Fredag og helg! :D

Er det bedre å heller gi litt most gulerot enn grøt? Jeg har virkelig ikke peiling, har ikke tenkt å gi henne noe, men bare lurer:-)
Jeg må bare hoppe inn her å si at det ikke er så vanlig at de små får mageknip av den minste ting. De fleste babyer tåler overgangen fra melk til fast føde veldig godt :) at mange av babyene her på forumet ikke tåler verken det ene eller andre er nok bare en litt rar tilfeldighet. Så, ikke vær redd for å begynne med grøt eller å introduserer smaker! Storebror her i huset elsket grøt, fikk ikke vondt i magen av noe og hadde ingen problemer med å bli matet med skje. Han ble ammet ved siden av. Ingen av babyene til mine venninner har hatt særlig problemer med fast føde heller.

Det er anbefalt å fullamme til 6mnd, men introduserer forskjellige smaker fra 4mnd. Ikke vær redd :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Jeg må bare hoppe inn her å si at det ikke er så vanlig at de små får mageknip av den minste ting. De fleste babyer tåler overgangen fra melk til fast føde veldig godt :) at mange av babyene her på forumet ikke tåler verken det ene eller andre er nok bare en litt rar tilfeldighet. Så, ikke vær redd for å begynne med grøt eller å introduserer smaker! Storebror her i huset elsket grøt, fikk ikke vondt i magen av noe og hadde ingen problemer med å bli matet med skje. Han ble ammet ved siden av. Ingen av babyene til mine venninner har hatt særlig problemer med fast føde heller.

Det er anbefalt å fullamme til 6mnd, men introduserer forskjellige smaker fra 4mnd. Ikke vær redd :)

Det har du sikkert rett i ja:-) Jeg tror hun skal få litt velling i kveld av holle sin risgrøt, hun er sulten fremdeles etter kveldsmåltidet, prøvde å gi henne morsmelk som jeg hadde frosset ned, og det spiste hun enda hun har fått begge puppene. Men dette har skjedd sånn plutselig føler jeg, eller så er det bare jeg som ikke har forstått det, for jeg har hatt for mye melk før :(

Det har du sikkert rett i ja:) Jeg tror hun skal få litt velling i kveld av holle sin risgrøt, hun er sulten fremdeles etter kveldsmåltidet, prøvde å gi henne morsmelk som jeg hadde frosset ned, og det spiste hun enda hun har fått begge puppene. Men dette har skjedd sånn plutselig føler jeg, eller så er det bare jeg som ikke har forstått det, for jeg har hatt for mye melk før :(
Er ikke sikkert du har lite da, de fleste barn spiser om de får flaske :)

Det har du sikkert rett i ja:-) Jeg tror hun skal få litt velling i kveld av holle sin risgrøt, hun er sulten fremdeles etter kveldsmåltidet, prøvde å gi henne morsmelk som jeg hadde frosset ned, og det spiste hun enda hun har fått begge puppene. Men dette har skjedd sånn plutselig føler jeg, eller så er det bare jeg som ikke har forstått det, for jeg har hatt for mye melk før :(
Du kan jo blande morsmelk i grøten, så blir det enda mildere for magen :) hvor gammel er hun?

Du kan jo blande morsmelk i grøten, så blir det enda mildere for magen :) hvor gammel er hun?

Hun er 4 mnd og fire dager:-)

Jeg hadde prøvd litt tynn grøt :) men ikke på kvelden i første omgang.. Greit å se hvordan hun reagerer utover dagen!

Jeg hadde prøvd litt tynn grøt :) men ikke på kvelden i første omgang.. Greit å se hvordan hun reagerer utover dagen!

Nei sikkert ikke lurt om kvelden i første omgang nei, vi får se vipper litt frem og tilbake kjenner jeg:-)

Er ikke sikkert du har lite da, de fleste barn spiser om de får flaske :)

Nå tror jeg at jeg har funnet ut hva det er som gjør henne så desperat om kvelden og natta, hennes første tann holder på å bryte ut, liten spiss som har brutt frem, hun ville sikkert ha trøstepupp tenker jeg:)
Så godt, ble litt redd for at det var for lite mat til henne jeg:)

Nå tror jeg at jeg har funnet ut hva det er som gjør henne så desperat om kvelden og natta, hennes første tann holder på å bryte ut, liten spiss som har brutt frem, hun ville sikkert ha trøstepupp tenker jeg:)
Så godt, ble litt redd for at det var for lite mat til henne jeg:)

Er vanskelig å si helt sikkert, men kan være tanna ja =)
Her er vi vant til mye pupping på kvelden :p

Er vanskelig å si helt sikkert, men kan være tanna ja =)
Her er vi vant til mye pupping på kvelden :p

Det er jeg også, men hun har virket fornøyd før og sovet godt om natta:-)
Tror jeg venter litt med den vellinga/grøten for å se an om det kan være den tanna:-)

Blir hun like mett av det:)?
jada, mat er mat vettu. Vi blir jo like mette uansett hva vi spiser ;) Og det er jo godt med næring i grønnsaker også! Målet er å komme opp i en full porsjon grønnsaker med mm i som kan erstatte den mme vi nå gir for å supplere mm de dagene jeg har lite melk ;) Ser at når hun har fått gulrotmos kan vi fint vente 3,5 timer før jeg gir flaske, mot 3 timer til vanlig. Og det er på bare 1ts gulrot sammen med melkeflaska ;)

jada, mat er mat vettu. Vi blir jo like mette uansett hva vi spiser ;) Og det er jo godt med næring i grønnsaker også! Målet er å komme opp i en full porsjon grønnsaker med mm i som kan erstatte den mme vi nå gir for å supplere mm de dagene jeg har lite melk ;) Ser at når hun har fått gulrotmos kan vi fint vente 3,5 timer før jeg gir flaske, mot 3 timer til vanlig. Og det er på bare 1ts gulrot sammen med melkeflaska ;)

Her går det to timer mellom hver gang hun skal ha pupp hele dagen, noen ganger en time, det har blitt helt ekstremt, var ikke slik før:-)

Skjemating er heller ingen problem her, hun skjønte med en gang hva den skal brukes til og gaper nå velvillig til den :) ...hun reagerer bare dessverre på mye av det hun får på skjea :p :oops: Derfor gir jeg nå kun en ting en periode, og når hun passerer 6 måneder skal jeg variere på hva hun får :) Nå gaper hun også hver gang jeg tar ei tugge med noe på gaffel eller skje, stakkars liten! :oops:

Her går det to timer mellom hver gang hun skal ha pupp hele dagen, noen ganger en time, det har blitt helt ekstremt, var ikke slik før:)
Sånn blei det med Hermine når hun kun ville ta en pupp i slengen, begynte så å pumpe og hun fikk melka fra begge sidene i ett måltid på flaska. Etter det har hun begynt å spise hver 3.time for da blei hun skikkelig mett ;)

Sånn blei det med Hermine når hun kun ville ta en pupp i slengen, begynte så å pumpe og hun fikk melka fra begge sidene i ett måltid på flaska. Etter det har hun begynt å spise hver 3.time for da blei hun skikkelig mett ;)

Hadde hun bare tatt den flaska, men akk:-) Prøver med kopp og sprøyte men blir mye svinn desverre.

jeg blanda mm i grøten...hjalp ikke på magen :( Men skal gjøre det nå når jeg skal prøve på nytt med grøt om en måned, blir jo mer næring å i den da tenker jeg! :) Blander for øvrig mm i gulrotmosen for å tynne den litt ut, og det hjelper nok også på fordøyelsen! :D

Back
Topp