig koselig :-))
 
Så godt med en dag da alt føles bra

Her har jeg vært på 6 ukers kontroll etter fødsel og alt var bra. Svigermor passet begge jentene så lenge, så jeg fikk meg en tur ut alene :)

Ellers har jeg pleiet en syk Amelia og ikke fått gjort så mye annet i huset.....

Skulle ha vasket her, så det står på planen i morra :)

God helg :)
 
Så fint med en sånn dag, Sukkertopp! Så mange timers søvn hørtes fantastisk ut! Jeg skulle hatt det samme, tålmodigheten min er tynnslitt om dagen pga dårlig søvn. Alma tester oss en del om dagen, det er noe hele tida. Som at hun ikke vil ha på yttertøy når vi skal ut, skal herje med Luna akkurat når Luna f.eks. skal spise, omtrent uansett hva det gjelder så vil hun noe annet enn det jeg og pappaen vil og bestemmer. Så da blir det så mye unødvendig tid som går med. I dag gikk vi lang tur, men vi kunne jo ikke gå ut før hun gikk med på å kle seg godt nok, så det tok sin tid før vi var ute av døra. Da vi kom hjem, var planen å sitte på terrassen og drikke saft (en sjeldenhet her) og spise litt "snacks" (fiskekaker, gulrøtter og fuet (en type spansk pølse). Da ville hun ikke ha på seg verken bukse utenpå strømpebuksa eller jakke... men det ordner seg jo alltid til slutt. 

Vårsola er deilig, da! :) Vi koste oss veldig på tur og på terrassen!

Flott med den hørselstesten da, så vil Anna få den hjelpen hun skal ha. God bedring til Amelia, og håper dere finner ut av utslettet, Fru H! 

Ellers så er jeg ferdig med Roede-kurset, resultatet ble 10,9 kg, jeg er så glad og håper jeg klarer å holde vekta. Skal gå på hold vekten-kurs en gang i måneden. 

Må vise et bilde av Alma og Luna som jeg tok på fredag. Det var en veldig bra dag da alt gikk supert på ettermiddagen, selv om pappaen for en gangs skyld ikke kom hjem før de hadde lagt seg: 
 
God bedring til Amelia! :)

Håper du finner ut av det utslettet Fru H.

almara: Wow, 10,9 kg er kjempemye. :) Gratulerer! Går det menn også på Roede-kurs? Jeg har en som ikke riktig når målene sine på egen hånd...

14 timer søvn er helt fantastisk. Jeg var totalt utslitt av søvnmangel, og gikk og la meg rett etter middag. Lurer på å gjøre det oftere. Vi er også inne i en periode med mye testing. Det kan være slitsomt når det står på, og som du sier tar det mye unødvendig tid.

Nydelig bilde av jentene sammen. Begynner Luna å bli litt mer lik Alma? Kan jeg spørre om noe helt rart? Tar Luna haken litt til ene siden når hun smiler på det bildet? Anna gjør så ofte det, ser det på tennene hennes, så når jeg så bildet lurte jeg på om det er vanlig. Mulig det bare er lyset som lurte meg på bildet ditt.
 
Ja, menn går også på Roede-kurs! Men vet ikke om det pleier å være litt flere kvinner enn menn. Jeg har bare bra ting å si om kurset, egentlig er det vel sunn fornuft (og helsedirektoratets anbefalinger) som gjennomsyrer alt. Fokuset er ikke bare på vektnedgang, men på et sunt liv generelt. Man kan sikkert gå ned mye i vekt uten å spise så mye grønnsaker eller drikke så mye vann, spise av det sunne fettet, få i seg nok magre melkeprodukter osv., men på Roede-kurset er det en viktig del av pakka. Jeg ser at jeg egentlig alltid har spist sunt, ,men at jeg har spist mye annet i tillegg.. og at jeg ikke alltid har nådd opp i så mange antall gram grønnsaker som det anbefales. Nå spiser jeg alltid 200 gram gulrøtter i tillegg til alle grønnsakene vi har til middagen, da vet jeg at jeg får nok. 

Jo, Luna vrir på haka si på noen bilder og det stemmer sikkert at Alma gjør det og. Luna gjør det helt klart på dette bildet. Jeg synes også de ligner, har i grunnen syntes det lenge, samtidig er de ganske ulike og. Men i kroppsform er de omtrent identiske (lengde og vekt er omtrent helt likt, ser jeg på helsekortene- Luna var litt rundere de første mnd. da hun bare fikk morsmelk, men nå er hun like tynn som Alma var selv om hun spiser veldig, veldig bra. )

Akkurat nå hører jeg dem fra rommet til Alma, til tider kan de kose seg så veldig i hverandres selskap. Jeg vet det ikke er noe farlig der inne (alle små deler/leker er ryddet bort), så jeg lar dem være litt alene. Hører Alma småprater, og Luna kommer med fornøyde lyder, og kan tenke meg at Alma holder på med sitt mens Luna holder på med noe annet. Men de er begge to så glad for å hverandre i nærheten.. De gangene Luna krabber ut, kommer Alma ropende etter "Luna, kom tilbake, jeg vil ikke være her inne alene!" 
 
Nydelige søstre altså! Og gratulere så mye almara! Du har vært så flink :-) I dag har vi en slapp dag etter mye uteaktivitet i går :) koteletter til middag og det tar fort to drøye timer å lage, så da slapper vi av inne i dag :)
 
Hmm, kanskje jeg skal anbefale ham et slikt kurs neste gang han sier noe. Kan det gi motivasjon for dem som ikke har helt nok selvkontroll også? :P Vi spiser sunt hjemme, så dersom noen ønsker å gå ned i vekt, så må bare noen slutte å spise 5 wienerbrød selv om han har 5 møter på rappen. Eller ikke forsyne seg med softis og popcorn i alle pausene selv om det serveres på seminar. Ny jobb ga nye problemer...

Anna har to tenner nede slik som Luna, så da ser jeg så godt når hun smiler at hun tar haken ut til siden. Felix har aldri gjort det, så jeg lurte fælt på om det var normalt eller ikke. (Anna var så skjev som nyfødt, så jeg lurte på om noe hang igjen.) Fint å høre at andre kan gjøre det av og til også.
 
Back
Topp