Fredag-helg!!

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Da var det fredag og straks helg[:)] Jeg har vært og sett på Mina gå i Luciatog. De er så søte alle sammen i hvite kjoler, glitter på hodet og lys i hånden[:D] Mina synes det var stas at jeg var med[:)]

Nå sitter jeg på skolen og skal lese til eksamen sammen med 2 andre fra klassen. I håp om vi blir litt klokere alle sammen[8D] Begge er litt forsinket, så jeg sitter og venter..

Ellers skal Mina til pappaen sin i ettermiddag, så vi toger til Oslo. Jeg blir over hos mamma, da julebordet er i morgen. Gidder ikke å reise frem og tilbake. Så får jeg lese litt til eksamen hos mamma i stedet.

Hva skal dere idag??[:)]

God morgen - så koselig med luciatog i barnehagen da - vi hadde i går kveld på julefesten vi - den var stor suksess!

August sitter i vippestolen og kikker på meg - jeg spiser litt frokost. Skal straks kle på oss, så fyker vi ned i sentrum en tur - må handle de siste gavene som skal med posten, for fristen for å sende går ut på onsdag.

Ellers blir det vel en liten kafetur tenker jeg, ingen andre planer for dagen

I dag var Sindre storfornøyd med å få gå i barnehagen.. [:D] Han elsker virkelig å være der han! Men det er jo bare bra da.. [:)]
Maren har fått et merkelig "sår" på lillefingeren sin i dag.. [&:] Jeg aner ikke hva det kan være.. Mulig hun har klemstra seg eller noe altså.. Det er rødt og litt hardt.. Hmm.. Får bare se om det blir bedre eller verre utover helga..

I dag kom lønna.. Meeeeen.. Mesteparten går jo rett ut igjen, så så veldig mye å rope hurra for er det jo ikke.. [:D]

Kl 13.30 i dag skal jeg på forhandlingsmøte.. Vi forhandler turnusen hver 6.uke, og jeg må jo være med nå siden vi forhandler for den turnusen jeg skal begynne i i januar.. Nå er det straks ubønnhørlig slutt!!

Nå skal jeg se på at Air Force One tar av fra Gardermoen.. [8|] Syns liksom ikke jeg har fått sett nok av Obama de siste dagene.. [8D]

Hei å hå - endelig fredag!

Om noen timer er det endelig helg! Fikk også lønn idag - men herlighet så fort den forsvinner ut igjen når man skal handle mat[&:] Handlet noen småting i tillegg, men ærlig talt da. Men, det skal nå sies at jeg handlet litt glutenfrie/melkefrie matvarer og det koster flesk[>:] Et glutenfritt brød f.eks koster nærmere 60 kr - da er det ferdig oppskjært. Må bli litt flinkere å gi glutenfri frokost til datteren min nå, for vi har vært litt lite flinke med å holde det - og det merkes faktisk på jenta[&o].

Var innom skolen for å se på noen papirer ang PPT - de vil helst ha en ny vurdering av jenta vår. Kjenner jeg blir litt lei meg når jeg får høre det jeg egentlig vet - at hun ikke når målene sine i noen fag[&o] Og det som fungerer best - enetimer med assistent - har de jo ikke råd til å ha så mange av. Og hun bør jo ha oppfølging i alle fag. Det skal ikke være lett![&o] Dette gjelder jo jentas framtid![>:]

Nå skal jeg snart dra på jobb - og håper det blir en god dag der.

Ha det fint alle sammen![:)]

Hallo damer. I dag blir det nok så vi tar det rolig siden Frida kommer hjem sent i kveld/tidlig i natt. siden søvnproblemene hennes er så ille så tror jeg det er lurt at vi sørger for å stille med full batterikapasitet til hun kommer. Jeg har sagt at hun skal få sove sammen med meg i natt, og jeg sover elendig når jeg må dele seng med noen, særlig sånne som er nærgående. Men men. Frida trenger meg, så jeg vil gjerne gi henne litt ekstra en natt eller to.

God ettermiddag

Her startet dagen med at jeg og Amalie forsov oss til luciafrokost og luciatoget[:(] "Det går bra mamma" sa hun, så jeg får håpe det. Og hun som gledet seg sånn...
Men nå er hun i barnehagen, håper hun er fornøyd med det. Ei uke siden sist hun var der.
Nå stresser jeg egentlig litt, skal på jobb klokken 15, og bussen min går om 15 minutter og jeg har ikke ordnet meg eller spist enda.. Får håpe det er litt middag igjen på jobb[;)]

I morgen og på søndag er det FRI[:D] Da blir det julegaveinnkjøp og forhåpentligvis så kommer vi hjem med en oppvaskmaskin og. Er møkklei av å stå og vaske opp for hand. Det tar jo sånn tid...

Ha en fin fredagskveld jenter[:D]

Vi startet dagen med lucia tog i bhg, så koselig! Etterpå sovna Sara og da var jeg på trening og på "velvære" Deilig. Etterpå har jeg ikke gjort noe særlig, men skal i 4 årsdag til nevøen min kl 5. Håper at alle sovner i rimelig tid i kveld, så kanskje det blir en film eller no[;)]

Her startet helgen med sykehus for Aslak sin oppfølgingsavtale på allergologisk pol. på barneklinikken. De skulle se på virkningen av astma-medisinen. Som har vert ganske god! Solveig har urolige dager for tiden og fikk fri fra bhg for å bli med Aslak på kontroll. Hun ble roligere av det til tross for at jeg brøt sammen da legen mente at det ikke var noe å bekymre seg for siden han la så bra på seg. Nå er det ikke hun som bærer han hver kveld/natt. Nå er det ikke hun som er utslitt av for lite søvn. Jeg ba henne med hjem for å oppleve det selv, og da fikk pipa en annen lyd![&:] Hun beklagde at hun ikke forstod med en gang hvordan vi har det! TRAGISK og lite profft spør du meg. Hun var mer opptatt av å tro at jeg bare gir melk fordi vi ikke gidder å ta kampen med fast føde! Hun innså tilslutt at grunnen til hans fornøyde smil og fine vektkurve skyldes en enorm innsats fra oss foreldre... Kjenner det provoserer meg at en legen kan sitte å si at det er dårlig uvane fra Aslak sin side at han ikke vil ha mat, sove godt osv.. men når gutten skriker 4 timer i strekk om natta fordi han er sulten og har vondt i magen? ja da har det ikke så mye med dårlig uvane å gjøre..[:'(]

Vi fikk papirer til blodprøve. De ble tatt i dag, hele 7 glass!!!![:-] bl.a gluten, laktose, senkning... så nå går vi på melkediett. Jeg kan få melk i maten men ikke ren melk. Aslak skal heller ikke ha gluten!!! *håper på roligere dager og mer søvn* MEN nå gir jeg med ammingen!!!! orker ikke mer nå, har vert lei en stund. Ble det da Solveig var på samme alder også. Men til forskjell nå så har vi ikke hatt noen annen mulighet for å få i han mat. Nå er det kjøpt inn soyamelk, og håper at mormoren kan klare å venne han til det nå i kveld! Vi har også fått henvisning til innleggelse for observasjon av spising og slikt! Håper vi slipper å bruke timen vi får, at dietten fungerer!

Fra jeg var 3 mnd så fikk jeg sovemedisin. Jeg hadde de samme symptomene som Aslak har! Det er skremmende likt! De valgte å dope meg ned i mangel på annen kunnskap på de tidene. Da jeg var tre år så kuttet de ut medisinene, og satte meg på melke-fri-diett. Og da forsvant plagene!!! Først ble jeg utredet for cølliaki. Mens melk og frukt ble fy-fy for meg i 3-4 år etterpå! Vi nekter å finne oss i forklaringer som "dårlig uvane" osv! Kommer til å kjempe med nebb og klør om vi må![;)] 

Etter sykehuset så gikk Solveig, Aslak og jeg på kafè! Aslak sov men vi jenter koste oss. I ettermiddag har vi pyntet til jul!!! [:D] Nå er Solveig hos farmor og farfar!

I kveld skal jeg og mannen kose oss! Vi skal på julebord!!!! Jeg har kjøpt kjole, smykke og nye sko! Gleder meg MYE for dette er virkelig etterlengtet og serdeles nødvendig![:D]

Jeg har stor respekt for deg, Actrine. Du er sterk som klarer å strekke deg så langt for Aslak som det du har gjort. Du har gjort en beundringsverdig jobb med han og med ammingen. Jeg visste at det var ille, men ikke at det var så ille. godt at du omsider nådde igjennom til legen i allefall. Lykke til med dietten og tilvenningen med fast føde. Nå håper jeg overgangen går bra og at du (og Aslak) får en pause. Det trenger dere.

Ønsker dere en kjempebra kveld! Det fortjener du virkelig!

Actrine - jeg har allerede sagt det, men jeg håper så inderlig at dere endelig finner en løsning på alle plagene hans nå. Du har gjort en formidabel innsats, og det har O også - Aslak og Solveig var smarte som valgte så omsorgsfulle og sterke foreldre!! Krysser fingrene for at det kommer resultater ut av prøvene, og at dere kan få et liv uten bekymringer, smerter og gråt!!

Her er det straks Jul i Svingen på tv - Johanna løper rundt og rundt (stue, stue, spisestue, kjøkken, gang, og så igjen og igjen) mens hun venter. August har gulpet så inmari i dag - han har i grunn begynt å gulpe en del de siste to ukene

G skal på juletrefest i kveld - eller, det heter vel julebord når det er for voksne? [&:] Reiser om en times tid, og svigers skal kjøre han så vi håper en av dem kan være igjen her og passe august mens jeg legger JOhanna... så skal jeg sette meg og være sjef over fjernkontrollen og kose meg med lillegutt som forhåpentligvis er i godt humør. Har hatt noen kvelder med gråt, men et par netter med god søvn, så jeg skal ikke klage

Huff, Actrine, jeg fikk vondt av deg nå[&o] Det er ganske uproft av en lege å si slikt[>:]

Kos deg masse i kveld, det har du fortjent![:)]

Vi hadde det helt topp!! STOR koste meg! Har ikke hatt det så kjekt på leeenge! Aslak hadde det supert hos mormoren! I natt har vi sovet mer enn på lenge! merker det på kroppen av det ble mer søvn.. rart hva vi venner oss til! [8D]

ORIGINAL: Actrine

Vi hadde det helt topp!! STOR koste meg! Har ikke hatt det så kjekt på leeenge! Aslak hadde det supert hos mormoren! I natt har vi sovet mer enn på lenge! merker det på kroppen av det ble mer søvn.. rart hva vi venner oss til! [8D]

Å så bra. [:)] Godt å kunne nyte voksenlivet innimellom med god samvittighet.

Takker!! Var så godt med litt energi-innputt![:D][:D][:D]

Back
Topp