Fredag 7.mars :)

Jeg jobber til 23.15 :)
Greit med smokk da!

Surfer mobilt!
Seint det ja, hvilken vakt synes du er best? Ja, det kan være praktisk, redd det ødelegger amminga jeg da, men er vel litt hysterisk;)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Seint det ja, hvilken vakt synes du er best? Ja, det kan være praktisk, redd det ødelegger amminga jeg da, men er vel litt hysterisk;)

Senvakt er greiest siden jeg har lillebror hjemme på dagen :)
Det går nok fint med ammingen.

Surfer mobilt!

Så lenge hun er mett, så går det fint med amminga.. bare husk på å gi hun mat til de tidene hun pleier ;):)

Så lenge hun er mett, så går det fint med amminga.. bare husk på å gi hun mat til de tidene hun pleier ;):)
Tipper hun tenkte på smokkbruk vs amming. Det er anbefalt å vente noen uker med smokk da babyen kan bli sugeforvirret. Vi ventet ikke med smokk, og det gikk jo greit. Men i ettertid har jeg tenkt at vi kunne unngått endel av startproblemene ved å utsette introduksjon av smokk.
Men de hang i puppen begge to - det var godt med litt avlastning :-p

Surfer mobilt!

Den har vært fin :D
Litt styr til og fra trening uten bil, men det ordner seg greit, og Lillebror sovnet etterpå og på vei til bussen vi tok hjem. Og sover enda... Vi kom hjem med bussen kl 12, da hadde han sovet en halvtime allerede og våknet etter 15 minutter utenfor hjemme i vogna. La han i sengen og han sov til nå (hører han våkner!) :D
Snart kommer mannen hjem og da reiser jeg på jobb.
Wæow, for et sovehjerte han har :D ...Hermine sov bare en knapp time i nyvogna :( Håper det går seg til, men er litt i tvil. Første gangen hun sov i carenaen sov hun i 2.5 timer :confused:

God vakt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Tipper hun tenkte på smokkbruk vs amming. Det er anbefalt å vente noen uker med smokk da babyen kan bli sugeforvirret. Vi ventet ikke med smokk, og det gikk jo greit. Men i ettertid har jeg tenkt at vi kunne unngått endel av startproblemene ved å utsette introduksjon av smokk.

Surfer mobilt!
Samme her!!! Jeg var så sår pga feil sugetak, og hun urolig og ville patte (sikkert pga mageknip) så den smokken var en herlig avlastning så puppene fikk hvile litt innimellom ;)

Surfer mobilt!

Ja..men jeg har blitt anbefalt å vente til melka har kommet ordentlig igang.. men kunne bruke det med engang om jeg passet på å ikke bruke det når babyen er sulten, og se an om det påvirker amminga eller ikke ;) ga Emira smokk så fort vi kom hjem fra sykehuset, for hun hadde et skikkelig stort sugebehov.. og de to andre har fått det fra dag 1 ;) aldri blitt noe tull med amming eller flasker her, heldigvis :) så tenker at det er greit å prøve..og evt se litt an :)

Lurer på om lillesøster har mye luft i magen, hun presser så mye, og lager mye presselyder i søvne. Gråter aldri da.

Her var det jammen stille idag :)

Vært en behagelig dag hos oss... jeg dro ut for å handle litt med pappa før vi kjørte til barnehagen :) jeg klarte ikke å la vær å kjøpe frozen-barbie (Elsa) til Emira :P vi hadde 100kr tilgode i lekebutikken, så den ble ikke så dyr :) vi spiste pizza idag og begge jentene spiste 2 stykker hver:eek: ble litt sen middag, så sikkert derfor;) nå skal jeg kose meg med norske talenter, burn og den nye sjokkisen med peanøtter i :D

Har dere hatt en fin dag?hva skal dere ikveld? :)

Lurer på om lillesøster har mye luft i magen, hun presser så mye, og lager mye presselyder i søvne. Gråter aldri da.

Det kan godt være hun jobber med noe ja! Prøv å skyv beina hennes oppover mot brystkassa, slik at hun ligger med knærne mot haka, og gjør det flere ganger etter hverandre. Når vi gjorde slik brukte det å rause luft ut av Hermine ;)

Det kan godt være hun jobber med noe ja! Prøv å skyv beina hennes oppover mot brystkassa, slik at hun ligger med knærne mot haka, og gjør det flere ganger etter hverandre. Når vi gjorde slik brukte det å rause luft ut av Hermine ;)

Skal forsøke det, mega redd for kolikk.

Vi er fremme på hytta :)
Var hos legen i formiddag og snakka om astmaen til Hermine. Hun mente at det hørtes ut som klassisk barneastma med hosten som ikke ville gi seg og bedring ved medisinbruk. Jeg nevnte at hun ikke har noe surkling og piping i brystet, men legen sa at det er de færreste som får piping, det er kun de få som får veldig alvorlig astma. Mens barneastma oftest var i form av ustanselig hoste og slimansamling spesielt da ved forkjølelse. Så vi fortsetter med medisinene til sommeren, og da skal vi prøve uten mens hun har ferie. Det er mindre sannsynlig at hun får et virus i ferien, så om hun da får hoste uten medisin og uten sykdom må hun gå på medisiner hele året ;)

Etter legen var vi hos olde, spiste vafler og så på knerten i knipe sammen med henne. Hermine satt dypt konsentrert og så på knerten i en hel time :eek: tv-slaven min :P

Nå snorker snuppa i reisesenga si og jeg har knerta en boks Pepsi Max :) :p

Skal forsøke det, mega redd for kolikk.

Hehe, sålenge det ikke kommer lyd ut av henne til samme tid og i timesvis hver kveld så trenger du ikke bekymre deg ;) :P

...MEN du skal ikke se bort ifra at lillerusket også kan reagere på melk, så om hun får kolikklignende skriketokter jevnlig ville jeg kuttet melkeprotein fra kosten tvert ;)

Hehe, sålenge det ikke kommer lyd ut av henne til samme tid og i timesvis hver kveld så trenger du ikke bekymre deg ;) :P

...MEN du skal ikke se bort ifra at lillerusket også kan reagere på melk, så om hun får kolikklignende skriketokter jevnlig ville jeg kuttet melkeprotein fra kosten tvert ;)

Tanken har streifet meg, men konsumerer lite melk i grunn, siden jeg ikke er så glad i det. Men har jo ost på skriva noen ganger, det kan jo være nok.

Stille i dag ja :)
Marianne: sikkert tilfeldig at hun ikke sov så lenge, tror du ikke?

Anita: det er nok veldig individuelt med smokk og sugeforvirring. Men det er lurt at melken er i gang hvertfall. Mange kan bli forvirret av smokkbruk også etter dette. Ingen forvirring her, men definitivt feil sugetak pga tidlig innføring av smokk.

Sukkersnusk: håper dere slipper kollikk. Det er nok vanlig med luftsmerter hos de fleste babyer :)

Surfer mobilt!

Tanken har streifet meg, men konsumerer lite melk i grunn, siden jeg ikke er så glad i det. Men har jo ost på skriva noen ganger, det kan jo være nok.

Ja, om ungen reagerer på melkeprotein må man jo kutte margarin, pølser med melk, kjeks med melk osv osv ;) Skikkelig kjipt men sååå verdt det!!! :P :)

Her var det jammen stille idag :)

Vært en behagelig dag hos oss... jeg dro ut for å handle litt med pappa før vi kjørte til barnehagen :) jeg klarte ikke å la vær å kjøpe frozen-barbie (Elsa) til Emira :P vi hadde 100kr tilgode i lekebutikken, så den ble ikke så dyr :) vi spiste pizza idag og begge jentene spiste 2 stykker hver:eek: ble litt sen middag, så sikkert derfor;) nå skal jeg kose meg med norske talenter, burn og den nye sjokkisen med peanøtter i :D

Har dere hatt en fin dag?hva skal dere ikveld? :)
Koselig dag da :)
Jeg har kjøpt den nye melkesjokoladen med mocca...men prøøøøver å spare den til i morgen ;) :p

Ja, om ungen reagerer på melkeprotein må man jo kutte margarin, pølser med melk, kjeks med melk osv osv ;) Skikkelig kjipt men sååå verdt det!!! :P :)

Enig, gitt opp det på et blunk:)

Vi er fremme på hytta :)
Var hos legen i formiddag og snakka om astmaen til Hermine. Hun mente at det hørtes ut som klassisk barneastma med hosten som ikke ville gi seg og bedring ved medisinbruk. Jeg nevnte at hun ikke har noe surkling og piping i brystet, men legen sa at det er de færreste som får piping, det er kun de få som får veldig alvorlig astma. Mens barneastma oftest var i form av ustanselig hoste og slimansamling spesielt da ved forkjølelse. Så vi fortsetter med medisinene til sommeren, og da skal vi prøve uten mens hun har ferie. Det er mindre sannsynlig at hun får et virus i ferien, så om hun da får hoste uten medisin og uten sykdom må hun gå på medisiner hele året ;)

Etter legen var vi hos olde, spiste vafler og så på knerten i knipe sammen med henne. Hermine satt dypt konsentrert og så på knerten i en hel time :eek: tv-slaven min :P

Nå snorker snuppa i reisesenga si og jeg har knerta en boks Pepsi Max :) :p

Så bra hun ikke har alvorlig astma, får håpe hun slipper å gå på medisin hele året.
Godt det ikke er bare jeg som har tvslave i huset. Det har vært alt for mye baby tv de siste to ukene mens hun var syk.

Koselig dag da :)
Jeg har kjøpt den nye melkesjokoladen med mocca...men prøøøøver å spare den til i morgen ;) :p

Hehe holde på å ta den jeg å, men så lå denne andre ved siden av.. og ble frista siden jeg ikke hadde smakt den :P du skal ha et stort klapp på skulderen om du klarer å vente til imårra;) sånt klarer ikke jeg.. hahaha

Back
Topp