fredag den 13ende..

Trillemor82

Forumet er livet
og jeg har vært hos legen.... der var alt fint.. hodet var godt nede i bekkenet.. bt var fint.. og ja.. alt var egentlig bra..

vi fikk en litt teit natt.. jeg sliter med å sovne i utgangspuktet.. så i det jeg var på vei til å sende mannen på sofaen begynte julie å tulle.. han tok en liten kamp medhenne.. men hun fortsatte... så tilslutt tok vi henne inn i sengen hos oss.. etter at hun hadde prøvd seg inne hos malin.. og stakkars jenta.. det tok jo ikke lange tiden fr hun kastet opp alt hun hadde spiste den dagen.. så da var det å slenge mann og barn i dusjen.. mens jeg fikk skiftet på sengene.. og la masse håndklær under lakenet. men det ble med den ene gangen. mannen stod opp.. og jeg  ble liggende i sengen med julie.. sovnet kvart over åtte.. og kl ringte kvart over ni... så var det lege kvart over ti...

etter det ble det butikken.. og handlesluttsummen endte på 1313,50 og jeg var bruker nr 13 på nav i dag i følge køsystemet dems.. sååå tallet 13 har fulgt meg i dag.. :P

da jeg kom hjem sovnet jeg.. men glemte tlf i bilen.. så da jeg våknet oppdaget jeg at legekontoret har forsøkt å ringe.sååå da blir jeg alltid litt betenkt da.. men.. antar at det kanskje kan være noe forveksling av noe urinprøver.. (var nemlig første gang dette svskpet at den var helt fin fra alt.. sist hadde jeg 2+ i proteiner.. og noe leukocytter el noe sånn.. og nå var alt helt fint.. men det var kaos der nede nå.. så tror kanskje det kan være noe slik.. får ringe dem på mandag og høre.

i kveld blir vi sofaslakt hele gjengen.. tøff natt for oss alle sammen.. sååå her skal vi få jentene i seng så fort vi kan.. så blir det utflating i hver vår ende. m har allerede flatet ut i ene enden.. mens jeg sitter her for at iallfall en av oss skalholde oss våken.. dessuten er det jo bakkebygrenda på tv.. og det r så koselig.. så da klarer jeg det så vidt!
 
Slitsom fredag 13. med andre ord (morsomt med det trettentallet som forfølger deg da!)

Slik har min dag vært:

Våknet i dag i stummende mørke - jippi, nok et strømbrudd... vi blir liksom ikke lei storm og drittvær her på Sunnmøre (ironi!)

Nåja, ungene liker godt å styre med lommelykter under morgenstellet de, og vi kommer oss igjennom både stell og frokost før strømmen kommer tilbake etter halvannen time.

Så er det å rushe til barnehagen og levere, og vel hjemme igjen bruker jeg mer enn 15 minutter på å komme meg opp oppkjørselen vår fordi det er bare sørpe og slush å kjøre på og bilen bare spinner og spinner.... jeg er allerede grinete fordi jeg har fått mensen i dag - sikkert timet perfekt til helgen vår på spa-hotell (jadda, jeg lar meg ikke stoppe, jeg skal bade allikevel, og, vel, annet gjør man ikke så mye av når man deler rom med begge ungene på hotellet).

Så er det igang med pakking - fire personer skal på fine middager, i bassenget, underholdes på hotellrommet, etc. Jeg rakk å bli nesten ferdig før mannen ringte og sa at han var dårlig... jadda, inn i skapene igjen med klær, toalettsaker og barneleker

Nå begynner jeg å bli rimelig irritert, jeg skal ikke nekte for det, men tenkte at vi får ha en koselig kveld hjemme - bare få unna litt husarbeid først....

NÅ RØYK VASKEMASKINA!!!

Den ble kjøpt i januar i fjor, så vi har flaks, for den er innenfor garantitiden, men jeg får hjem to barnehagebarn som har hatt gjennomvåte dresser hele uka fordi det bare hagler og regner og er sørpe og gjørme i barnehagen, og de dressene skulle vært i vaskemaskinen i dag... . Du hører fra oss i neste uke sa vaskemaskinmannen

Det er best for han!

Vel, det var dagen frem til omtrent to i dag.... den fortsatte heldigvis bedre enn den startet, for hele formiddagen har jeg vært på randen av både tårer og eksplosjon... Heldigvis fortsatte den bedre:

Vi har hentet barn, handlet inn til god middag, frøkna og jeg har kost oss masse med kakebaking (ferdig resultat står i kjøleskapet til nedkjøling, klart til spising når barnetv begynner), og jeg tror vi skal få en super helg allikevel. Ser ut til at mannen ikke kommer til å spy, og bihulene mine er i alle fall ikke blitt verre (nevnte jeg at jeg har hatt bihulebetennelse siden forrige onsdag?). Nå ligger vi som slakt på sofaen etter å ha inntatt deilige hjemmelagde hamburgere, hører på at August ligger og hoster, håper han henter seg inn... er sånn deilig trøtt, og tror jeg skal sove godt i natt
 
huff... det var jo litt preg av fredag den trettende det der.. utrolig slitsomt uten vaskemaskin.. den er min beste venn for tida.. såååå den hadde jeg jammen ikke klart meg mange dagene uten..

Nå har mannen dratt ut av huset her for å dra på bauhaus/maxbo/monter etc for å finne gulv til loftet.. vi er nødt til å få opp kasser etc der.. som bare har stått på et rom, som vi nå må ha som barnerom.. :P så da er jentene og jeg inne... vi drar nok ut på ski eller noe etterhvert tenker jeg for vi må ha frisk luft. Julie var jo inne i hele går.. ulemnpen med at jeg har dem begge to er at jeg helst kanskje ikke akkurat kan ringe noen for å leke med noen... greit å holde den 48 timers regelen privat også... men det kommer jo en dag i morgen og :) dersom vi er ute bare vi tre så smitter vi iallfall ikke noen...
spent på når vi alle andre får det.. mannen er nok heldig å slipper nok unna.. malin har sluppet unna de siste gangene.. jeg er ikke like heldig.:P
 
kjedelig at det ikke ble hotellhelg for dere da.. :\ er jo alltid deilig å komme seg litt vekk.. men får håpe dere holder dere friske... og at bihulene dine snart kvikner til helt. bihulebetennelse er jo sååå ibehagelig.. :(
 
Back
Topp