Fredag- helg!

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
God morgen!

Her var det morgning kl 0700. Det er planleggingsdag i bhg til Mina idag, så vi er hjemme. Men hun skal til pappaen sin etterpå, så vi toger til Oslo.
Så vi skal bare slappe av inne. Ser ut som det ikke blir så aller vest vær heller faktisk[;)] Vært veldig kaldt i det siste og overskyet. Liker ikke at det blir så fort mørkt jeg[&:]

Jeg har ikke så mange planer for helgen, men jeg skal SOVE[:D] Kjenner jeg er så trøtt og sliten for tiden, så tenker litt søvn gjør underverker[8D]

Hva skal dere idag da?[:)]

Mørkt ja!! To dager på rad har Johanna stått opp, sett ut vinduet og sagt "nå er det mørkt ute, da må vi gå og legge oss" [:D]

Her hadde vi skrikekveld i går igjen - fra seks-sju til midnatt hylte gutten som besatt, bare med små pauser hvor han spiste eller hvilte seg litt. Heldigvis gir det seg før det blir alt for sent på natt og vi kommer oss i seng (*bank i bordet*), men jeg merker at jeg er sliten nå... av i armene etter konstant rugging, massering og løfting, sår i puppene av amming hver time, sliten i hodet av for lite søvn. Nåja, sånn er det

I dag skal vi først på helsestasjonen så jeg kan få SI-vaksine, så skal August til manuellterapeut. Har bedt om å få en time til utredning bare for å få avkreftet at skrikinga skyldes vondt i rygg, nakke eller bekken, og at det faktisk er magen som plager han (har hørt om så mange som har trodd de har kolikkbarn for så å oppdage etter flere måneder at det er skeivhet i nakken, låsning i bekken, eller liknende)

Så er det fredag... må innrømme at jeg gruer meg litt til helgene for tiden - Johanna er rimelig krevende og det er deilig å ha huset for seg selv hele dagene i uka. Det begynner å gå seg til med frøkna, men vi har fremdeles noen enorme sinnesutbrudd, og hun har ikke begynt å bæsje på do igjen heller, så vi har uhell på uhell her hjemme

I natt har Maja vært urolig,men mannen var snill og tok henne så jeg fikk sove mellom pumpingene. Jeg sover så godt sammenlignet med det jeg gjorde som gravid nå som jeg er tilbake i min egen gode seng. Deilig.Om en times tid skal vi på sykehuset for å sjekke gulsoten til Maja. Vi skal muligens møte svigermor en liten stund etterpå. Det er ingen som har sett Maja enda så det er mange som er spente rundt omkring i landet. Ellers har vi ingen problemer annet enn å kose oss som en familie. Frida storkoser seg i rollen som storesøster, men hun er litt skuffet over at hun sover så mye. [;)]

Jeg håper dere finner en annen grunn enn kolikk som gjør at August gråter så mye. Det er så vondt å se barna sine gråte sånn og ikke kan gjøre noe med det samme hvor hardt man prøver.

Her er det liv og røre da det er planleggingsdag i barnehagen[:)] Så nå ligger storesøster på gulvet og leker med lillesøster og begge ser ut til å kose seg!

Så nå etterhvert skal vi ut en tur i vinden, Erle Marie hadde veldig lyst til å gå på fritidsgården rett ved oss så det blir vel det[:D]

Leah og William var oppe litt over 6 i dag - noe tidlig synes nå jeg men [:-][:)]
Jeg skal en tur til Sverige i dag tror jeg - og jeg kjører - hohoh (kommer ikke over det) [8D]

Lenemor ; Om det viser seg å være kolikk vil jeg anbefale deg å gå til en Osteopat (e.l) - uten noen time, men bare spør om litt råd. Leah hadde kolikk i nesten 4 mnd, og da hun var 3 mnd ca fant jeg ut at jeg kunne spørre en Osteopat - og det hjalp faktisk en del med de øvelsene han viste meg - og fortalte at slik og slik bør du gjøre før måtid osv osv. Klart, det blir jo ikke borte, men for oss hjalp det faktisk en del [:)]

Jeg er tilbake i Norge.

Malte er ved å få 4 tenner oppe samtidig, så han hyyyyyler helt utrøstelig om natten. Så har gitt ham paracet to netter på rad nå, og det har hjulpet. Skjønner jo det er vondt til ham.

Ellers er familien og særlig de to små lykkelig gjenforenet. Jeg skal på bæretrff på Verdal faktisk idag.

Og Lenemor: bruk minifom hvs det hjelper. Ellers hadde jeg stor glede av sjal+pilateball. Satt med Malte i sjal og hoppet på ballen. Fikk hvilt armene og trent litt kjernemuskulatur samtidig. Lykke til!

Her starta dagen kl 7.30.. Det er egentlig helt passelig det.. [:D] Sindre kom da inn og vekte meg og Maren.. Gikk in og sa "BØH!" til henne.. [8|][8D] Hun begynte jo å hylskrike da, for det er jo mørkt på rommet.. Stakkar.. Hehehe.. [:D] Gikk fort over da..

Sindre er nå uten bleie i dag igjen, og en LITEN fremgang vil jeg si at det er, for når jeg spurte nå om han skulle tisse, så stoppa han med det han holdt på med og sa "jeg tisse", så gikk vi på do og han tissa! Bæsja og til og med.. [8D]

Ellers så var jeg på jenteklubb i går, og der hadde vi juleverksted..! Mora til veninna mi var å viste oss med noen nisser.. Kjempemorro!! Lages med cernitleire og ståltråd, tøy, ull osv.. Skal prøve å få lagt ut bilde..!! [:D]
Skal prøve å få det til en kveld til, for det var utrooolig gøy!!!

god formiddag!!
her startet dagen klokka 6.15, så da skjønte jeg at den eldste her var feberfri.....................[:'(] (fint at hun er feberfri altså.. men hun sover så mye bedre da. sååå jeg håpet nesten hun hadde det slik at jeg skulle få sove en time til i det minste[8D]) julie sovnet rundt midnatt i går... hun er helt håpløs å legge....[:'(] såååååå jeg kjenner det tærer litt på.. men det duger... [:D] går nok over etterhevrt.

håper dere finner en løsning på august lenemor... både malin og julie har hatt låsninger i nakken som gjorde at de lignet kolikkbarn.. sååå håper litt behandling kan hjelpe.. [:)]

i dag skal vi bare holde oss inne siden vi er hjemme fra bhg idag også... tenkte  å sette en bolledeig etterpå.. (spist opp de bollene vi bakte i går allerede) for å ha noe i fryseren...
Malin sitter og ser på postmann pat og spiser eple, julie sover.. og jeg sitter her... har akkurat satt på en maskin med klær, samt oppvaskmaskinen.. og i grunn store planer om å være lat resten av dagen.. fikk vasket i natt da julie nektet å sove.. sååååå det var egentlig dagens plan.. kjekt med alt som er unnagjort![:D]

i kveld blir det taco eller noe i den duren til middag.. blir aldri lei det kjenner jeg![8D][:)] nam nam!!

ORIGINAL: Olive76

Jeg er tilbake i Norge.

Malte er ved å få 4 tenner oppe samtidig, så han hyyyyyler helt utrøstelig om natten. Så har gitt ham paracet to netter på rad nå, og det har hjulpet. Skjønner jo det er vondt til ham.

Ellers er familien og særlig de to små lykkelig gjenforenet. Jeg skal på bæretrff på Verdal faktisk idag.

Og Lenemor: bruk minifom hvs det hjelper. Ellers hadde jeg stor glede av sjal+pilateball. Satt med Malte i sjal og hoppet på ballen. Fikk hvilt armene og trent litt kjernemuskulatur samtidig. Lykke til!

ja, bruker det - var og kjøpte på tirsdag.. liker ikke å bruke det da, for siden de eldste våre var små har de funnet ut at det ikke er helt heldig å bruke (noe i konserveringsmiddelet). Gir allikevel nå i noen dager. Første dagen hjalp det skikkelig, men i går var det ingen effekt. pilatesball er et godt tips da - jeg får gå og finne frem min igjen

Tror egentlig ikke han har kolikk, men så er jeg litt redd for "diagnoser" også da

God fredag.
I dag er formen heldigvis bedre , men nå begynner k å bli syk er det ikke typisk. Vi sov alle sammen til kl 09.00 deilig.

Så håper jeg formen til k blir bedre som han kan ta med oss på en kjøretur i dag. litt lei av å bare sett stua i 7 dager.Jeg får ikke kjørt siden jeg går på kosilan.

Ønsker alle sammen en fin fredag.

Hei på dere.

Gratulerer nok en gang til deg namba[:D]

Her startet dagen kl 07. Nå er Kristoffer i barnehagen å jeg og eldste mann har vært å handlet inn til hele neste uke. Handler for en uke av gangen som regel. Nå er det data kos før jeg må begynne å rydde litt. Må pakke inn noen gaver også for mannen min fyller år idag. Så han må få gave før jeg reiser på jobb.[:)]

lenemor: har du prøvd fennikkel te? Virker supert på mage.

Ha en fin dag alle sammen.

Hei hei!

Jeg er rimlig trøtt i dag for jeg satt oppe ganske lenge i natt med den oppgaven min, men det måtte bare bli sånn for nå har det endelig løsnet og jeg har funnet relevant teori (som jeg fortsatt husker og kan bruke) så da måtte jeg bare skrive, skrive skrive[:D]

Litt effektiv har jeg allikevel vært, dusja meg selv og lillemor og rydda hele 2 etg, så nå skal mannen får shine gulvene når han kommer[8D][:D]

Nå dupper lillemor litt og jeg har lagret litt flere notater fra dere flinke snille damer.
Til middag blir det crispy chicken, jeg gleder meg[:D]
Og når ungene er lagt blir det å skrive oppgaven nesten ferdig, så tar jeg finpussen i morgen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skriver best på kveldstid, men det har alltid vært slik[&:]

Ha en fin dag alle sammen![:)]

Takk for tips damer - osteopat skal vi se på om det ikke gir seg Råsa, og jeg har prøvd ammete liki, den er det fenikkel i, men jeg har ikke prøvd ren fenikkelte

Har vært hos manuellterapeut og han finner ingenting galt med August - han sier at han bøyer hodet ørlite granne mindre til høyre enn til venstre, og han har tøyd ryggraden og nakken litt, ellers var det ingenting å gjøre... han ville at vi skulle komme tilbake over nyttår og sjekke igjen da, for sikkherhets skyld. Veldig greit!

Jeg har fått vaksina mi - merket knapt noe til stikket, og kjenner ingenting der ennå - men så tok jeg vaksina i den armen jeg har fått satt inn p-staven, og det er så ømt der at det skal litt til å kjenne noe annet [8D]

Vi har hatt en herlig morgen. Frokosten ble avsluttet med mikkes klubbhus!! Solveig var kjempefornøyd! Jeg fikk ordnet ting uten barn som skrek og sutrert.. HERLIG!! Solveig ble levert til svigers og jeg pakket Aslak og meg i bilen. Vi skulle i begravelse til reservebestefaren min! Vi var naboer da jeg var liten! En tøff begravelse, men det var tøffere å sette blomster på grava til mormor etterpå! HAr aldri gått opp for meg at hun faktisk er død! Jeg føler henne hele tiden og klarer ikke helt å innse det!

Solveig hadde ikke tenkt å gå fra farmor og farfar i dag, så jeg tok med Aslak, som forøvrig sovnet i bilen hjem, og reiste hjem. Fikk ryddet litt. Venter besøk av ei i barselgruppa som vil prøve brudekjolen min! Kanskje hun vil låne den til våren!

NÅ har jeg lest den tråden om mødre.. og kom på at jeg har glemt å ta opp kjøttdeig! Tudeluuuuuu må stikke.. skal ordne til badeting også, og steike kjøttkaker!! Kjente meg utrolig godt i den teksten ja! hehe

ORIGINAL: lenemor

Takk for tips damer - osteopat skal vi se på om det ikke gir seg Råsa, og jeg har prøvd ammete liki, den er det fenikkel i, men jeg har ikke prøvd ren fenikkelte

Har vært hos manuellterapeut og han finner ingenting galt med August - han sier at han bøyer hodet ørlite granne mindre til høyre enn til venstre, og han har tøyd ryggraden og nakken litt, ellers var det ingenting å gjøre... han ville at vi skulle komme tilbake over nyttår og sjekke igjen da, for sikkherhets skyld. Veldig greit!

Jeg har fått vaksina mi - merket knapt noe til stikket, og kjenner ingenting der ennå - men så tok jeg vaksina i den armen jeg har fått satt inn p-staven, og det er så ømt der at det skal litt til å kjenne noe annet [8D]

Aslak skal til osteopat på mandag [8D][:D]

Takk for det, liki.

Jeg er så glad nå for turen på sykehuset ble en positiv opplevelse. Maja har lagt på seg 120 g på to dager og nå er gulsoten så lav at vi ikke trenger å tenke på den. Hun har ligget til utstilling i vinduet hele dagene for å få lys på seg.[;)] Godt at det hjalp. Jeg føler at ting går så mye bedre nå. Jeg har sovet en dupp i dag og sov så tungt at jeg ikke ante om det var natt eller dag da jeg våknet. [:)] Maja er i grunn en snill baby og Frida en kjempegod storesøster. Hvis jeg bare får orden på bekkenet og resten av kroppen min snart så blir jeg glad.

ORIGINAL: namba

Takk for det, liki.

Jeg er så glad nå for turen på sykehuset ble en positiv opplevelse. Maja har lagt på seg 120 g på to dager og nå er gulsoten så lav at vi ikke trenger å tenke på den. Hun har ligget til utstilling i vinduet hele dagene for å få lys på seg.[;)] Godt at det hjalp. Jeg føler at ting går så mye bedre nå. Jeg har sovet en dupp i dag og sov så tungt at jeg ikke ante om det var natt eller dag da jeg våknet. [:)] Maja er i grunn en snill baby og Frida en kjempegod storesøster. Hvis jeg bare får orden på bekkenet og resten av kroppen min snart så blir jeg glad.

åå.. så bra!! da kan dere bare nyte tiden og kose dere fremover da.. [:)][:)][:)]

Back
Topp