Fredag og HELG..........prat i vei

Aner ikke hvorfor jeg sitter her[8D], burde vært til sengs for lengst[8D][:D]

Jeje... i morgen skal jeg levere mini i bhg, hjem igjen å pakke klær tl meg og han... Så på skolen i 12 tiden. Kjører å henter mini når jeg er ferdig og rett til snille mamsen som skal kose seg litt med mini så mor kan gå på jentekveld[:D][:D][:D] Hadde jeg bare visst hva jeg skal gå med... ikke bare bare å pynte seg i denne kulden![8|][&:][:D] Kommer vel på noe i morgen![:)]

Ha en flott fredag jenter!![:D][:D][:D]

mårnings!

her er det forsatt ca -20. trodde det var meldt mildere i dag, men neida...

jobber til 15 i dag så er det helg[:D]

var ei jente på jobben som fikk frostskader i går[:(] syns såå synd på henne, hun er bare 3 år og så nett[:)] så ha på kuldekrem på ungene og krev at de ikke skal ut i -15!!!

*borte*

Sånn starta dagen her. Bakepulver OVERALT! De hadde masse i håret sitt også, så ut som om de hadde hvitt hår. Så nå har de dusja, og jeg har vaska gulv. Nå skal vi snart spise en etterlengtet frokost.

Ingen store planer i dag. Er ganske gåen etter natta. Tobias holdt hylekor vel og lenge, før vi ble lei og gav han paracet. Er vel noen tenner på gang igjen... Skal vaske hus i dag da, det trengs! Også får vi noe å gjøre, ute er det jo bikkjekaldt enda. Skal bli varmere i løpet av morgendagen MaRtE! [:)]

Ha en fin fredag alle sammen! [:)]

Hehehe.. herlig Skrållan!!![:D][:D] Kan le når jeg sitter på denne siden av pc`en og slipper å vaske så tidlig på morgenen[8D][:D]

ORIGINAL: Delia

Hehehe.. herlig Skrållan!!![:D][:D] Kan le når jeg sitter på denne siden av pc`en og slipper å vaske så tidlig på morgenen[8D][:D]

hehehe, som jeg skulle sagt det selv! [:D]
Det finnes forøvrig bilder av lillebror og meg i samme positur, bare med to kg mel. Det var visst festlig første gangen, men ikke andre, sier mamma... [8D][:D]

ORIGINAL: papayamammaen

ORIGINAL: Delia

hehehe, som jeg skulle sagt det selv! [:D]
Det finnes forøvrig bilder av lillebror og meg i samme positur, bare med to kg mel. Det var visst festlig første gangen, men ikke andre, sier mamma... [8D][:D]

Jeg kan sikkert le av det i morgen jeg og, i dag passa det bare litt dårlig! [8D][:D]
Det finnes bilder av meg og tvillingsøs i samme situasjon også, med mel hos oss også! [:)] Vi gjorde det bare en gang da, hehe!

Sånn, nå har jeg vært husmoremne, og vaska kåk! [:)] Skal legge på senga til Tobias nå, Ida sin og vår tar jeg i kveld. Skal plutselig på jobb kl 16-19 nemlig, så rekker ikke gjøre alt før. Tobias traver rundt her med feber, må vel måle hvor mye etterpå her. Nå er det lunsj, før jeg skal dusje og fikse meg mens lillebror sover - forhåpentligvis... 

ORIGINAL: suki

I morgen er det lønning. (Håper jeg ihvertfall siden lønningsdagen faller på søndag).

Noen som har den reflex-utejakka som er rosa med masse hjerter på? Fornøyd? (Finnes bukse til den også).
Lurer på om jeg skal kjøpe sånn til begge jentene til å bruke til og fra barnehage, når vi skal handle osv.
Meeeeeeeeeeen veldig usikker. Den virker litt tynn. Perfekt i vanlig vintervær siden man da ikke svetter ihjel inne i bilen. Men i dette været blir den vel altfor kald, selv med tykk genser inni?! [&:]

ja den jakken har faktisk Heidi og fram til nå er vi fornøyde. Vi bruker den til handling og tur/retur barnehagen

Da er N kommet fra pappaen sin og levert blid og fonøyd i bhg, i følge pappaen. Jeg har tatt sol, handlet mat og spist mat. Snart skal den første skoleboken åpnes....snart...... Ellers skal jeg trene kl kvart på seks tenker jeg for da er det Happy friday-spinning og det er faktisk ganske ok[:)][:)] Ellers er planene for kvelden å kose meg med god mat sammen med favoritt-gutta mine, og gjøre så lite som mulig.

I morgen skal vi stå på ski på Tryvann tenkte vi. N må jo få teste slalomskiene han fikk til jul. Skal visst bare være -8 grader i morgen og det er akkurat passe kaldt.

Har vel egentlig lovet ei venninne å hjelpe til med flytting i kveld og men tror ikke hun har fått tak i bil med hengerfeste eller lastebil så da utgår forhåpentligvis det. Ikke fett å flytte i - 23 grader[&:]

er møkkalei kulden no, kan godt ligge på mer sånn ca -10 istedet for -20. Er jo så mye problem med bilene jo.
Idag må vi starte min bil også da vi tenkte å kjøre to biler til gården idag. Det pga gubben skal bli igjen lengre på søndag enn hva jeg vil med ungene. Faren er sykmeldt nemlig og da vil gubben hjelpe til med fjøs om kvelden også. Og det blir litt for seint for ungene som skal tidlig opp på mandag igjen.
må vel begynne å pakke snart tror jeg. må finne en del ullklær bl.a. Er mye kaldere rundt om i huset på en trønderlån enn i vanlig hus.

ORIGINAL: Looney

Da er N kommet fra pappaen sin og levert blid og fonøyd i bhg, i følge pappaen. Jeg har tatt sol, handlet mat og spist mat. Snart skal den første skoleboken åpnes....snart...... Ellers skal jeg trene kl kvart på seks tenker jeg for da er det Happy friday-spinning og det er faktisk ganske ok[:)][:)] Ellers er planene for kvelden å kose meg med god mat sammen med favoritt-gutta mine, og gjøre så lite som mulig.

I morgen skal vi stå på ski på Tryvann tenkte vi. N må jo få teste slalomskiene han fikk til jul. Skal visst bare være -8 grader i morgen og det er akkurat passe kaldt.

Har vel egentlig lovet ei venninne å hjelpe til med flytting i kveld og men tror ikke hun har fått tak i bil med hengerfeste eller lastebil så da utgår forhåpentligvis det. Ikke fett å flytte i - 23 grader[&:]

Ikke for å mase på deg men les linken min du som handler om unger og kulde.....

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article533377.ece

Da har jeg vært på akupunktur igjen, så får vi se. Har to timer neste uke også.

Nå skal jeg legge meg på sofan å sove litt. Jeg sover jo ikke om natta pga denne jævlige halsbrannen og div andre vondter. I natt ga jeg opp senga kl. 04.00 og gikk ned på sofan sånn at jeg kunne prøve å sove mer sittende. Det funket i en time men så ble sofan for ubehagelig for bekkenet og jeg måtte opp i senga igjen. Sov da fra 06.00 til 08.00 når Hannah våknet....[&:] Dvs at jeg fikk hele 3 timer søvn i natt![&o] I går natt var det 3,5 time sammenlagt...... Slitsomt!

Huff, McBaby, jeg føler med deg!! Husker selv hvor tungt det var på slutten med minimalt med søvn. Håper han kommer ut til dere snart!! [:)][:)]

ORIGINAL: buffi

Har lest den tidligere ja[:)] Men når jeg hører om småbarn tenker jeg fo det første på de som er mindre enn N. Vi har da vært ute i 8 - 10 minus før uten problemer. Kan jo ikke være inne hele vinteren heller, tenker jeg. Og som jeg skrev er det spådd - 8 grader der på værmeldingen i går. Og på nettet nå står det -6 grader og sol. Bedre skivær enn det får man ikke.

Barna på stor-avdeling (der N går i bhg) har faktisk vært en liten tur ute hver dag denne uken de. N har ikke vært hverken kald eller noe og sier selv han har koset seg ute[:)][:)]

Nå blander jeg meg litt....[;)]
Men jeg kommer jo fra det høye nord og hvis man skulle fulgt de rådene der så hadde det jo ikke vært en eneste unge ute mellom november og mars.
Det er helt greit å sette fokus på at unger tåler mindre kulde enn voksne men jeg syns de overdrev litt i den artikkelen.
Da jeg gikk på barneskolen så hadde vi en grense på -20 grader for å få lov å være inne i friminuttene, da gikk også alle barna til skolen. Vi tok ingen skade av det og var ikke mer syke enn andre.
I lillemors bhg så er de ute til ca -15 (hvis det ikke blåser da), men ikke så lenge om gangen. Og da har de sånne løpekonkuranser for å holde alle barna i bevegelse hele tiden. [:)]
Tror man må se det litt an å heller være flinke å følge med de små og kjenne etter at de ikke er kalde mens de er ute.

....og så skiller ihvertfall jeg på babyen og treåringen min [:)]

Og som det står her:"tåler friske barn som er kledd godt nok helt ned til - 30".

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article412947.ece

Og er man ute og kjører slalom så har vi alltid ull innerst alle mann. Og går inn og varmer oss og slapper av med jevne mellomrom[:)]

Finnes ikke det spor bekymret for å stå på ski i 6- 8 minus og sol nei[:)][:)]

ORIGINAL: McBaby

Nå blander jeg meg litt....[;)]
Men jeg kommer jo fra det høye nord og hvis man skulle fulgt de rådene der så hadde det jo ikke vært en eneste unge ute mellom november og mars.
Det er helt greit å sette fokus på at unger tåler mindre kulde enn voksne men jeg syns de overdrev litt i den artikkelen.
Da jeg gikk på barneskolen så hadde vi en grense på -20 grader for å få lov å være inne i friminuttene, da gikk også alle barna til skolen. Vi tok ingen skade av det og var ikke mer syke enn andre.
I lillemors bhg så er de ute til ca -15 (hvis det ikke blåser da), men ikke så lenge om gangen. Og da har de sånne løpekonkuranser for å holde alle barna i bevegelse hele tiden. [:)]
Tror man må se det litt an å heller være flinke å følge med de små og kjenne etter at de ikke er kalde mens de er ute.

ORIGINAL: papayamammaen

....og så skiller ihvertfall jeg på babyen og treåringen min

AMEN[:D][:D]

Hohohoho skrållan![:D][:D][:D] Søte små barn! [:)] (skjønner at det ikke er like morro midt på morran)[8D]

Ååå Looney, vi skal også på Tryvann en helg, se om mini liker det - må leie da!

McBaby - ikke noe særlig å gå sånn, får håpe du plopper snart og alle vondter forsvinner - sender litt fødestøv

Back
Topp